• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trečiadienį Vyriausybė pritarė Saugaus eismo automobilių keliais ir Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymų pakeitimams, kurie padės sustiprinti transporto priemonių taršos kontrolę kelyje, sumažinti neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai ir sveikatai. Minėti pakeitimai įsigalios nuo 2024 m. sausio 1 d.

Trečiadienį Vyriausybė pritarė Saugaus eismo automobilių keliais ir Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymų pakeitimams, kurie padės sustiprinti transporto priemonių taršos kontrolę kelyje, sumažinti neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai ir sveikatai. Minėti pakeitimai įsigalios nuo 2024 m. sausio 1 d.

REKLAMA

Pranešama, kad įsigaliojus įstatymų pakeitimams Aplinkos apsaugos departamento ir Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnams bus suteikti papildomi įgaliojimai riboti taršos reikalavimų neatitinkančių lengvųjų automobilių, autobusų, krovininių automobilių (M1, M2, M3, N1, N2, N3 klasių) dalyvavimą eisme.

Pakeitus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, bus sudarytos teisinės sąlygos Lietuvos transporto saugos administracijai į sąrašą trūkumų, kuriuos nustačius panaikinamas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas, įrašyti ir transporto priemonių taršos reikalavimų pažeidimus.

REKLAMA
REKLAMA

Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai turės teisę savarankiškai, nedalyvaujant Aplinkos apsaugos agentūros specialistams ir policijos pareigūnams,  stabdyti keliuose nurodytų klasių transporto priemones ir tikrinti, ar į aplinką išmetamų teršalų kiekiai ir kiti taršos parametrai atitinka reikalavimus, o, kai neatitinka, panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą dabar galiojančia Lietuvos transporto saugos administracijos nustatyta tvarka.

REKLAMA

Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai galės papildomai stabdyti M1 ir N1 klasių (lengvąsias keleivines ir lengvąsias krovinines) transporto priemones, tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų atitiktį reikalavimams ir, kai neatitinka, panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.

Įstatymų projektus Aplinkos ministerija parengė bendradarbiaujant su Susisiekimo ministerija, Lietuvos transporto saugos administracija ir policija.

REKLAMA
REKLAMA

Lengvoji keleivinė transporto priemonė – tai transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui. Lengvoji krovininė transporto priemonė skirta kroviniams vežti, kurios techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė ne didesnė kaip 3,5 t.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2022 m. apie 50 proc. kelių transporto priemonių iš pirmo karto nepraėjo privalomosios techninės apžiūros. Apie 10 proc. iš apžiūrai pateiktų 777,3 tūkst M1 ir N1 klasių transporto priemonių nepraėjo techninės apžiūros iš pirmo karto dėl taršos reikalavimų neatitikimo – nustatytas per didelis dūmingumas ar anglies monoksido kiekis, eksploatacinių skysčių nuotėkis. Tai reiškia, kad 2022 m. galimai viešajame eisme dalyvavo apie 78 tūkst. taršos reikalavimų neatitinkančių lengvųjų keleivinių ir lengvųjų krovininių transporto priemonių.

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimams dar turės pritarti Seimas.

gal baikit vieną kartą su šitom nesąmonėm,nei vienoje europos šalyje tokių nesąmonių nėra kaip Lietuvoje,nesuprantu kodėl visi su tuo taikstosi
Kol seime langu neprades zmones sukile dauzyt taip ir bus
Geriau tegul pasuka galvas, kaip žmogui gauti normalų uždarbį ,kad galėtų nusipirkti naujesnę mašiną, o ne kažkokiais draudimas apkrauti, nes nuo to tarša nepageres. Drausti, bausti, uždėti naujus mokesčius didelio proto nereikia. Gal geriau panaikinti draudėjų armiją ir tuos pinigus skirti kompensacijai naujesnėms transporto priemonėms įsigyti, tai tikrai tarša sumažėtų.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų