Pateikiame visą kreipimosi tekstą:
2021 metų spalio 13 d. Vyriausybės posėdyje patvirtintas Įstatymo projektas, kurį 2021 metų lapkričio 19 d. svarstė LR Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (toliau – BFK), buvo susiję su neigiamų ekonominių Covid-19 pandemijos padarinių valdymu, teisingesniu verslo apmokestinimu ir mokestinės naštos palengvinimu. Kaip pristatant projektus argumentavo juos parengusios Finansų ministerijos atstovė, projektais siūlomas perėjimas nuo dabar mokamo fiksuoto azartinių lošimų mokesčio prie procentinio, skaičiuojamo nuo lošėjų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų skirtumo (GGR). Finansų ministerijos manymu, tai lemtų teisingesnį lošimų įrenginių apmokestinimą, atsižvelgiant į realias lošimų organizatorių (dalies jų pajamos sumenko dėl pandeminės situacijos) pajamas.
Posėdyje svarstant Finansų ministerijos parengtus projektus, skirtus paprastesniam mokesčių administravimui ir mokestinės naštos palengvinimui, BFK savo išvadoje užregistravo su svarstomų projektų turiniu nesusijusius, visiškai naujus pasiūlymus dėl loterijų ir nuotolinių lošimų mokesčių tarifo didinimo. Komiteto nariai iniciavo pasiūlymą padidinti loterijų mokestį nuo 13 proc. iki 15 proc., taip pat Finansų ministerija pasiūlė pakelti mokesčio tarifą nuotoliniams lošimams nuo 13 proc. iki 18 proc., pristačiusi Finansų ministerijos parengtus, su pandemijos valdymu susijusius įstatymų projektus, nors tokios pozicijos Vyriausybė teikdama Įstatymo projektą neturėjo.
Minėtame BFK posėdyje Finansų ministerijos atstovės pateikta nuomonė dėl mokesčių didinimo nesutapo su LR Vyriausybės nuomone. Atstovaudama Finansų ministeriją ir pristatydama Ministerijos parengtus įstatymo projektus, kurių esmė – ekonominių pandemijos pasekmių valdymas ir mokestinės naštos verslui subalansavimas, Finansų rinkų politikos departamento direktorė pateikė pasiūlymą padidinti nuotolinių lošimų mokesčio tarifą nuo 13 proc. iki 18 proc. Lošimų ir loterijų sektorių atstovams kyla pagrįstas klausimas, kodėl įstatymo pataisos nebuvo parengtos Finansų ministerijos ir įprasta tvarka pateiktos Seimui Vyriausybės nutarimu.
Pažymėtina, kad Seimo statuto 145 straipsnyje yra nurodyta, kad „<...> Vyriausybės išvados turi būti pateikiamos ir dėl mokesčių įstatymų, kuriuose nustatomi nauji mokesčiai, nauji mokesčio tarifai, mokesčio lengvatos, sankcijos už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės keičiama apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarka ar apmokestinimo teisinio reguliavimo bei taikymo principai, projektų“.
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta:
- Prašome Seimo valdybą prašyti Vyriausybės išvados dėl Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 4, 5, 6 straipsnių ir trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-941(2).
- Įstatymo projektui pasiekus Vyriausybę, prašome Finansų ministeriją atlikti išsamų naujai siūlomų mokesčių tarifų poveikio vertinimą, ypatingą dėmesį atkreipiant į esminius pastarųjų metų reguliacinius pokyčius loterijų sektoriuje veikiančioms įmonėms.