• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Piniginės baudos už nedidelį greičio viršijimą, dvigubai daugiau neblaivių vairuotojų tikrinimų, naujoviški kelio ženklai, visi keleiviai su saugos diržais – tai tik dalis priemonių, numatytų naujoje programoje. 

Piniginės baudos už nedidelį greičio viršijimą, dvigubai daugiau neblaivių vairuotojų tikrinimų, naujoviški kelio ženklai, visi keleiviai su saugos diržais – tai tik dalis priemonių, numatytų naujoje programoje. 

REKLAMA

Susisiekimo ministerija pateikė Vyriausybei tvirtinti Valstybinės eismo saugumo programos „Vizija – nulis“ projektą.

Programos vizija – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose. Jos strateginis tikslas – iki 2030 m. žuvusiųjų skaičių Lietuvos keliuose sumažinti 50 proc. palyginti su 2018 m., tai yra kad eisme žūtų ne daugiau kaip 85 eismo dalyviai arba 1 mln. gyventojų tektų ne daugiau kaip 30 žuvusiųjų Lietuvos keliuose.

Tačiau įgyvendinant programą, jau šiemet vairuotojų ir kitų eismo dalyvių laukia daug pasikeitimų.

Pavyzdžiui, siekiant sumažinti leistino greičio viršijimo atvejų skaičių, jau kitąmet bus nustatytos finansinės sankcijos už leistino greičio iki 10 km/h viršijimą.

REKLAMA
REKLAMA

Mažinant šiurkščių pažeidimų skaičių, automatinėmis kontrolės sistemomis (pvz., leistino greičio viršijimas daugiau negu 50 km/h) sudaryti sąlygas policijos pareigūnams operatyviai gauti informaciją apie padarytą pažeidimą, kad būtų galima sustabdyti pažeidėją kelyje.

REKLAMA

Numatoma įdiegti ne mažiau kaip 100 papildomų automatinių kontrolės sistemų vietose, kuriose greičio viršijimas kelia didžiausią pavojų.

Mažinant vairavimo esant neblaiviems ar apsvaigusiems nuo psichiką veikiančių medžiagų atvejų skaičių, žadama patvirtinti prevencijos programą, kurią pasirinkusiems vairuotojams bus leista vairuoti motorines transporto priemones tik su antialkoholiniu variklio užraktu.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojų blaivumo kontrolė bus stiprinama padvigubinant policijos vykdomų specialiųjų akcijų skaičių palyginti su 2019 m.

Taip pat planuojama vykdyti užmiestyje važiuojančių autobusų keleivių saugos diržų segėjimo kontrolės akcijas.

Kita vertus, taip pat numatoma padidinti apšviestų kelių bendrą ilgį, padidinti kelių su skiriamąja juosta (arba atitvarais) bendrą ilgį.

Miestuose žadama plėsti ramaus eismo zonas (gatvėse, kuriose leistinas greitis ribojamas iki 30 km/h).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Programoje numatyta diegti neleistino priešpriešinio lenkimo kontrolės sistemą, kuri turėtų užtikrinti, kad transporto priemonės nelenks kitų transporto priemonių, kai lenkimą draudžia kelio ženklinimas.

Taip pat žadama įdiegti dinaminę saugaus greičio valdymo sistemą valstybinės reikšmės keliuose (kintamosios informacijos ženklai). Teigiama, kad ši suteiks galimybę operatyviai keisti leistiną greitį kelyje.

REKLAMA

Turėtų būti numatyti ir ribojimai dalyvauti viešajame eisme techniškai netvarkingoms transporto priemonėms. Esą bus nustatyti griežtesni reikalavimai transporto priemonių patekimui į eismą.

Tikimasi, kad įgyvendinant programą vien per artimiausius trejus metus leidžiamą greitį gyvenvietėse viršijančių motorinių transporto priemonių dalis sumažės nuo 55 proc. iki 10 proc., o užmiesčio keliuose – nuo 68 proc. iki 20 proc.

REKLAMA

Be to, vairuotojų, kurie naudojasi mobiliojo ryšio priemonėmis ir pažeidžia Kelių eismo taisyklių reikalavimus, dalis, sumažės nuo 45 proc. iki 10 proc.

Taip pat tikimasi, kad ilgainiui lengvuosiuose automobiliuose 80 proc. gale sėdinčių keleivių segės diržus, o mokykliniuose ir tarpmiestiniuose autobusuose juos segės visi.

Programoje, be kita ko, numatyta nemažai lėšų skirti kelių gerinimui, eismo dalyvių švietimui.

Dokumentą dar turi patvirtinti ministrų kabinetas. Atsižvelgiant į jį toliau bus tobulinami galiojantys įstatymai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų