Be to, 7,5% (+0,5%*) visų respondentų teigia, jog tai, vienas svarbiausių informacijos šaltinių prieš perkant prekę ar užsisakant paslaugą internetu.
21% Lietuvos interneto vartotojų teigia, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė nuomonės formuotojo reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkuose, tuo tarpu 71% respondentų sako, jog tokiu būdu prekės ar paslaugos įsigiję nėra. Palyginti su praėjusiais metais, teigusių, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė influencerių reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkluose padaugėjo 6%, o tų, kurie teigia, kad influenceriai jų pirkimui įtakos nedaro, sumažėjo 3%.
Respondentų taip pat prašėme įvardinti, kuriuose socialiniuose tinkluose šie turi savo asmeninį profilį bei kuriais iš jų naudojasi dažniausiai. Facebook, Youtube bei Instagram – tai trys socialiniai tinklai, kuriuose nenaudojamų arba labai retai naudojamų lietuvių profilių yra palyginti nedaug. Pavyzdžiui, Facebook socialiniame tinkle savo asmeninę paskyrą turintys teigia net 93% (+9%) respondentų, iš jų 77% (-2%) šį tinklą įvardija, kaip tą, kuriuo naudojasi dažniausiai. Tuo tarpu Youtube ir Instagram skaičiai gana panašūs: Youtube tinkle savo asmeninę paskyrą teigia turintys 60% (+8%), Instragram – 56% (+12%) respondentų, o juos įvardijusių, kaip tuos socialinius tinklus, kuriuos naudoja dažniausiai yra vidutiniškai apie 37% (+10%).
Be šių didžiųjų socialinių tinklų milžinių, ženklus augimas pastebimas ir dar viename socialiniame tinkle - TikTok. Šiame tinkle savo asmeninę paskyrą sako turintys 22% Lietuvos interneto vartotojų, t.y. 13% daugiau nei praėjusiais metais, o šį socialinį tinklą, kaip tą, kurį naudoja dažniausiai įvardino 10% respondentų arba 7% daugiau nei 2019 m.
Jau trečius metus internetinės apklausos būdu buvo renkami populiariausi (top of mind) Lietuvos influenceriai. Šiais metais pirmąją vietą užima Karolina Meschino, kurią, pirmu numeriu įvardino 34% (+6%) respondentų, antroje vietoje – Naglis Bierancas 26% (-10%), trečioje – Agnė Jagelavičiūtė 21% (-7%). Praėjusiais metais pirmąją vietą užėmė N. Bierancas.
Visas sąrašas:
- Karolina Meschino
- Naglis Bierancas
- Agnė Jagelavičiūtė
- Mantas Stonkus
- Orijus Gasanovas
- Viktorija Siegel
- Paulius Mikolaitis
- Natalija Bunkė
- Dovilė Filmanavičiūtė
- Ieva Mackevičienė
- Mantas Katleris
- Beata Nicholson
- Rolandas Mackevičius
- Simona Lipnė
- Indrė Stonkuvienė
Taip pat respondentų buvo prašoma sužymėti, kokie konkretūs influenceriai jiems asocijuojasi su tam tikra prekių / paslaugų grupe. Kaip pvz. knygų, filmų ar muzikos prekes lietuviai jau du metus iš eilės labiausiai tapatina su Dovile Filmanavičiūte 33% (+15%), kelionių tematikoje taip pat antrus metus iš eilės išskiriamas žurnalistas Orijus Gasanovas 46% (+16%), o su drabužių bei aksesuarų tematika labiausiai siejama Karolina Meschino 35% (+21%).
Naujausiais, 2020 m. „Gemius“ e-komercijos duomenimis, Lietuvos ir užsienio nuomonės formuotojus / influencerius socialiniuose tinkluose seka 37% Lietuvos interneto vartotojų, t.y. 5 % daugiau nei praėjusiais metais. Be to, 7,5% (+0,5%*) visų respondentų teigia, jog tai, vienas svarbiausių informacijos šaltinių prieš perkant prekę ar užsisakant paslaugą internetu.
21% Lietuvos interneto vartotojų teigia, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė nuomonės formuotojo reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkuose, tuo tarpu 71% respondentų sako, jog tokiu būdu prekės ar paslaugos įsigiję nėra. Palyginti su praėjusiais metais, teigusių, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė influencerių reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkluose padaugėjo 6%, o tų, kurie teigia, kad influenceriai jų pirkimui įtakos nedaro, sumažėjo 3%.
Respondentų taip pat prašėme įvardinti, kuriuose socialiniuose tinkluose šie turi savo asmeninį profilį bei kuriais iš jų naudojasi dažniausiai. Facebook, Youtube bei Instagram – tai trys socialiniai tinklai, kuriuose nenaudojamų arba labai retai naudojamų lietuvių profilių yra palyginti nedaug. Pavyzdžiui, Facebook socialiniame tinkle savo asmeninę paskyrą turintys teigia net 93% (+9%) respondentų, iš jų 77% (-2%) šį tinklą įvardija, kaip tą, kuriuo naudojasi dažniausiai. Tuo tarpu Youtube ir Instagram skaičiai gana panašūs: Youtube tinkle savo asmeninę paskyrą teigia turintys 60% (+8%), Instragram – 56% (+12%) respondentų, o juos įvardijusių, kaip tuos socialinius tinklus, kuriuos naudoja dažniausiai yra vidutiniškai apie 37% (+10%).
Be šių didžiųjų socialinių tinklų milžinių, ženklus augimas pastebimas ir dar viename socialiniame tinkle - TikTok. Šiame tinkle savo asmeninę paskyrą sako turintys 22% Lietuvos interneto vartotojų, t.y. 13% daugiau nei praėjusiais metais, o šį socialinį tinklą, kaip tą, kurį naudoja dažniausiai įvardino 10% respondentų arba 7% daugiau nei 2019 m.
Jau trečius metus internetinės apklausos būdu buvo renkami populiariausi (top of mind) Lietuvos influenceriai. Šiais metais pirmąją vietą užima Karolina Meschino, kurią, pirmu numeriu įvardino 34% (+6%) respondentų, antroje vietoje – Naglis Bierancas 26% (-10%), trečioje – Agnė Jagelavičiūtė 21% (-7%). Praėjusiais metais pirmąją vietą užėmė N. Bierancas.
Taip pat respondentų buvo prašoma sužymėti, kokie konkretūs influenceriai jiems asocijuojasi su tam tikra prekių / paslaugų grupe. Kaip pvz. knygų, filmų ar muzikos prekes lietuviai jau du metus iš eilės labiausiai tapatina su Dovile Filmanavičiūte 33% (+15%), kelionių tematikoje taip pat antrus metus iš eilės išskiriamas žurnalistas Orijus Gasanovas 46% (+16%), o su drabužių bei aksesuarų tematika labiausiai siejama Karolina Meschino 35% (+21%).
Šis tyrimas buvo atliktas naudojant internetinį klausimyną – gemiusAdHoc. Tyrimas buvo rodomas sausio – kovo mėnesiais atsitiktine tvarka parinktiems Lietuvos interneto vartotojams, kurie lankėsi populiariausiose šalies interneto svetainėse. Tyrimo imtis – 3499. Tyrime dalyvavo 15-74 metų interneto vartotojai.
* Skliausteliuose pateikti procentai – pokytis lyginant su 2019 m. e-komercijos tyrimo duomenimis.