• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sukčiavimas pasinaudojant įmonių pavadinimais Lietuvoje tampa vis didesne problema.  Fintech bendrovės „Adyen“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvoje nuo sukčių yra nukentėję ketvirtadalis gyventojų, ir beveik keturi iš penkių nukentėjusiųjų sako nebepasitikintys įmone, kurios vardu buvo pasinaudota sukčiaujant.

Sukčiavimas pasinaudojant įmonių pavadinimais Lietuvoje tampa vis didesne problema.  Fintech bendrovės „Adyen“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvoje nuo sukčių yra nukentėję ketvirtadalis gyventojų, ir beveik keturi iš penkių nukentėjusiųjų sako nebepasitikintys įmone, kurios vardu buvo pasinaudota sukčiaujant.

REKLAMA

Tyrimo duomenys rodo, kad Baltijos šalyse nuo sukčių nukentėjęs kas ketvirtas gyventojas. 22 proc. lietuvių sako, kad sukčių aukomis yra tapę ir jų artimieji.

Daugiau nei trečdalis nukentėjusių gyventojų sako į sukčių pinkles patekę socialiniuose tinkluose, beveik tiek pat – naudodamiesi netikrų internetinių parduotuvių paslaugomis. Fizinėse parduotuvėse su sukčiavimo atvejais susidūrė tik apie 10 proc. apklausoje dalyvavusių respondent, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Tyrimo rezultatai taip pat rodo, kad 74 proc. apklaustų lietuvių nebepasitiki prekės ženklu, kuris yra ar buvo susijęs su sukčiavimo atveju, ir vengs vėl pirkti iš tokios įmonės ateityje.

REKLAMA
REKLAMA

Atlikto tyrimo duomenimis, daugiau nei trečdalis gyventojų, norėdami išvengti potencialių sukčių pinklių, prieš apsipirkdami nuodugniai pasidomi prekes parduodančia įmone – skaito klientų atsiliepimus ir ieško informacijos internete.

REKLAMA

Įtakos pasitikėjimui prekės ženklu turi ir artimųjų rekomendacijos – daugiau nei pusė lietuvių linkę pasitikėti įmone, jei artimoje aplinkoje girdėjo apie teigiamas patirtis.

Lietuvos vartotojai tikisi, kad prekybos įmonės imsis konkrečių veiksmų, siekdamos atkurti jų pasitikėjimą po sukčiavimo atvejų. Beveik du trečdaliai tikisi, jog įmonės stiprins saugumo priemones, kad išvengtų apgavysčių, o 44 proc. nori asmeninio atsiprašymo ir greito problemos sprendimo, jei jie patys patirtų sukčiavimą.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, už patikimą produktą ar paslaugą vartotojai net pasiryžę mokėti brangiau: kad mieliau mokėtų daugiau perkant iš patikimo pardavėjo nei rinktųsi pigesnę prekę iš mažiau patikimos įmonės sako daugiau nei pusė Baltijos šalių gyventojų.

Šių metų spalį „Adyen“ užsakymu apklausą trijose Baltijos šalyse atliko tyrimų bendrovė „Norstat“. Joje dalyvavo 1001 respondentas nuo 18 iki 74 metų.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų