„Iki šiol įmonė yra gavusi tris mažasierio mazuto siuntas. Nurodyta pirmosios siuntos kilmė – Norvegija ir ES. Antrosios – Norvegija ir Jungtinė Karalystė, trečiosios – Jungtinė Karalystė ir Italija“, – penktadienį pranešė VŠT.
Įmonė taip pat išplatino krovinių kilmės dokumentus, kuriuose nurodomos sostinėje deginamo mazuto kilmės šalys, bei mazutą VŠT tiekiančios žaliavų prekybos grupės „Glencore“ Jungtinės Karalystės padalinio „Glencore Energy“ sausio 19 dieną parengto laiško kopijas. Jame teigiama, jog mazutas VŠT nebus tiekiamas „iš bet kokių sankcionuotų šalių ar teritorijų“, įskaitant Rusiją, Baltarusiją, 2014 metais Rusijos aneksuotą Krymą bei apsišaukėliškas Donecko ir Lugansko liaudies respublikas.
VŠT pakartojo, kad pagal vieną iš sutarčių su „Glencore Energy“, visas mazutas į Lietuvą turi būti importuojamas iš nesankcionuotų šalių.
„Tokia hipotetinė situacija (kad mazutas yra rusiškos kilmės – BNS) reikštų, kad mažasierio mazuto pardavėjas pažeistų esmines sutarties sąlygas, kuriose aiškiai įvardinta, kad mažasieris mazutas turi būti tiekiamas tik iš nesankcionuotų šalių“, – teigė VŠT.
Apie tai, kad VŠT įsigytas mazutas yra pagamintas iš rusiškos naftos, praėjusių metų lapkričio pabaigoje portalui „Kauno diena“ teigė nuo 2009 iki 2015 metų įmonei vadovavęs Arūnas Keserauskas. Pirmadienį TV3 televizijai tą patį teigė į Vilniaus merus kandidatuojantis Artūras Zuokas.
Penktadalį šildymo sezonui reikalingo mazuto – vieną laivą – VŠT iš „Glencore Energy“ įsigijo rugsėjį. Tuo metu likusi mazuto dalis – penki laivai – iš to paties tiekėjo buvo įsigyta lapkričio pabaigoje.
VŠT teigimu, mažasierio mazuto deginimas yra laikinas sprendimas, keičiant itin brangias gamtines dujas, kol visu pajėgumu po metų pradės veikti „Ignitis grupės” valdomos Vilniaus kogeneracinės jėgainės biokuro blokas.