Agentūra „Bloomberg“ pranešė, kad didžiausios Rusijos automobilių prekybos bendrovės „Rolf“ automobilių pardavimai nuo vasario iki kovo mėn. sumažėjo 60 proc.
Pasak bendrovės vykdomosios direktorės Svetlanos Vinogradovos, šiais metais pardavimas turėtų sumažėti perpus.
Savo ruožtu transporto priemonių kainos praėjusį mėnesį Rusijoje šoktelėjo 40 proc., informavo „Bloomberg“.
Sankcijos paralyžiavo Rusijos ekonomiką, rublio kursas pastarosiomis savaitėmis smarkiai krito, o kelios pasaulinės automobilių gamybos bendrovės nutraukė savo veiklą šalyje.
Invazija taip pat daro poveikį pasauliniam naujų transporto priemonių tiekimui. Gamybos sąnaudos didėja iš dalies dėl to, kad trūksta svarbiausių komponentų, gaunamų iš tiekėjų Ukrainoje.
Važinės kiniškais ir indiškais automobiliais?
Dėl Vakarų sankcijų šalyje, europietiški ir japoniški automobiliai gali būti pakeisti kiniškais ir indiškais, žiniasklaidai sakė Nacionalinės automobilių sąjungos viceprezidentas Antonas Shaparinas.
„Daugelis žmonių sako, kad mūsų draugai kinai nepaliks mūsų rinkos. Žinoma, jie to nedarys, jie išnaudos šią galimybę iki paskutinio rublio”, – aiškino A. Shaparinas.
Nors Rusijos vyriausybė dėl karo padarinių bando didinti vietinę automobilių gamybą, atsarginių automobilių dalių importo sumažėjimas Rusijos gamintojus taip pat verčia didinti kainas.
Pavyzdžiui, didžiausias Rusijos gamintojas „AvtoVaz“ šiais metais automobilių kainas didino tris kartus.
Rusijos automobilių gamyba buvo paveikta dar prieš vasario mėn. invaziją į Ukrainą. Iš dalies taip nutiko dėl tiekimo grandinės problemų, kilusių dėl pandemijos, kuri paveikė automobilių gamybą visame pasaulyje.
Nepaisant tiekimo grandinės problemų, tuomet Rusijos automobilių gamintojų asociacija prognozavo, kad 2022 m. automobilių pardavimai šalyje padidės 3–5 proc., o automobilių gamyba – 8–9 proc.
Rusija užpuolė Ukrainą vasario 24 d. Nuo to laiko kruviname rusų kare žuvo tūkstančiai nekaltų gyventojų, tarp kurių buvo ir šimtai vaikų. Pranešama, kad okupantai prievartauja, kankina užgrobtų teritorijų žmones, plešia jų turtą.
Po 2014 m. įvykdytos Krymo aneksijos Rusijos ekonomika jau patyrė smūgį, o praėjusiais metais automobilių pardavimai, palyginti su 2012 m. pasiektu aukščiausiu jų lygiu, sumažėjo 50 proc., skelbia agentūra „Bloomberg“.