Registrų centro klientų aptarnavimo padaliniai rugsėjo 30 dieną klientus priims iki 17 val. Paslaugų užsakymas Registrų centro savitarnoje taip pat bus galimas iki 17 val. Elektroniniu paštu pateikti paslaugų užsakymai pagal senąją kainodarą bus vykdomi, jei bus pateikti iki rugsėjo 30 d. 17 val. Vėliau el. paštu pateikti klientų užsakymai bus pradėti vykdyti spalio 1 dieną ir jiems bus taikoma naujoji kainodara.
Įprastu paštu iki spalio 1 d. gauti paslaugų užsakymai bus pradėti vykdyti tą pačią dieną ir jiems bus taikoma senoji kainodara.
Ką svarbu žinoti klientams?
Planinių ir būtinų darbų metu bus atnaujinamos pagrindinės informacinės sistemos ir registrai: Adresų, Hipotekos, Įgaliojimų, Juridinių asmenų, Nekilnojamojo turto kadastras ir registras, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų, Sutarčių, Turto arešto aktų, Testamentų, Vedybų sutarčių registrai, Antstolių informacinė sistema, Piniginių lėšų apribojimų informacinė sistema, „E. sąskaita“ sistema, e. pasirašymo ir autentifikavimo paslaugos, Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga ir kt.
Siekiant, kad perėjimas prie naujosios Registrų centro paslaugų kainodaros nesukeltų nepatogumų, klientų maloniai prašoma visas būtinąsias elektronines paslaugas užsisakyti iš anksto. Pavyzdžiui, savitarnos sistemoje iš anksto užsisakyti registrų išrašus, kadastro duomenų nustatymo paslaugas, įregistruoti naują juridinį asmenį ar pateikti duomenis.
Be to, vartotojai raginami iš anksto pasirūpinti elektroninių PVM sąskaitų faktūrų pateikimu per E. sąskaitos informacinę sistemą ar suteikti įgaliojimą. Taip pat bus atnaujinama elektroninė varžytynių sistema, todėl galimi trumpalaikiai portalo www.evarzytynes.lt trikdžiai.
Registrų ir informacinių sistemų atnaujinimas neturėtų turėti reikšmingos įtakos E. sveikatos sistemai, tačiau trečiadienį vakare nuo 22 val. galimi trumpalaikiai (iki 15 min. trukmės) ir šios visiems šalies gyventojams aktualios sistemos trikdžiai.
IT komanda dirbs per naktį
Dėl didelės darbų apimties, pritaikant informacines sistemas ir registrus naujajai paslaugų kainodarai, visus suplanuotus darbus atliekančių specialistų darbas kruopščiai planuojamas, keliamas tikslas, kad galimi sutrikimai būtų pašalinti kaip galima greičiau, o sistemų atnaujinimas klientams sukeltų kuo mažiau nepatogumų.
Registrų centro komanda pagal atsakingai suplanuotą darbų grafiką dirbs ir naktį. Visą laiką procesą atidžiai stebės ir visą parą budintis įmonės Monitoringo skyrius, kuris visuomet yra pasiruošęs nedelsiant reaguoti į pastebėtus sutrikimus.
Planuojama, kad visi numatyti darbai bus atlikti iki spalio 1 d. 6 val. ryto, tuomet vartotojai galės įprasta tvarka gauti Registrų centro paslaugas, naudotis jiems aktualiais registrais, informacinėmis sistemomis ir jų pagrindu veikiančiomis aplikacijomis.
Nuo spalio atpinga dauguma Registrų centro e. paslaugų
Nuo spalio 1 d. įsigalioja naujoji Registrų centro paslaugų kainodara – Vyriausybės sprendimu patvirtintos naujos įmonės teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų kainos atitiks šiuolaikinius valstybės ir vartotojų poreikius.
Kai kurios didžiausiu kiekiu elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų kainos mažėja net keliskart. Atpigsiančių elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų apimtys sudaro apie 80 proc. visų Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų. Dalis administracinių ir viešųjų paslaugų nežymiai brangs.
Su išorės ekspertų pagalba atnaujinta ir Vyriausybės patvirtinta kainodara pagrįsta aiškiais ir skaidriais principais – kiekviena paslauga kainuos tiek, kiek yra patiriama sąnaudų jai suteikti. Aiškiai apskaičiuoti paslaugų sąnaudas ir jų pagrindu parengti naująją kainodarą leido pastaraisiais metais Registrų centre išgryninta įmonės veikla, besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla nesusijusių veiklų atsisakymas, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius ir kiti įmonės viduje įvykę reikšmingi pokyčiai.
Naujoji kainodara diferencijuojama atsižvelgiant į paslaugos teikimo būdą – skaitmeniniu būdu teikiamos paslaugos bus pigesnės nei teikiamos popieriniu būdu. Pavyzdžiui, registrų ir informacinių sistemų duomenų perdavimas pagal automatizuotas užklausas iš sistemos į sistemą kainuos dešimtis kartų pigiau nei iki šiol.
Naujoji Registrų centro kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas, kurių yra beveik 300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu. Naujus pagrindinių valstybės registrų ir jų pagrindu teikiamų paslaugų įkainius Vyriausybė patvirtino liepos pradžioje. Su visais nuo spalio 1 d. įsigaliosiančiais Registrų centro paslaugų įkainiais galima susipažinti čia.