„Tam, kad šis tarptautinės reikšmės projektas būtų kuo greičiau įgyvendintas, kartu su jo vykdytojais ir bendrąja Baltijos šalių įmone siekiame paspartinti darbus ir sudaryti sąlygas atidaryti pirmąją liniją Lietuvoje, nelaukiant viso projekto įgyvendinimo“, – Susisiekimo ministerijos pranešime teigė M. Skuodis.
Tai jis sakė trečiadienį darbo vizito Lenkijoje metu susitikęs su „Rail Baltica“ koordinatore Europos Komisijoje Catherine Trautmann (Katrin Trautman), su kuria aptarė projekto pažangą ir įgyvendinimą Lietuvoje.
M. Skuodis anksčiau teigė, jog „Rail Baltica“ geležinkelio tinklo visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje statybos pabaiga numatoma 2030 metais.
Susitikimo metu ministras taip pat pažymėjo Baltijos, Juodąją ir Egėjo jūras jungiančio Šiaurės–Pietų krypties transporto koridoriaus svarbą šiandieniniame geopolitiniame kontekste.
Pasak M. Skuodžio, Lietuva, Lenkija ir Ukraina artimiausiu metu planuoja parengti projektų, kuriais būtų padidinti transporto koridoriaus tarp Baltijos jūros uostų ir Ukrainos pajėgumai, sąrašą.
„Rail Baltica“ projekto spartinimą Lietuvoje ministras praėjusią savaitę aptarė su projekto vystytojais – „Lietuvos geležinkelių“, „LTG Infra“ vadovais, bendrosios Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ valdybos ir Stebėtojų tarybos atstovais. Šį klausimą taip pat ketinama aptarti kitos savaitės pradžioje M. Skuodžiui susitinkant su Estijos ir Latvijos susisiekimo ministrais Taline.
Trečiadienį M. Skuodis dalyvaus Varšuvoje vykstančioje tarptautinėje konferencijoje apie geležinkelių svarbą Europos saugumui, taip pat susitiks su Lenkijos plėtros fondų ir regioninės politikos ministerijos valstybės sekretoriumi bei oro linijų bendrovės LOT vadovais.