Sprendžiant ginčą pirmosios instancijos teisme nebuvo tinkamai ištirtos visos svarbios aplinkybės, gruodžio 28-ąją nutarė Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT).
„Pirmosios instancijos teismas nenustatė visų bylai reikšmingų aplinkybių, jų visapusiškai ir objektyviai neištyrė, todėl skundžiamas pirmosios instancijos teismo sprendimas naikinamas“, – rašoma LVAT nutartyje.
LVAT bendrovės skundą patenkino iš dalies ir įpareigojo Vilniaus apygardos administracinį teismą jį nagrinėti iš naujo. Šis teismas 2021-ųjų rugpjūtį „Klasco“ skundą atmetė, tačiau bendrovė skunde LVAT prašė agentūros sprendimą panaikinti ir patikslinti taršos sąlygas.
Agentūra 2021-ųjų balandį į bendrovei anksčiau išduotą taršos leidimą įtraukė papildomas sąlygas ir nustatė minimalius reikalavimus mažinti dulkėtumą laikant, kraunant ir vežant palaidus grūdus ir kitą žemės ūkio produkciją, geležies rūdą, birias trąšas, ketų, statybines medžiagas. Agentūra taip pat nurodė, kad turi būti numatytos išmetamų teršalų sumažinimo priemonės.
Anot „Klasco“, taip nepagrįstai ribojami krovinių kiekiai ir jų rūšys. Įmonė taip pat abejoja, ar AAA neviršijo savo kompetencijos, nes tokią kontrolę, jos manymu, turi vykdyti Aplinkos apsaugos departamentas.
Agentūra teigia, jog minimalūs reikalavimai turi būti užtikrinti pagal aplinkos ministro 2020-ųjų lapkričio įsakymą, be to, kaip vieną argumetnų ji pateikė Klaipėdos gyventojų skundą, kuriame aiškiai matomi galimai „Klasco“ taršos padariniai.
Aplinkos apsaugos departamentui (AAD) 2021 metų spalį nustačius, kad „Klasco“ kraunamos geležies rūdos dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, krova privalomuoju nurodymu sustabdyta, o bendrovė turėjo parengti jos krovos poveikio oro kokybei mažinimo planą.
Prižiūrint aplinkosaugininkams anksčiau sukauptą geležies rūdos likutį leista išgabenti, o įmonė BNS patvirtino, jog neketina daugiau krauti šio aplinką teršiančio krovinio.