Gegužę bendrovė gamintojų šiųmetinius praradimus buvo įvertinusi 110 mlrd. JAV dolerių, o sausį – 60,6 mlrd. JAV dolerių.
„Visi tikėjosi, kad puslaidininkių dalių trūkumo pasaulyje problemą iki dabar pavyks išspręsti, tačiau dėl tokių įvykių, kaip koronaviruso infekcijos protrūkis Malaizijoje ir kitose Pietryčių Azijos šalyse, padėtis dar pablogėjo“, – pažymėjo „AlixPartners“ analitikas Markas Wakefieldas.
Pagal atnaujintą bendrovės prognozę, automobilių gamyba pasaulyje 2021 metais sumažės 7,7 mln. vienetų, nors dar gegužę buvo manyta, kad nuosmukis bus gerokai mažesnis ir sudarys tik 3,9 mln. automobilių.
Beje, tyrimų bendrovė „IHS Markit“ savo metinę prognozę dėl automobilių gamybos pasaulyje praėjusią savaitę sumažino daugiau kaip 13 mln. vienetų.
Automobilių gamintojams dėl visame pasaulyje jaučiamo transporto priemonių valdymo sistemose naudojamų puslaidininkių deficito tenka laikinai stabdyti automobilių gamybą arba riboti jos apimtis.
Pavyzdžiui, JAV milžinė „General Motors“ praėjusią savaitę paskelbė, kad septyniose gamyklose Šiaurės Amerikoje laikinai sustabdyti konvejeriai nebus įjungti dar kurį laiką.
„Ford Motors“ taip pat pristabdė gamybą kai kuriose JAV gamyklose, o Japonijos korporacija „Toyota Motor“ rugpjūčio pabaigoje paskelbė, kad gamyba rugsėjį bus sumažinta 40 procentų.