Lietuvių menininkę pastebėjo ir savo kūrybą pristatyti Lietuvoje paskatino meno mylėtoja, vyriausioji žurnalo „Moteris“ redaktorė ir savininkė Gitana Markovičienė.
„Herojų žurnalui ieškome visame pasaulyje. Man labai jautrus ir ypatingas atrodo į užsienį emigravusių, ten gyvenančių menininkų ir kūrėjų gyvenimas, jų istorijos. Keliaudama stengiuosi užmegzti ryšius su lietuvių bendruomenėmis, ieškau išskirtinių asmenybių ir talentų. Kris Kirwan – mano atradimas. Juk jos darbai keliauja po visą pasaulį. Todėl būtinai reikėjo, kad jie būtų eksponuojami ir Lietuvoje. Džiaugiuosi, kad manimi patikėjo ir pasitikėjo „AP“ galerijos įkūrėja ir savininkė Vilma Jankienė“, – džiaugėsi G. Markovičienė.
K. Kirwan kuria nuo 2018 metų. O jos pasirinktas tapymo taškiukais būdas – puantilizmas – būdingiausias buvo neoimpresionistams. Iš šiuolaikinių menininkų, šios technikos atstovų, būtų galima išskirti japonų menininkę Yayoi Kusama ir vieną turtingiausių pasaulio menininkų Demieną Herstą.
Pasak galerininkės Vilmos Jankienės, šią tapymo techniką atrado ir ištobulino G. Seurat. Tapymas taškiukais ypatingas tuo, kad galiausiai viskas susiveda į bendrą vaizdą. O pačius taškiukus galima stebėti tik labai iš arti.
Galerininkę Vilmą Jankienę sužavėjo menininkės užsispyrimas ir požiūris į meną.
„Kris Kirwan turi savo braižą ir talentingai manipuliuoja taškiukais. Tašką ji suvokia ne tik kaip fizinį, bet ir kaip metafizinį objektą ir į jį sudeda labai daug įvairiausių prasmių. Ir svarbiausia – visos tos prasmės atsiskleidžia galutiniame kūrinio vaizde. K. Kirwan darbuose nėra tiek svarbus pats vaizdas, kiek yra svarbus kiekvienas taškas. Jos paveikslus įdomu ir reikia tyrinėti iš labai labai arti – tik tuomet pajuntamas didžiausias malonumas. K. Kirwan darbų stebėjimas turi tam tikro meditatyvumo ir hipnozės – būtent čia slypi jos darbų žavesys“, – K. Kirwan kūrybą reziumavo galerininkė.
Pasak V. Jankienės, talentingų lietuvių menininkų, gyvenančių ir kuriančių užsienyje, yra labai daug. Todėl ir K. Kirwan kūryba jos galerijoje atsirado iš smalsumo ir noro pažinti iš arčiau.
„Mes jau seniai stebime gyvenančių užsienyje lietuvių dailininkų kūrybą ir esame numatę ateityje pristatyti daugiau jų darbų. Turime tokį norą ir tikslą, nes man svarbu palaikyti menininkų bendruomenę, plėsti akiratį ir suteikti menininkams galimybę pristatyti savo kūrybą gimtojoje šalyje. Jau esame numatę kviesti lietuvių menininkus, gyvenančius ir kuriančius ne tik Europoje, bet ir Amerikoje bei Australijoje.“
Dailininkės K. Kirwan kūryboje vyrauja dvi pagrindinės temos: augalai ir gyvūnai. Kita ne mažiau svarbi jos kūrybos dalis yra mandalų kūrimas. Jose menininkė įžiūri paslaptis, užfiksuotų skaičių sekas, atsikartojančius elementus ir absoliutų perfekcionizmą, kuris prieštarauja mūsų žmogiškajai prigimčiai.
Kris Kirwan iki šiol prisimena jausmą, kai uždėjusi savo pirmąjį tašką ant švarios drobės pasijuto drąsi ir nevaržoma.
„Neturėjau nė menkiausio supratimo, kur mane nuves šis naujas nuotykis, bet tikrai jaučiau – noriu, kad menas žadintų teigiamas emocijas. Menas iš tiesų gali gydyti, pažadinti emocijas, prisiminimus ir troškimus, suteikti vilties, jėgų ir stiprinti ryšį su pasauliu“, – sakė Airijoje gyvenanti ir kurianti moteris.
Menininkė sako, kad jai svarbiausia, jog žmonės jos paveiksluose pamatytų taškelius anksčiau, nei išvystų visą paveikslą kaip visumą.
„Žiūrint iš labai arti, jie gali tarsi susilieti su kūriniu, tapti jo dalimi. Galbūt pavyks susieti šiuos pavienius matomus ir net nematomus taškelius su mūsų žmogiškosios prigimties unikalumu. Mūsų pasaulis sudarytas iš taškų. Kiekvienas taškas yra pats svarbiausias, visiškai unikalus ir jo niekada negalima nuvertinti!“
Kris Kirwan (Airija) tapybos paroda vyks iki liepos 9 dienos.