Susisiekimo ministerijos atstovai nusprendė tikslinti Vyriausybės nutarimo projektą „Dėl kelių eismo taisyklių patvirtinimo“. Pasak ministerijos, poreikis keisti KET atsirado po to, kai Seimas priėmė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus.
Todėl dabar siūloma numatyti ir kitus su eismo tvarka susijusius pokyčius, kurie, valdžios atstovų teigimu, turėtų užtikrini didesnį eismo saugumą, o taip pat leistų patobulinti eismo organizavimo būdus.
Kokių pokyčių sulauktų vairuotojai ir pėstieji?
Paviešintoje pažymoje įvardijami pagrindiniai KET pakeitimai, kuriais norima:
- viešajame eisme dalyvaujantiems vairuotojams drausti naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis. Išimtys galiotų, jei telefonai naudojami laisvų rankų ar transporto priemonės įrangos pagalba. Taip pat ir tuo atveju, kai telefonas yra pritvirtintas specialiame laikiklyje;
- nustatyti draudimą pėstiesiems judėti per dviračių pervažą; įtvirtinti, kad jei posūkis arba apsisukimas galimas iš vienos eismo juostos, sukdamas vairuotojas gali pasirinkti bet kurią važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostą;
- aiškiai nurodyti visas vietas, kuriose draudžiama lenkti. Taip pat norima dabartines KET taisykles papildyti informacija, kad lenkti draudžiama gyvenamosiose zonose, daugiabučių namų kiemuose, stovėjimo aikštelėse, dviračių gatvėse;
REKLAMA
- atsisakyti nustatyto draudimo mokyti vairuoti asmenis gyvenamosiose zonose;
- patikslinti, kad transporto priemonės vairuotojas, įvažiuodamas į kelią iš gyvenamosios zonos, privalo duoti kelią juo artėjančioms transporto priemonėms, taip pat pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jis kerta;
- papildyti, kad gyvenamojoje zonoje dviračio vairuotojui netaikomas KET nustatytas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto;
- jeigu atliekami tam tikri darbai, leisti važiuoti transporto priemonei su įjungtu oranžiniu švyturėliu veja, šaligatviu, pėsčiųjų ir (ar) dviračių taku, dviračių, skiriamąją juosta, pylimų ar iškasų šlaitais, grioviais, taip pat sustoti ar stovėti minėtose vietose.
Šiuo metu vairuotojams už naudojimąsi mobiliojo ryšio priemonėmis ne pagal taisykles gali būti skiriama bauda nuo 60 iki 90 eurų.
Atsirastų naujas ženklas, kai kuriuos naikintų
Ministerijos atstovai vardija, kad eismo dalyviai taip pat gali sulaukti tam tikrų pokyčių, susijusių su kelio ženklais.
Jeigu ministerijos teikiamus siūlymus patvirtintų Seimas, tokiu atveju būtų atsisakoma dviejų kelio ženklų Nr. 706 („Telefonas“) ir Nr. 725 („Lankytina vieta“).
Pastarojo pakeitimo, pasak ministerijos atstovų, būtina imtis dėl to, kad Lietuvoje buvo atsisakyta taksofonų paslaugos, o lankytinos vietos ir taip yra žymimos kelio ženklais „Krypties rodyklė į lankytiną vietą“ ir „Lankytinos vietos pavadinimas“.
Tačiau žadama, kad KET atsirastų naujas įspėjamasis ženklas „Raiteliai“. Teigiama, kad šis ženklas įspėtų apie kelio ruožą, kuriuo dažnai joja raiteliai ar vedami žirgai.
Be to, norima pakoreguoti kelio ženklų Nr. 334 ( „Stovėti draudžiama nelyginėmis dienomis“) ir Nr. 335 ( „Stovėti draudžiama lyginėmis dienomis“) išaiškinimą.
Tad po pakeitimų, kai ženklai Nr. 334 ir Nr. 335 bus naudojami skirtingose kelio pusėse, transporto priemonės iš vienos kelio pusės į kitą turės būti perstatamos tarp 19 ir 24 val., o ne 21 val., kaip yra iki šiol.
Pakoregavus laiką, kelio ženklai atitinkamu metu leistų vairuotojams statyti automobilius bet kurioje kelio pusėje.
Trečiadienį vyksiančio Vyriausybės posėdžio metu susisiekimo ministras Marius Skuodis turėtų pristatyti žadamus pakeitimus.
Jeigu Vyriausybė uždegs žalią šviesą minėtiems KET pakeitimams, jiems pritarti dar turės ir Seimas.
KET naujovės pristatytos ir praėjusią vasarą
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad dar pernai nuo birželio 1 d. įsigaliojo nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Atsirado naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvės. Taip pat buvo įvesti nauji šviesoforo signalai, kelio ženklai ir kelių ženklinimas.
Siekiant sudaryti kuo saugesnes sąlygas dviračių eismui ir sprendžiant dviračių infrastruktūros trūkumo klausimą, tose vietose, kur negalima įrengti dviračių takų ar dviračių juostų, gali būti įrengiamos dviračių gatvės, žymimos nauju kelio ženklu „Dviračių gatvė“.
Dviračių gatvėDviračių gatvės gali būti įrengiamos ramaus, lėto eismo, pavyzdžiui, siaurose senamiesčių, kurortų, gatvėse. Jose vyks mišrus motorinių ir ne motorinių transporto priemonių eismas ir galios specialūs KET reikalavimai.
Dviračių gatvėje:
- draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/h greičiu;
- lenkti transporto priemones išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą (apvažiuoti tos pačios krypties eismo juosta leidžiama);
- dviračių vairuotojams netaikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto.
Nauji šviesoforai
KET pakeitimuose reglamentuoti atskiri, tik maršrutiniam transportui skirti šviesoforo signalai. Tokius šviesoforus galima įrengti sankryžose, kuriose įrengta raide „A“ pažymėta eismo juosta (pavyzdžiui, T formos sankryžose) ir tikslinga leisti maršrutiniam transportui įvažiuoti į sankryžą anksčiau nei likusiam transporto srautui.
Atsiranda naujas S formos signalas, kuris draudžia maršrutinio transporto eismą. Horizontalaus brūkšnio formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis.
Kartu įjungti S formos ir horizontalaus brūkšnio formos signalai draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad netrukus bus įjungtas rodyklės (-ių) formos signalas. Rodyklės (-ių) formos signalas leidžia maršrutinio transporto eismą nurodyta (-omis) kryptimi (-is)
Maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos
Nuo birželio 1 d. KET išskirtos dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos:
raide A, kuriomis gali važiuoti tik maršrutinis transportas;
simboliu A+, kuriomis, be maršrutinio transporto, gali važiuoti dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele (kuriuose važiuoja neįgalieji į (iš) švietimo įstaigą (-os) ar į (iš) neįgaliųjų dienos užimtumo centrą (-o) (jeigu važiavimo maršrutas suderintas su kelio savininku) ir kitos transporto priemonės, kurioms suteikta tokia teisė: motociklai, lengvieji taksi automobiliai, taip pat automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai, jeigu eismo juosta pažymėta atitinkamais užrašais / simboliais.
Nauji kelio ženklai
Nuo vasaros atsiranda ir nauji kelio ženklai. Be jau minėto ženklų „Dviračių gatvė“ ir „Dviračių gatvės pabaiga“ atsiranda dar daugiau naujovių.
Kelio ženklu „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ bus ribojamas motorinių dviračių (elektrinių paspirtukų, kurių galia iki 1 kW ir maksimalus greitis iki 25 km/h) eismas. Kelio savininkai (savivaldybės) šiuos kelio ženklus galės įrengti tose miestų vietose, kur to reikalauja eismo sąlygos, pavyzdžiui, vyksta intensyvus pėsčiųjų eismas.
Kelio ženklu „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“ ir papildoma lentele „Gyvenamosios transporto priemonės“ sudaryta galimybė riboti gyvenamųjų transporto priemonių – automobilių arba priekabų – eismą.
Nauji kelio ženklaiNaujas horizontalusis kelių ženklinimas
Įvedami ir nauji kelio ženklinimai. Nauju KET nustatytu kelių ženklinimu (motociklo simboliu) kelio savininkų sprendimu bus ženklinamos tos A+ eismo juostos, kuriomis leidžiama važiuoti motociklams.
Įspėjamojo kelio ženklo „Vaikai“ atvaizdu galės būti ženklinami kelio ruožai, kur važiuojamojoje dalyje gali būti vaikų – prie darželių, mokyklų, žaidimų aikštelių ir pan.
Įspėjamojo kelio ženklo „Pėsčiųjų perėja“ atvaizdu galės būti ženklinama važiuojamoji dalis, kur būtina įspėti apie artėjimą prie pėsčiųjų perėjos.
Grąžinkite žalias rodykles arba sukurkite alternatyvą, kad mes taupytume kurą ir nedusintume žmonių perteklinių co2.
Panaikinkite ištisines juostas užmiestyje ties šunkeliais.