Pakeleiviu tapęs prezidentas V. Adamkus – savos komandos įkaitas: į valstybinius vizitus jis priverstas vykti nuomotais lėktuvais, kuriuos paskutinę minutę suranda jo komandos nariai. Šalies vadovo kanceliarija be konkurso lėktuvus nuomojasi didesne nei rinkos kaina ir proteguoja Lietuvoje dirbančias aviakompanijas, rašo „Kauno diena“.
Kas sieja stichines nelaimes, epidemijas ir prezidento Valdo Adamkaus valstybinius vizitus? – klausia dienraštis.
Prezidento kanceliarijos ir Protokolo skyriaus darbuotojai nusprendė, kad abiem atvejais, perkant paslaugas, kurių vertė didesnė nei 75 tūkstančiai litų, nebūtina skelbti viešųjų pirkimo konkurso.
Įprastą komercinę praktiką įstatymas leidžia taikyti tik pirmuoju atveju, primena dienraštis.
Prezidento kanceliarija išskirtines sąlygas sudaro trims aviakompanijoms – „air Baltic“, „Aurela“ bei „flyLal“. Esą šių kompanijų noras gauti pelningus valstybinius užsakymus verčia Vyriausybę delsti ir neįsigyti valstybinio orlaivio.
Lėktuvas Lietuvos prezidento vizitui į Portugaliją buvo išnuomotas gerokai didesne nei rinkos kaina. Tiksli vizito data paaiškėjo balandžio viduryje, tačiau aktyvios orlaivio paieškos pradėtos tik po mėnesio. Dėl skrydžio tiesiogiai nesikreipta nė į vieną Europos šalių oro bendrovę, rašo „Kauno diena“.
Pasak dienraščio, redakcija pabandė atlikti eksperimentą. Pakako vos vieno pokalbio, ir šveicarų kompanija „JET Aviation“ davė preliminarų sutikimą 50 žmonių delegaciją į Portugaliją nuskraidinti už 350 000 Lt.
Tuo tarpu Lietuvos mokesčių mokėtojams V. Adamkaus ir jį lydinčių asmenų skrydis į Portugaliją kainavo beveik pusę milijono litų.
„:Kauno dienos“ šaltinių teigimu Prezidentūroje ir Užsienio reikalų ministerijoje buvo svarstyta, ar viešai skelbti tokią būsimo skrydžio kainą. Antai už panašaus atstumo prezidento ir jį į Baku lydinčios delegacijos skrydį į Azerbaidžaną pernai buvo sumokėta 150 tūkst. Lt., rašo „Kauno diena“.