Nepaisant lustų trūkumo ir su COVID-19 susijusių tiekimo grandinių problemų, „Toyota“ ir jos patronuojamosios įmonės pernai pardavė beveik 10,5 mln. transporto priemonių – maždaug tiek pat, kiek ir 2021 metais.
Palyginimui, „Volkswagen“ grupė, pirmavusi iki 2020-ųjų, pernai pardavė 8,3 mln. transporto priemonių, arba 7 proc. mažiau nei metais anksčiau.
„Nepaisant gamybos suvaržymų, kuriuos sukėlė COVID-19 plitimas, padidėjusios puslaidininkių paklausos ir kitų veiksnių poveikio, pasauliniai pardavimai išliko tame pačiame lygyje, lyginant su praėjusiais metais, dėl didelės paklausos, susitelkusios Azijoje“, – pažymėjo japonų automobilių milžinė.
2022 metais „Toyota“ pardavė 2,7 mln. elektrifikuotų transporto priemonių, arba maždaug 5 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Didžioji jų dalis – 2,6 mln. – buvo hibridiniai modeliai.
„Toyota“ laikoma hibridinių automobilių pioniere, tačiau kai kurie kritikai pažymi lėtą bendrovės perėjimą prie visiškai elektrinių automobilių, netgi nepaisant didėjančios mažai teršalų išmetančių automobilių paklausos.
Prieš metus „Toyota“ padidino savo tikslus šiame sektoriuje ir paskelbė, kad iki dešimtmečio pabaigos išleis tris dešimtis baterijomis varomų modelių.
„Lightstream Research“ analitikas Mio Kato teigė naujienų agentūrai AFP manantis, kad „Toyota“ artimiausiu metu greičiausiai išlaikys savo populiariausios pardavėjos karūną.
„Kalbant apie faktines apimtis, „Volkswagen“ ar „General Motors“ vis tiek bus sudėtinga greitu metu pranokti „Toyota“, nes abi įmonės Kinijoje patiria didesnį spaudimą dėl vidaus degimo variklių verslo“, – sakė analitikas.
Tik elektra varomų automobilių gamintojos, tokios kaip Kinijos BYD, vieną dieną mes „tikrą iššūkį“ „Toyota“, pažymėjo analitikas, nes jos turi išvysčiusios pažangias baterijų technologijas ir „daugiau patirties bei geresnį prekių ženklą“ elektromobilių srityje.
Visgi tik elektra varomų automobilių gamintojos vis dar yra per mažos, kad turėtų realią galimybę bent kelerius metus konkuruoti su įsitvirtinusiomis automobilių gamintojomis, teigė Mo Kato.
Praėjusią savaitę „Toyota“ netikėtai savo naujuoju prezidentu ir generaliniu direktoriumi paskyrė Koji Sato, kuris poste pakeitė Akio Toyodą.