Kuomet pokalbis pakrypsta ralio automobilių tema, anksčiau ar vėliau bus paminėtas „Audi“, o tiksliau - „Audi Sport Quattro“ vardas - automobilio, kuris visiems laikams pakeitė Pasaulio ralio čempionato veidą.
Iki „Audi Quattro“ pasirodymo, keturių varančiųjų ratų pavara būdavo montuojama tik į visureigius arba sunkiąją techniką. Tuo tarpu „Audi“ inžinierių sprendimas į lengvąjį automobilį sumontuoti keturių varančiųjų ratų pavarą prilygo revoliucijai.
Šis sprendimas išsprendė daugybė problemų ir paskatino atsirasti naują automobilių rūšį, kuri siūlo ne tik puikias dinamines savybes, bet ir didžiausią stabilumą posūkiuose.
„Audi Sport Quattro“ buvo pati nuostabiausia ralio automobilio interpretacija. Trumpa ratų bazė, milžiniškas turbokompresorius ir kvapą gniaužiantis variklio skleidžiamas garsas leido šiam automobiliui labai greitai patekti į kiekvieno automano svajonių garažo sąrašą.
„Audi“ pagamino tik 214 šio modelio vienetų.
Porsche 959
„Porsche“ ir ralis? Ar mes išprotėjome? Tiesą sakant - ne. „Porsche 959“ buvo vienas technologiškai pažangiausių to meto automobilių, kuris buvo kuriamas galvojant apie legendinę „Group B“ ralio grupę.
Nors „Porsche“ planas neišdegė, tačiau daugybė darbo valandų, praleistų prie automobilio atsipirko su kaupu. „Porsche 959“ sugebėjo dalyvauti Dakaro varžybose, gavo ne vieną prestižinį apdovanojimą. Be to, automanų pasaulyje sklando gandai, jog „Nissan“ vyriausiasis inžinierius kurdamas „Nissan GT-R“ keturių varančiųjų ratų sistemą įkvėpimo sėmėsi būtent iš „Porsche 959“.
Subaru Impreza 22B STi
Sudarinėdami bendro naudojimo keliams skirtų ralio automobilių sąrašą, negalime nepaminėti štai šio japoniško kūrinio. Kaip ir „Audi Sport Quattro“, taip ir „Subaru Impreza“ sukūrė naują automobilių nišą.
„Subaru“ sugebėjo sukurti automobilį, kuris buvo toks pats greitas kaip ir daugelis brangesnių sportiškų modelių, tačiau „Impreza“ kainavo kelis kartus mažiau.
Tuo tarpu štai ši „Impreza“ versija į automanų galvas įstrigo dėl daugybės priežasčių. Visų pirma - kupė kėbulo tipas. Visų antra - gausus geidžiamų modifikacijų kiekis ir visų trečia - giminystės ryšiai su Peterio Stevensio sukurtu ralio automobiliu.
Be to, šiuo automobiliu žavėjosi Pasaulio ralio čempionato legenda - Colinas McRae.
Peugeot 205 Turbo 16
Kaip bebūtų keista, tačiau „Peugeot“ vardas nėra labai dažnai minimas, kuomet prasideda diskusija apie legendinę „Group B“ ralio grupę. Ar dėl to, jog jis nesugebėjo iškovoti ne vienos pergalės? Atvirkščiai - jis buvo vienas sėkmingiausių „Group B“ eros bolidų.
„Peugeot“ sukurtas bolidas buvo fantastiškai greitas ir įdomus bolidas, net ir serijinei gamybai paruoštoje formoje. Jis turėjo per vidurį sumontuotą variklį, kuris išvystė 200 arklio galių. Tuo tarpu ralio varžyboms paruoštas analogiškas motoras išspausdavo 460 ar net 550 arklio galių.
Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen Edition
Norėdami padėkoti už naują automobilių segmentą, privalome padėkoti ne tik „Subaru“, bet ir „Mitsubishi“ inžinieriams, kurie į pasaulį išleido legendinę „Lancer EVO“ modelių šeimą.
Per ilgą ir turiningą „EVO“ modelio istoriją, automobilių entuziastai galėjo džiaugtis skirtingomis sportiško sedano interpretacijomis, tačiau pati pačiausia modifikacija buvo štai ši - „Lancer EVO VI Tommi Mäkinen Edition“.
Ši modifikacija buvo sukurta norint pagerbti sėkmingiausią „Mitsubishi“ komandos vairuotoją - Tommi Mäkineną, kuris su šiuo sedanu sugebėjo iškovoti ketvirtąjį „WRC“ čempiono titulą.
Palyginus su analogišku, standartiniu „Lancer EVO VI“ sedanu, ribotos laidos modifikacija turėjo našesnę turbiną, sužemintą pakabą, greičiau į vairuotojo komandas reaguojantį vairo mechanizmą.
Ribotos laidos modifikacija iki 100 km/val. įsibėgėdavo vos per 4,5 sekundės!
Lancia Stratos
Tai nebuvo pirmasis „Lancia“ automobilis, kuris sugebėjo iškovoti pirmąją pergalę Pasaulio ralio čempionate. Tai buvo pirmasis „Lancia“ automobilis, kuris jame dominavo.
Trumpa ratų bazė, „Ferrari“ motoras ir neįtikėtinas žvitrumas ir atletiškumas posūkiuose leido šiam automobiliui iškovoti net tris Pasaulio ralio čempionato titulus: 1974, 1975 ir 1976 metais.
Bendro naudojimo keliams skirta versija mažai kuo skyrėsi nuo tos, kurią lenktynininkai vaikė sudėtingose ir greitose Pasaulio ralio čempionato trasose.
Dabar toks automobilis kainuoja šešiaženklę sumą.
Ford Escort RS Cosworth
Tai yra puikus pavyzdys kaip blankiam hečbekui įpūsti gyvybės. Ekstremaliai pasikeitęs „Ford Escort RS Cosworth“ į lenktynių trasas išvažiavo su didžiuliu užsidegimu ir noru laimėti, tačiau šio puikaus automobilio debiutą apkartino itin stiprūs varžovai iš Japonijos.
Nepaisant vidutiniško pasirodymo Pasaulio ralio čempionate, automobilių entuziastai šį „Ford“ modelį mylėjo, puoselėjo ir aukštino.
2 litrų, 230 arklio galių benzininis variklis su turbina sugebėdavo prispausti prie sėdynės, o keturių varančiųjų ratų pavara užtikrindavo didžiulį sukibimą su kelio danga.
Lancia Delta HF Intergrale
„Lancia“ iki šiol yra pats sėkmingiausias automobilių gamintojas Pasaulio ralio čempionate. Per ilgą dalyvavimo laikotarpį, italų gamintojas sukūrė keturis itin sėkmingus ralio bolidus, kurie skynė vieną pergalę po kitos.
Tuo tarpu „Lancia Delta HF Integrale“ yra sėkmingiausias visų laikų ralio automobilis. Su keturiomis „Delta“ bolido evoliucijomis „Lancia“ iškovojo 46 Pasaulio ralio čempionato etapus ir šešis metus iš eilės iškovojo konstruktorių taures. Iki šiol ne vienam gamintojui nepavyko pakartoti to paties.