• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2022-aisiais socialiniai tinklai „Instagram“ ir „TikTok“ paskelbė, jog vartotojams ketina pasiūlyti naują būdą užsidirbti pinigų – už pasirinktą mokestį jie galės šiose platformose savo sekėjams siūlyti papildomą turinį. Specialistai neslepia – šia galimybe kvies pasinaudoti ir Lietuvos influencerius, o pastarieji jau visai greitai ir patys gali sulaukti naujų mokesčių. 

8

2022-aisiais socialiniai tinklai „Instagram“ ir „TikTok“ paskelbė, jog vartotojams ketina pasiūlyti naują būdą užsidirbti pinigų – už pasirinktą mokestį jie galės šiose platformose savo sekėjams siūlyti papildomą turinį. Specialistai neslepia – šia galimybe kvies pasinaudoti ir Lietuvos influencerius, o pastarieji jau visai greitai ir patys gali sulaukti naujų mokesčių. 

REKLAMA

Vienas garsiausių Lietuvos nuomonės formuotojų Naglis Bierancas sako, apie tokią galimybę kol kas nieko nežinantis ir nesidomėjęs. Pasak jo, galimybė kurti mokamą turinį jo niekada nedomino. 

„Nežinau, kol kas gerai taip, kaip yra. Čia lygiai tas pats, kas būtų kurti turinį „Patreone“. Niekada ir tokios minties nesu turėjęs, todėl sunku atsakyti“, – prisipažįsta N. Bierancas.

Vyras įsitikinęs – atsiradus tokiai galimybei mokėti už turinį, kūrėjas turės užsitarnauti savo sekėjų pasitikėjimą, jeigu norės, kad už jo turinį jie mokėtų: „Neaišku, ir ar žmonės mokėtų už tokį turinį. Nebent jie žinotų, kad tai yra turinys, kuriam kūrėjas paaukojo daugiau laiko, pastangų, geresnių idėjų. Už tokį turinį galima būtų tikėtis paramos. 

REKLAMA
REKLAMA

Aš pats nepulčiau mokėti kažkam, nežinodamas, ką už tai gausiu. Bet jeigu tu žinai, kokį žmogų remi, juo pasitiki ir jis kažką gero duoda, tai kodėl gi ne? Tik iš maisto influencerio turbūt nereiktų tikėtis komedijos, parodijų. Mokantis turi žinoti, už ką jis moka pinigus“.

REKLAMA

Naujovę rekomenduos ir lietuviams

Garsiausius Lietuvos nuomonės formuotojus atstovaujančios įmonės „Influenceriai LT“ atstovė Aistė Stalmokaitė naujienų portalui tv3.lt sakė, jog kol kas nėra žinoma, kada tokia galimybė bus prieinama platesnei turinio kūrėjų grupei, tačiau kai tik ji mūsų šalį pasieks, mielai pasiūlys ja pasinaudoti ir savo klientams.

„Tokios funkcijos ragina turinio kūrėjus ieškoti naujų kūrybinių krypčių, dar labiau atsigręžti į savo auditoriją ir pasigilinti, kokiomis temomis sekėjams yra įdomu išgirsti kūrėjo nuomonę, interpretaciją. Socialinių tinklų mados greitai keičiasi, tad visuomet laimi tie nuomonės formuotojai, kurie geba prisitaikyti prie pokyčių ir į naujas funkcijas žiūri kaip į galimybę sukurti kažką, ko auditorija dar nėra mačiusi“, – pasakoja A. Stalmokaitė.

REKLAMA
REKLAMA

Specialistė pabrėžia, jog apmokęstinamas turinys Lietuvoje naujiena nėra jau seniai. Visgi, pasak jos, lietuviai kūrėjus mielai remia.

„Nors tiesioginės galimybės apmokęstinti turinį „Instagram“ ir „TikTok“ platformose kol kas nėra, tą visuomet buvo galima daryti per tokias platformas kaip „Patreon“. Tokiu būdu paramą už savo kūrybą iš sekėjų gauna didelė dalis lietuviškos „Youtube“ bendruomenės, taip pat ir tinklaraštininkai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turime ne vieną sėkmingą lietuvišką pavyzdį, kuomet sekėjai moka kūrėjams už turinį. Verta pastebėti, jog žmonės renkasi remti kurėjus nebūtinai tik už išskirtinai jiems prieinamą medžiagą, bet tokiu būdu jie išreiškia palaikymą. Mokamo turinio klausimu šiandien esame pasiekę brandą – žmonės sutinka mokėti už turinį ne tik dėl to, kad mato tame vertę ir prasmę, tačiau suteikdami finansinę paramą kūrėjui, jie taip pat prisideda prie tolimesnio turinio kūrimo“, – sako A. Stalmokaitė.

REKLAMA

O kokį turinį, pasak profesionalų, nuomonės formuotojai galėtų sėkmingai parduoti? Viskas priklauso nuo to, ką išskirtinio  ir kitur neprieinamo kūrėjas gali pasiūlyti savo sekėjams, ir kokia šio turinio kokybė. „Tai galėtų būti naujo produkto ar paslaugos sukūrimo užkulisiai, edukacinio, ekspertinio pobūdžio turinys arba asmeninio gyvenimo detalės – būsto įsirengimas, vestuvių planavimas ir kitos panašios temos, kurios dažnai domina auditoriją“, – svarsto Aistė Stalmokaitė. 

REKLAMA

Mokesčių gali sulaukti ir patys

Tiesa, panašu, jog visai greitai papildomų mokesčių gali sulaukti ne vien influencerių sekėjai, bet ir pačios žvaigždės. Daugiau nei 150 tūkstančių prenumeratorių turinčio „Youtube“ kanalo „Paul de Miko“ kūrėjas Paulius Mikolaitis neseniai sulaukė skambučio iš Radijo ir televizijos komisijos. Vaizdo tinklaraštininkas sužinojo, kad ateityje savo kanalą turės oficialiai registruoti. Komisija siūlo visus kūrėjus, kurie turi bent 50 tūkstančių sekėjų, gauna paramos ir pajamų iš reklamos bei prisiima atsakomybę už savo turinį, prilyginti žiniasklaidai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuomet tokiam vaizdo tinklaraštininkui kaip Paulius Mikolaitis teks ne tik registruotis, bet ir mokėti mokesčius, kaip tai daro žiniasklaidos kanalai. Komisijai jie turės atriekti beveik vieną procentą nuo reklamos pajamų, tarp kurių, kaip aiškėja, atsidurs ir „Patreon“ rėmėjų pinigai. Taip pat kelis šimtus eurų priklausomai nuo auditorijos turės sumokėti ir Visuomenės informavimo etikos asociacijai. Už pažeidimus, jeigu tokių bus, teks atsakyti Radijo ir televizijos ir Visuomenės informavimo etikos komisijose. Vaizdo tinklaraštininkas sako: reguliavimas galėtų būti, bet tikrai ne toks.

„Tapetuoji savo svetainę, kol dega tavo virtuvė – toks dalykas. Sakau, mūsų teisėsaugos institucijos yra visiškai nekompetentingos kibernetinėje erdvėje. Tai kodėl mes bandome įdiegti kažkokią sistemą jau neveikiančioj sistemoj?“, – sako vaizdo tinklaraštininkas Paulius Mikolaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų