Praėjus beveik metams, incidento metu pažeistos techninės įrangos žalos administravimo klausimas vis dar nėra baigtas, todėl Registrų centras nusprendė kreiptis į teismą ir balandžio pabaigoje pateikė ieškinį Vilniaus apygardos teismui dėl žalos atlyginimo. Byla priimta nagrinėti, pirmojo posėdžio data dar nėra paskirta, BNS patvirtino Registrų centras. Pirmasis apie tai pranešė portalas vz.lt.
„Nutikus incidentui, draudikas iškart buvo informuotas ir jam pateikti visi reikalingi dokumentai sprendimui dėl draudimo išmokos priimti. Nepaisant beveik metus trukusio intensyvaus bendradarbiavimo su draudimo bendrove bei jų pasitelktomis advokatų kontoromis, kurio metu draudimo bendrovei buvo pateikti prašomi dokumentai, kuriais disponavo Registrų centras, sprendimas dėl žalos atlyginimo iki šiol nėra priimtas“, – komentare BNS nurodė Registrų centras.
Anot jo, gavus draudimo bendrovės sutikimą, Registrų centras pasitelkė nepriklausomą, išorės ekspertų bendrovę „Blue Bridge“, kurios praeitų metų rugpjūtį atliktais skaičiavimais, patirtos žalos suma gali siekti iki 2,8 mln. eurų.
„If P&C Insurance“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Džiugas Šaulys pabrėžia, kad bendrovė įvertinti nuostolio dydį ir įvykio aplinkybes gali tik turėdami visą reikalingą informaciją apie nukentėjusį turtą.
„Deja, šiuo atveju mūsų prašomi dokumentai, reikalingi žalos dydžiui nustatyti, nebuvo pateikti. Nežinodami, kokie konkrečiai įrenginiai nukentėjo, negalime nagrinėti žalos bylos (...) Tikime, kad teismo paskirtas nepriklausomas ekspertas įvertins įvykio aplinkybes, nuostolio dydį ir galėsime šią bylą uždaryti“, – komentare BNS teigė Dž. Šaulys.
„If P&C Insurance“ filialas Registrų centro turtą ir įrangą nuo 2010 metų su pertraukomis draudžia ketverius metus. Bendra draudžiamo Registrų centro turto vertė pagal 2020 metų sutartį su draudiku yra per 60 mln. eurų, iš kurių pastatų draudimas sudaro 36 mln. eurų, biuro įrangos draudimas – 16 mln. eurų. Anot Registrų centro, sudarant pastarąją draudimo sutartį draudimo bendrovei buvo sudarytos visos sąlygos susipažinti su draudžiamu turtu, įranga ir turimais dokumentais.
Pernai liepą lietaus vandeniui užliejus Registrų centro serverinę V. Kudirkos gatvėje, daugiau kaip savaitę neveikė e. sveikatos sistema, buvo sutrikusi notarų, kai kurių bankų bei kitų įstaigų veikla. Įmonės teigimu, incidentas paspartino rezervinio duomenų centro įrengimą.
2020 metų rugsėjį Vyriausybė Registrų centrui perdavė patalpas buvusio Edukologijos universiteto pastate Vilniuje naujam duomenų centrui įrengti. Šiuo metu yra perkami statybos darbai pagal jau parengtą duomenų centro įrengimo projektą. Planuojama duomenų centrą į naujas patalpas perkelti 2022 metų pradžioje.
Tuo pačiu Registrų centras įrengė dubliuojančią serverinę kitose patalpose, kur taip pat yra atliekamos ir papildomos duomenų kopijos. Force majeure atveju tai užtikrintų duomenų saugumą ir nenutraukiamą Registrų centro paslaugų teikimą.
Siekiant sustiprinti esančių patalpų Kudirkos gatvėje saugumą, po incidento buvo pakeistos riziką keliančios inžinerinės sistemos, įrengtos papildomos priemonės apsisaugoti nuo vandens žalos. Taip pat atliekamas duomenų centro prastovų rizikos valdymas, aptarnaujamos ir nuolat testuojamos šaldymo ir elektros tiekimo sistemos.