ES lėšomis įrengtas „Via Lietuva“ įkrovimo tinklas ties pagrindiniais šalies keliais paskatino elektrinio transporto plėtrą. Šioms stotelėms galiojo 5 metų trukmės nemokamų įkrovimo paslaugų įsipareigojimas, kuris jau yra pasibaigęs.
„Via Lietuva“ dar pernai paskelbė viešą konkursą 27-ių stotelių tinklui valdyti, kurį šiemet laimėjo didžiausio Baltijos šalių viešo elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė bei techninės ir programinės įrangos kūrėja, lietuviško kapitalo kompanija „Inbalance grid“.
„Via Lietuva“ stotelės „Inbalance grid“ tinkle buvo pasiekiamos jau nuo kovo pabaigos, o pasibaigus 5 metų trukmės nemokamų paslaugų įsipareigojimui ES, įkrovimas taps mokamu nuo rugsėjo 1 d. Valstybei priklausančiame tinkle kilovatvalandės kaina nuo rugsėjo sieks 0,46 Eur (įskaitant PVM).
Didžiausią šio mokesčio dalį sudaro įkrovimo paslaugos suteikimo, įkrovimo infrastruktūros išlaikymo ir administravimo bei elektros energijos sąnaudos. Numatytas tarifo dydis bus peržiūrimas ir keičiamas du kartus per metus, kad atitiktų rinkos sąlygas. Už naudojimąsi įkrovimo stotelėmis surinktos lėšos padengs stotelių išlaikymo ir elektros sąnaudas, likusi dalis bus panaudota kelių infrastruktūros plėtrai šalyje. Taip pat, nebelikus nemokamų paslaugų, išsilygins konkurencinė aplinka – privatūs operatoriai turės daugiau motyvacijos plėsti infrastruktūrą ir toliau gerinti sąlygas elektriniam transportui šalies keliuose.
Šalia magistralinių kelių esantį stotelių tinklą valdys ir mokėjimų surinkimu, programiniu palaikymu bei klientų aptarnavimu rūpinsis „Inbalance grid“: sutartis su „Via Lietuva“ pasirašyta metams su galimybe pratęsti.
„Via Lietuva“ tinkle atsiskaityti už įkrovimą bus galima per „Inbalance grid“ programėlę, tačiau vartotojams bus sudarytos sąlygos susimokėti ir be registracijos.
Tinkle iki 2025 m. spalio vis dar veiks viena nemokama stotelė: A1 magistralėje tarp Vievio ir Grigiškių Vilniaus kryptimi, aikštelėje „Kelyje žuvusiems atminti“ (34 km).