Rugsėjį, palyginti su rugpjūčiu, krepšelis brango 1,59 euro (2,9 proc.) ir kartu buvo 0,19 euro (0,3 proc.) brangesnis, nei praeitų metų rugsėjį.
Tinklu su pigiausiu krepšeliu liko „Maxima“, krepšelio kainą didinusi 2,89 euro iki 50,84 euro. „Norfa“, sumažinusi kainą 2,25 euro iki 52,16 euro, pakilo į antrą vietą, „Lidl“ krepšelio kaina augo 1,59 euro iki 53,48 euro ir tinklas yra trečioje vietoje. „Iki“ krepšelio kaina augo 1,77 euro iki 55,64 euro ir tinklas liko ketvirtoje vietoje.
„e-Rimi“ didino kainą 1,66 euro iki 57,44 euro ir lieka penktoje vietoje. „Rimi“ kaina išaugo 4,54 euro iki 58,17 euro ir yra šeštoje vietoje. „Barboros“ kaina augo 0,95 euro iki 63,2 euro ir yra septintoje vietoje.
„Matome, kad pigiausių prekių krepšelis dar labai stipriai nekyla, bet žinomų prekių ženklų jau lekia pirmyn. Pakalbėjus su tinklų atstovais, jie sako, kad tiekėjai toliau siunčia pranešimus apie kainų pakėlimus“, – teigiama pranešime.
Pasak jo, visos prekių kainos neabejotinai kils, bet augimo tempas labai priklausys nuo tinklų. Matyti, kad kyla kainų karo tikimybė, nes kai kurie tinklai neteko pirkėjų srautų, kiti nori pasididinti rinkos dalį.
Populiarių ir gerai žinomų pricer.lt produktų vidutinio krepšelio kainų 2021 rugsėjo mėnesio analizė rodo, kad per mėnesį kainos augo 1,12 euro (2,7 proc.), per metus – didėjo 3,87 euro (10 proc.).
„Tai – gerai žinomų prekių krepšelio rekordas nuo pat jo stebėjimo pradžios. Žinomų prekių ženklų kainų didėjimas skatins pirkėjus ieškoti alternatyvų – pigesnių prekių, prekybininkų prekių ženklų“, – rašoma pranešime.
Iš pricer.lt stebimų 52 prekių kainų brango 28 prekės, pigo 19 prekių. Labiausiai brango bulvės, saulėgrąžų aliejus, juoda duona, pienas, malta kava.
Portalo teigimu, palyginti ramią kainų požiūriu vasarą keičia audringas ruduo. Prasti derliai, trūkinėjančios logistinės grandinės, prekių trūkumas „atskirose šalyse šią kainų audrą matomai pavers cunamiu“.