Nacionalinė turizmo verslo asociacija įsitikinusi – turizmas Lietuvoje galėtų suklestėti, jei valstybės institucijos labiau atsižvelgtų į verslo iniciatyvas ir aktyviau bendradarbiautų. „Ūkio ministro Turizmo departamentui iškeltas uždavinys šiais metais užsienio turistų skaičių padidinti iki 2 milijonų – visų mūsų reikalas ir jaučiame tiesioginę atsakomybę šį tikslą pasiekti“, – sako asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė.
Šiandien prie bendro stalo susėdę ministerijų, savivaldybių bei turizmo verslo atstovai ieškojo rezultatyvaus bendradarbiavimo galimybių ir formų bei aptarė Lietuvos atvykstamojo ir vietos turizmo industrijos problemas. Turizmo verslo įmonių įdirbis yra išskirtinai didelis, kad užsienyje sėkmingai populiarintų Lietuvą, kaip universalią kompleksinio turizmo šalį. Valstybės institucijos šioje srityje turi savo planų. „Jei suvienytume savo jėgas, rezultatų pasiektume greičiau ir su mažesnėmis valstybinio biudžeto sąnaudomis“, – įsitikinusi Ž. Gavelienė.
Susirinkusieji pasveikino Nacionalinės turizmo verslo asociacijos siekį bendradarbiauti ir patvirtino, kad būdų tam yra daugybė. Verslas turi daugiau idėjų, iniciatyvų, kurios taip laukiamos valstybės institucijose – vieningai sutarė renginio dalyviai. „Siūlykite, ką konkrečiai gali padaryti Lietuvos atstovybės užsienyje, ir mes šią žinią perduosime ambasadoriams“, – patikino užsienio reikalų viceministras Egidijus Meilūnas.
Pasak Neringos savivaldybės mero Antano Vinkaus, lietuviai daug dirba, bet mažai parodo. „Girkmės“, – paragino buvęs ambasadorius. O Turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorė Raimonda Balnienė, pritardama šiam raginimui, papildė: „Lietuvai trūksta rinkodarinių legendų – kurkime jas, nes jos šalį daro patrauklesne".
Pasak Ž. Gavelienės, šiandien dar kelia abejonių deklaruojama statistika apie atvykstančių turistų srautus. Ne kiekvienas skaičiuojamas Lietuvos sieną kirtęs užsienio pilietis yra potencialus mūsų turizmo rinkos, t.y. muziejų, sveikatinimo įstaigų, viešbučių bei restoranų paslaugų vartotojas. „Suprantu, jog Lietuvos ekonomikai yra svarbus kiekvienas į Lietuvą užsukęs svečias, tačiau tikrai ne kiekvienas gali būti vadinamas turistu ir įtraukiamas į tikslinę turizmo statistiką“, – teigia NTVA prezidentė. Asociacijos nuomone, jau laikas atskirti realių turistų ir į prakybos centrus apsipirkti atvažiuojančių kaimynų, kelionėje nesinaudojančių apgyvendinimo įstaigų paslaugomis, kategorijas.
Lietuva vis dar yra ko gero sunkiausiai oro keliu pasiekiama Europos šalis ir reikia gerokai pasistengti, kad ją aplankytum. „Tuomet ko vertos turizmo operatorių pastangos?“ – susisiekimo oro linijomis problemą kėlė Ž. Gavelienė
Susitikime dalyvavusi Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento direktoriaus pavaduotoja Agnė Katkutė pasidžiaugė, kad tuizmo verslas buriasi į asociacijas, o šios jau gali išgryninti paklausiausių reisų poreikį. „Jūs siūlykite, o mes pagal tai keipsime oro uostų planus reikalinga linkme“, – sakė A. Katkutė.
Dar vienas Lietuvos įvažiuojamojo ir vietos turizmo plėtros, sėkmingo Lietuvos populiarinimo stimulas būtų, jei turizmo operatoriai turėtų galimybę dalyvauti įgyvenant ES lėšomis finansuojamus projektus. „Čia ir vėl skatinu – dalinkimės darbais. Kaimyninėje Latvijoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse tai yra sėkmingai praktikuojama“, – bendradarbiavimo svarbą akcentavo NTVA prezidentė.