Saugios laivybos bei Prekybinės laivybos įstatymų pakeitimams Seime pritarta ketvirtadienį apsvarsčius juos skubos tvarka.
„Šių teisės aktų pakeitimai leis ne tik įtvirtinti aiškesnį, nuoseklesnį ir sistemiškesnį teisinį reglamentavimą, bet ir padidinti mūsų šalies jūrų laivybos saugą, šio sektoriaus patrauklumą bei naujų darbo vietų Lietuvos jūrininkams sukūrimą. Ypač svarbu, kad kartu gerėtų jūrininkų darbo sąlygos, tad ir toliau glaudžiai bendradarbiausime ir tęsime konsultacijas su jūrine bendruomene“, – pranešime sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Siekiant sudaryti sąlygas SGD terminalo tinkamai ir nepertraukiamai veiklai, Saugios laivybos įstatymo pakeitimai leidžia iš laivo savininko pareigas ir atsakomybę perimti ne tik Lietuvoje, bet ir kitoje Europos Sąjungos (ES), Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybėje, Šveicarijoje ar Jungtinėje Karalystėje įsteigtai bendrovei.
Šiuo metu 2014 metais pastatytas „Independence“ registruotas Singapūro laivų registre bei turi šios šalies vėliavą.
Be to, siekiant palengvinti laivų įsigijimo finansavimo sąlygas ir paskatinti jų registravimą Lietuvos registre, laivai, išskyrus SGD laivą-saugyklą „Independence“, bus prilyginami kilnojamiesiems daiktams.
Pataisomis perpus – nuo 50 iki 25 proc. – mažinama privaloma Lietuvos, ES ar kitų EEE šalių bei Šveicarijos piliečių laivo įguloje dalis, o laivo kapitonu galės tapti tiek ES ir EEE, tiek Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai bei NATO priklausančių valstybių narių piliečiai.
Taip pat skatinant kolektyvines derybas dėl jūrininkams patrauklesnių darbo sąlygų, numatyta galimybė netaikyti laivų įgulų sudėties kvotos, jei yra sudaryta kolektyvinė sutartis.
Taip pat atveriama galimybė locmanui vesti laivą nuotoliniu būdu, nustatyti aiškesni reikalavimai jūrininkus rengiančioms mokymo įstaigoms, organizacijoms, vykdančioms su saugia laivyba susijusias veiklas.