• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau nuo rytojaus iki balandžio 1 dienos draudžiama eksploatuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. Vairuotojams visuomet siūloma rinktis iš plačios žieminių padangų pasiūlos, kurių kainos gali prasidėti nuo 20 eurų už vienetą. Tiesa, kaip pigesnė alternatyva vairuotojams kartais siūlomos universalios padangos. Tačiau saugaus eismo ekspertai įspėja, kad taupymas gali kainuoti gyvybę. 

Jau nuo rytojaus iki balandžio 1 dienos draudžiama eksploatuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. Vairuotojams visuomet siūloma rinktis iš plačios žieminių padangų pasiūlos, kurių kainos gali prasidėti nuo 20 eurų už vienetą. Tiesa, kaip pigesnė alternatyva vairuotojams kartais siūlomos universalios padangos. Tačiau saugaus eismo ekspertai įspėja, kad taupymas gali kainuoti gyvybę. 

REKLAMA

Universaliomis padangomis vairuotojai dažnai susigundo dėl ekonomijos. Universaliomis padangomis automobilį eksploatuoti galima ir vasarą, ir žiemą, jei tik protektoriaus gylis žiemą siekia 3 mm, o vasarą – 1,6 mm. Taip pat keliems sezonams pamirštama apie galvos skausmą keisti padangas ir autoservisuose mokėti pinigus. 

Tačiau, kaip sako Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Vidmantas Pumputis, noras sutaupyti gali atsisukti prieš patį vairuotoją ir keleivius, mat universalios padangos nėra tokios saugios kaip žieminės. 

REKLAMA
REKLAMA

„Dažniausiai sunkūs eismo įvykiai įvyksta, kai būna slidi kelio danga arba staigiai pasikeičia meteorologinės sąlygos: pradeda lyti, snigti, šalti. Ir tada jau vairuotojo sutaupymas gali apsisukti prieš jį patį. 

REKLAMA

Todėl Lietuvos klimato sąlygomis rekomenduočiau naudoti žiemines padangas, o tiems vairuotojams, kurie važinėja rečiau ir tik miesto zonoje arba magistraliniais keliais, jiems galbūt galima išsiversti ir su universaliomis padangomis. Bet niekas negarantuoja, kad, jei eismo sąlygos pasikeis, kad jų kelionė bus saugi“, – pastebi V. Pumputis. 

Kokiais atvejais universalios padangos yra tinkamos?

Pasak saugaus eismo eksperto, universalios padangos Lietuvoje tinkamos tiems vairuotojams, kurie automobiliu važiuoja itin retai ir tik gerai valomais keliais. 

REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų žiemos keičiasi. Jei pasižiūrėtume, kokios buvo prieš 3-5 metus, ir kokios buvo paskutinės dvi, tai jos tikrai skiriasi. Vėlgi, vertinant visą Lietuvą, reikėtų vertinti regionais. Pavyzdžiui, pajūryje jau keletą metų žmonės žiemos visiškai nemato. Manau, būtent tuose regionuose pakanka universalių padangų, jeigu važinėjama tik pajūrio regione ir turi galimybes nesinaudoti automobiliu, kai būna sunkios meteorologinės sąlygos. 

Aišku, ką rodo geroji praktika, jei automobiliu važinėjama dažniau ir jis tarnauja nuolat, tai, vis dėlto, tikslinga yra įsigyti žiemines padangas, jos geriau tarnauja nei universalios. Žinoma, daug kas priklauso nuo padangų kokybės, būklės ir vairuotojo įgūdžių. Pagrindinė rekomendacija: jei automobilis naudojamas dažnai, bent keletą kartų per savaitę, tai tikrai rekomenduočiau įsigyti žiemines padangas ir kelionė bus saugesnė“, – pastebi V. Pumputis. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak saugaus eismo eksperto, renkantis padangas labiausiai dėmesį reikėtų kreipti į esamas meteorologines sąlygas. 

„Universalios padangos tampa problematiškomis, kai būna ledas, sunkios sąlygos, kai būna tikros žiemos. Bet žiūrint pagal pastaruosius dvejus metus, tai tokių žiemų Lietuvoje beveik nebuvo. Jei ir buvo, tai buvo kelios dienos, kada buvo stipresnis šaltukas ir slidi kelio danga. Kokia bus šiemet žiema – niekas nepasakys“, – pastebi saugaus eismo ekspertas. 

REKLAMA

„Padangos yra labai skirtingų struktūrų ir būtent tik vairuotojas turi įvertinti, kokių padangų jam reikia: kokiais keliais važinėja, kokiomis sąlygomis, kokios automobilio savybės, kokia vairuotojo patirtis“, – reziumuoja V. Pumputis. 

Užsienyje padangoms dėmesio skiriama daugiau

Pasak saugaus eismo eksperto V. Pumpučio, užsienio šalyse Vakaruose vairuotojai itin daug dėmesio skiria rinkdamiesi kokybiškas padangas. 

Kaip sako V. Pumputis, apie padangų svarbą mokoma dar vairavimo mokykloje, todėl vairuotojai nelinkę rizikuoti savo ir keleivių gyvybe, verčiau renkasi mokėti daugiau ir važiuoti saugiau.

REKLAMA

„Galime pasižiūrėti į Vokietiją, kuri yra daug pietesnė šalis už Lietuvą, ten nėra griežtų reikalavimų dėl padangų naudojimo, bet absoliuti dauguma vairuotojų perka ir turi žiemines padangas ir važinėja saugiai. 

Vokietijoje labai žiūrima ir į padangų amžių, kad jos nebūtų pakeitusios savybių. Nes jei ilgą laiką padangos yra netinkamai sandeliuojamos, jos gali paprasčiausiai prarasti savo savybes ir žieminės padangos gali tapti pakankamai kietos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Padangos tikrai nėra ta automobilio dalis, „ant kurios“ reikėtų taupyti. Tą kitų šalių vairuotojai labai gerai supranta. Bet pas mus yra tam tikras požiūris, kad neva padangos dyla, tai galima labiau pataupyti jas perkant ar pirkti kokias prastesnes. Perdėtas taupymas gali atsisukti prieš pačius vairuotojus. O užsienyje žmonės padangoms netaupo, net jei mato, kad padangos turi nusidėvėjimo požymių, jie keičia nedvejodami, nes jiems neapsimoka rizikuoti savo ir kitų gyvybėmis“, – sako V. Pumputis. 

REKLAMA

Universalios greičiau dyla greičiau 

Pasak V. Pumpučio, universalios padangos yra minkštesnio mišinio, nei yra vasarinės, todėl vasaros metu jos dyla greičiau. 

„Teko diskutuoti su mokslininkais, tai jie pastebėjo, kad vasaros metu, kai karštas oras, universalios padangos dyla ženkliai greičiau negu vasarinės padangos. 

Tai toks sąlyginis sutaupymas, kad vasarą aš naudosiu universalias, o žiemą jų pakaks – taip, toks teiginys gali pasiteisinti, bet reikia žinoti, kad universalios padangos visada greičiau dils vasaros metu, kai asfaltas įkaitęs“, – pastebi saugaus eismo ekspertas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų