• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilio pirkimas gyventojams tampa vis didesniu iššūkiu – rinkoje stinga transporto priemonių, o kai kurie modeliai pabrango taip, kad jų vertė yra didesnė, nei kad buvo salone. Ar tokia situacija jau atkeliavo ir į Lietuvą?

Automobilio pirkimas gyventojams tampa vis didesniu iššūkiu – rinkoje stinga transporto priemonių, o kai kurie modeliai pabrango taip, kad jų vertė yra didesnė, nei kad buvo salone. Ar tokia situacija jau atkeliavo ir į Lietuvą?

REKLAMA

Portalas „Business Insider“ paskelbė 15 automobilių sąrašą, kuriame išrikiavo naudotas transporto priemones pagal jų dabartinę vertę.

Paaiškėjo, kad kai kurie automobiliai kainuoja tūkstančius dolerių brangiau, nei kad buvo galima įsigyti naujus, tiesiai iš salono. 

Pirmoje sąrašo vietoje atsidūrė „Tesla Model Y“ elektromobilis. Šio naujo modelio vertė vidutiniškai siekia kiek daugiau kaip 56 tūkst. dolerių (apie 50 tūkst. eurų – aut. past.).

Tačiau jeigu tokia „Tesla“ būtų perkama iš antrinės rinkos, jos kaina siektų beveik 65 tūkst. dolerių (daugiau kaip 57 tūkst. eurų – aut. past.). 

REKLAMA
REKLAMA

Kiek žemiau išsirikiuoja „Toyota Tacoma“, „Toyota Tundra“, „Dodge Charger“, „Honda Civic“ (hečbekas), „Tesla Model 3“, „Toyota RAV4“ markių automobiliai. 

REKLAMA

Pagrindinė transporto priemonių kainų šuolio priežastis – stringantis lustų, reikalingų svarbiems technikos įrenginiams paruošti, pristatymas.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, prošvaisčių ir teigiamų ženklų bent jau kol kas nematyti – dalis automobilių gamintojų, pavyzdžiui, „Daimler AG“, kuri gamina „Mercedes–Benz“ automobilius, teigia, kad transporto priemonėms reikalingų elementų pristatymo krizė gali tęstis iki pat 2023 metų. 

Prieš 2–3 metus pirktas automobilis dabar kainuoja tiek pat

Skelbimų portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas Gintenis Dauparas pasakoja, kad automobilių rinkoje šiuo metu susiklostė neįprasta padėtis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pastaraisiais metais rinkoje vyksta gana neįprasta situacija. Automobiliai nuvertėja ypač nedaug, o kartais ir kiek pabrangsta.

Daugiausiai tai vyksta dėl transporto priemonių pasiūlos stygiaus. Parduodama mažiau automobilių, nes jų savininkams sudėtingiau įsigyti naujus“, – kalbėjo pašnekovas. 

G. Dauparo teigimu, automobilių vidutinė kaina stiebiasi į viršų jau kurį laiką. Tiesa, pašnekovas sako, kad nors kainos ir kilo, gyventojams tai didelės įtakos nepadarė.

REKLAMA

„Jeigu pažiūrėtume į jau praėjusius tris šių metų ketvirčius, bendra vidutinė automobilio kaina kilo. 2021 metų pirmą ketvirtį vidutinė Lietuvoje važinėjančio naudoto automobilio kaina siekė 5,4 tūkst. eurų. Antrą ketvirtį kaina pakilo iki 5,8 tūkst. eurų. Trečią – jau siekia 5,9 tūkst. eurų.

Naujų automobilių vidutinė kaina taip pat ūgtelėjo. 2020 metais ji siekė 28,2 tūkst. eurų. Tuo metu pirmoje 2021 metų pusėje kaina pakilo iki 31,3 tūkst. eurų

REKLAMA

Tačiau automobilių brangimas įtakos įperkamumui nelabai turi. Šiuo metu auga tiek Lietuvos gyventojų vidutinės pajamos, tiek santaupos“, – kainų pokyčius įvertino „Autoplius.lt“ atstovas.

„Longo LT“ automobilių pardavimo ekspertas Paulius Valiukėnas antrina, kad dėl pasiūlos trūkumo kainų skirtumai akivaizdūs, o kai kurie modeliai pabrango daugiau kaip tūkstančiu eurų.

„Tendencija akivaizdi – automobiliai pabrango ir pakankamai smarkiai. Pavyzdžiui, 2015 metų „Peugeot 308“ gamybos automobilius pardavinėdavome už 6,5–6.7 tūkst. eurų, o dabar jų kaina siekia ir 7,5–7,9 tūkst.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Brangsta ir kiti modeliai, kadangi automobilių pasiūla yra maža, sunku automobilių ir nupirkti, parsivežti“, – teigė P. Valiukėnas.

„BRC Autocentro“ marketingo atstovė Kristina Kim Taisan pasakoja, kad transporto priemonių kainos pradėjo kilti jau 2020 metais.

„2020 metų antroje pusėje valstybių spausdinami „anticovid“ pinigai pirmiausiai nusėdo akcijų, NT rinkose. Pandemijai nesitraukiant, lūkesčiams skatinti skirta pinigų lavina užgulė ir kitas paprastesnio turto vertes.

REKLAMA

Be to, sustojo naujų automobilių gamyba, klientai nebeteikė naudotų automobilių į antrinę rinką, nes negavo naujų. Sumažėjo pasiūla, paklausa išaugo, kainos pradėjo kilti jau 2020 metais ir įgavo pagreitį 2021 metais tęsiantis vartojimo raliui“, – komentavo ji.

Be to, pašnekovė sako, kad automobilių pardavėjai, turintys transporto priemonė, išgyvena gerus laikus, mat jų vertė iš esmės išlieka didelė.

REKLAMA

„Pastaruosius 3 metus automobiliai bendrai brango apie 10 proc. per metus. Standartiškai dėl nusidėvėjimo automobilis turi pigti 10 proc. Paradoksas toks, kad prieš 2–3 metus pirktas automobilis dabar kainuoja tiek pat.

Rinką valdo automobilių pardavėjai. Tiesa, pardavus transporto priemonę ir tapus pirkėju, reikės pavargti, ieškant naujesnio automobilio. Naujo standartinio automobilio reikės laukti pusę metų, o jei su individualius norus tenkinančia komplektacija, galbūt ir metus“, – kalbėjo K. K. Taisan.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Labiau brango benzininiai automobiliai

G. Dauparas, kalbėdamas apie kainų tendencijas automobilių rinkoje, antrina pašnekovai ir sako, kad nors kai kurių transporto priemonių kaina ir krito, tačiau jie sugebėjo išlaikyti savo aukštą vertę.

„Jei imtume 2015 metais pagamintus automobilius, tai, pavyzdžiui, benzinu varomo „Volkswagen Passat“ kaina nuo 2019 iki 2021 metų augo 1 proc. Tuo metu tų pačių metų dyzelinės „Škoda Octavia“ kaina krito, tačiau vos 4 proc. per 2 metus.

REKLAMA

Apibendrinant galima pastebėti, kad mažiausiai kaina krinta ar net kiek kyla aukštesnės klasės, galingesnių automobilių segmente“, – teigė pašnekovas.

„BRC Autocentro“ atstovė K. K. Taisan pasakoja, kad transporto priemonių brangimas pasiskirstė įvairiai – ypač pabrango benzinu varomi automobiliai.

„Skirtumai labiau pastebimi pagal kuro tipą. Pabrango benzinu, ypač su didelės kubatūros varikliu varomi 4–7 metų senumo automobiliai.

REKLAMA

Taip pat pabrango hibridiniai automobiliai. Mažiausiai kainos kilo naujesnių 1–4 metų senumo dyzelinių automobilių, ypač atpigo seni, daugiau nei 10 metų senumo transporto priemonės“, – teigė K. K. Taisan.

Lietuvoje – niūrūs laikotarpis elektromobiliams

Bene labiausiai automobilių rinkoje išsiskyrė elektromobiliai. „Autoplius.lt“ astovas sako, kad jų kaina kirto itin smarkiai.

„Didžiausias nuvertėjimas, nepaisant skatinimo programų, pastebimas tarp elektromobilių.

Dėl spartaus technologinio progreso, penkių metų senumo elektromobiliai turi mažiau talpias baterijas ir mažesnį nuvažiuojamą atstumą, palyginti su vėliau išleistais, dėl ko pirkėjams nėra tiek patrauklūs“, – teigė G. Dauparas. 

REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu pašnekovė K. K. Taisan taip pat sako, kad elektromobilių vertė yra gerokai susitraukusi.

„Labai smarkiai atpigo elektra varomi 1–3 metų automobiliai. Deja, dėl to, kad vartotojai suprato, jog tokiomis transporto priemonėmis efektyviai naudotis kol kas negalima – neužtenka baterijų resurso, o elektra gaminama deginant akmens anglį“, – kalbėjo įmonės atstovė.

Pigimo nesitikėti?

Automobilių pardavimo ekspertas P. Valiukėnas, vertindamas transporto priemonių pardavimų skaičių, sako, kad šiuo metu pastebima sezoniškumo tendencija – automobilių žiemą parduodama kiek mažiau nei, tarkime, vasarą. 

Be to, pašnekovas sako, kad dalis klientų viliasi, jog transporto priemonės atpigs pavasarį, tačiau į tai vilčių, pasak jo, daug dėti nereikėtų.

„Aš manau, kad kitais metais didelio atpigimo nebus. Kita vertus, nebus ir didelio pabrangimo, nes jau dabar kai kurie automobilių modeliai kainuoja tikrai nemažai. Juk vis tiek yra kažkokia riba, kiek galima kelti kainą, kad žmonės dar ryžtųsi pirkti tuos automobilius.

Man atrodo, kad ta riba jau beveik yra pasiekta. Nes jeigu tos kainos dar labiau kils, prekyba sustos, o prekeiviai vis tiek norės parduoti automobilius, kad būtų gaunamas uždarbis“, – svarstė P. Valiukėnas.

REKLAMA

Tuo metu G. Dauparas pasakoja, kad automobilių sandorių skaičius didėja, tačiau šiuo atveju vėlgi viskas atsiremia į tai, kad pasiūla nepatenkina poreikio.

„Lyginant trečiąjį 2020 metų ketvirtį su tuo pačiu šių metų ketvirčiu, visų Lietuvoje įvykdytų automobilių sandorių kiekis padidėjo 4 proc. Atskirai imant Lietuvoje jau įregistruotų automobilių sandorius, jų kiekis kilo 11 proc. Žinoma, rodikliai vis dar nėra grįžę į priešpandeminį lygį, tačiau sumažėjimas nėra iš pirkėjų pusės. Žmonės turi santaupų ir ieško automobilių. Tiesiog pasiūla rinkoje yra mažesnė – iš Europos jų atvežama mažiau.

Dėl komponentų trūkumo stipriai išaugo naujų automobilių gamybos laikas, todėl užsienio šalių piliečiai renkasi turėti naudotą ir dabar, vietoje naujo už 10 mėnesių. Dėl šios priežasties naudoti automobiliai nepasiekia mūsų rinkos“, – teigė G. Dauparas.

„Autoplius.lt“ duomenimis, populiariausi naudoti automobiliai Lietuvoje yra „Volkswagen Passat“, antroje vietoje „Volkswagen Golf“, o trečioje  – „BMW 3 serija“.

Visgi per kelis paskutinius metus stebimas nuoseklus BMW markės naudotų automobilių populiarėjimas.

Naujų automobilių populiarumo sąrašo viršūnėje atsidūrė „Toyota Corolla“, antroje vietoje yra „Toyota RAV4“, trečioje – „Volkswagen T-Roc“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų