„Elektromobiliai yra ateitis. Mūsų tikslas yra, kad nuo 2030 metų Vilniuje elektromobiliai būtų bent pusė visų automobilių. Šiandien jų yra tik kiek daugiau nei 1 procentas. Tam reikia, kad būtų patogu elektromobilį įkrauti“, – žurnalistams penktadienį sakė R. Šimašius, pristatydamas gatvių apšvietimo tinkle įrengiamų lėto įkrovimo stotelių plėtros planą.
Pasak mero, šiuo metu Vilniuje įrengtos 9 tokios stotelės bei dar apie 120 greito ir vidutinio įkrovimo stotelių.
„Tačiau ne visur tai yra patogu. Pirmiausia, kur trūksta to patogumo, tai yra daugiabučių rajonų gyventojams. Jeigu vienbučių gyventojai gali patogiai įsikrauti pas save kieme, tai daugiabučiams yra gerokai didesnis iššūkis, ypač jei darbe nėra kur pasikrauti“, – teigė R. Šimašius.
„Mums jau dabar reikia ne tik greito ir vidutinio įkrovimo stotelių, bet ir lėto įkrovimo stotelių“, – pridūrė jis.
Vilniaus meras teigė, kad stotelės ant gatvių apšvietimo stulpų bus įrengiamos daugiabučių kvartaluose, o jų įrengimo vietas vilniečiai galės pasiūlyti internete.
„Mes norime padaryti tas stoteles, kur iš tikrųjų yra jų poreikis, o kur jis yra, gyventojai patys geriausiai žino“, – teigė R. Šimašius.
Pasak jo, lėto įkrovimo stotelės elektromobilį leidžia pasikrauti naudojant pigesnę elektros energiją.
„Tai kartu yra ir Lietuvos energetikos nepriklausomybės dalykas. Milijardinės baterijos šalia Vilniaus statomos už Europos Sąjungos pinigus, tačiau kiekviename automobilyje irgi yra baterija, kurią pakrovus tuo metu, kai energija gaminama, bet mažai naudojama, atliekama ta pati energijos balansavimo funkcija“, – kalbėjo R. Šimašius.
Kaip skelbia savivaldybė, iki 2023 metų pabaigos ant gatvių apšvietimo stulpų siekiama įrengti 100 lėto įkrovimo stotelių, o iki 2030 metų jų būtų įrengta bent 2 tūkst. – viešose sostinės vietose, arčiau gyventojų namų.
3,5 kilovato (kW) galios stotelės per naktį gali pakrauti elektromobilį maždaug 150 kilometrų kelionei.
R. Šimašius teigė, jog gavus Europos Sąjungos finansavimą iki 2030 metų galėtų būti įrengta apie 4 tūkst. tokių stotelių. Pasak jo, dėl finansavimo galimybių kalbama su Energetikos ministerija.
„Kol kas tarsi numatyta, kad daugiau individualiems automobiliams ir individualiems namams skirta (finansavimas – BNS). Mes labai norime, kad tai būtų gatvėje ir mieste. Energetikos ministras palankiai į tai žiūrime, tai tikimės, kad 2030 metais mes turėsime 4 tūkstančius tokių stotelių“, – teigė meras.
Pasak bendrovės „Vilniaus apšvietimas“ direktoriaus Andriaus Deimanto, vienos įkrovimo stotelės ant gatvių apšvietimo stulpo įrengimas vidutiniškai kainuoja apie 1,5 tūkst. eurų.
Jis teigė, kad įrengti stoteles ant stulpų leido gatvių apšvietimo modernizavimas, sutaupęs 70 proc. elektros.
„Sutaupytą elektros energiją šiuo metu galime išnaudoti įrenginėjant elektromobilių įkrovimo stoteles“, – teigė A. Deimantas.
Pasak jo, elektromobilio įkrovimas naktį (nuo 23 iki 7 val.) iki kitų metų rugpjūčio kainuos 35 centus už kilovatvalandę, tuo metu dieną kaina bus didesnė, ji dar derinama.