• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pernai maisto produktų kainos vis kilo ir nei perdirbėjai, nei prekybininkai nesiruošė jų mažinti. Šiemet situacija, panašu, ima keistis. Prekybos tinklai bent viešoje erdvėje pradeda konkuruoti, varžytis, kuriame apsipirkti esą galima pigiau.

Pernai maisto produktų kainos vis kilo ir nei perdirbėjai, nei prekybininkai nesiruošė jų mažinti. Šiemet situacija, panašu, ima keistis. Prekybos tinklai bent viešoje erdvėje pradeda konkuruoti, varžytis, kuriame apsipirkti esą galima pigiau.

REKLAMA

Tačiau specialistai tikina, kad nuolaidomis prekybos tinklai tik siekia prisivilioti pirkėjus į parduotuves. Anot jų, įvairios reklaminės akcijos bendro kainų lygio kol kas nesumažins.

Štai vokiečių prekybos tinklas „Lidl“ metų pradžią pradėjo lygindamas kainas savo ir konkurentų parduotuvėse. 

Sausio 1 d. prekybos tinklas išplatino reklamą, joje teigiama, kad kituose prekybos tinkluose už 8,49 euro išeis tik 1 kg „Dvaro“ varškės, o „Lidl“ parduotuvėje pirkėjai už 8,33 euro gali nusipirkti ne tik „Pilos“ prekinio ženklo varškės, bet ir pieno, grietinės ir jogurto. 

Sausio 10 d. prekybos tinklas „Iki“ atsikirto prekybos tinklui „Lidl“. Tą pačią reklamoje minimą „Dvaro“ varškę „Iki“ siūlo įsigyti už 4,99 euro vietoje 8,49 euro. 

REKLAMA
REKLAMA

Patys prekybos tinklai reklamas apibūdino lakoniškai. Jie teigė, kad klientams stengiasi pasiūlyti geriausias kainas.

REKLAMA

Pigiausios – privačių ženklų prekės?

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė tikino, kad prekybos tinklas nori parodyti pirkėjams, kad pirkdami privačių prekės ženklų prekes, jie gali sutaupyti ir nepermokėti. Pasak jos, šio tinklo tikslas visada buvo ir išlieka pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje.

„Norime savo pirkėjams pabrėžti, kad mūsų privatūs prekės ženklai gali lygintis savo kokybe su žinomais produktais, nes privačių prekės ženklų paskirtis yra užtikrinti panašią kokybę su žinomais prekių ženklais, bet kainuoti mažiau“, – komentavo L. Skersytė.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, beveik 90 proc. tinklo asortimento sudaro privačių prekių ženklų produktai, pastebima, kad palankumas ir pasitikėjimas privačiais prekės ženklais nuolat auga ir pirkėjai yra linkę vis dažniau juos įsigyti.

„Tai lemia ir žymius pokyčius žmonių elgsenoje – gyventojai tampa racionalesniais pirkėjais. Jie yra linkę mažiau permokėti už žinomus prekių ženklus ir taip sutaupyti, jei tokią pat kokybę ir dar daugiau gali nusipirkti už mažesnę kainą. Kitų prekybos tinklų veiksmų nevertiname ir nekomentuojame“, – sakė prekybos tinklo atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tu metu prekybos prekybos tinklas „Iki“ komunikacijos projektų vadovė Simona Rizgelė sakė, kad pirkėjams nori pasiūlyti ne tik pigių privačių prekių ženklų produktų, bet ir brangesnių už mažesnė kainą. 

„Labai tikimės, kad šiais metais žaliavų, energijos išteklių kainos ir atitinkamai produktų kainos stabilizuosis ir pradės kristi, na, o mes nuolat padedame savo pirkėjams taupyti. 

REKLAMA

Smagu, kad galime tai daryti ne tik siūlydami kasmet augantį privačių prekių ženklų asortimentą, bet ir galėdami pasiūlyti pačius mylimiausias pirkėjų prekes ir prekių ženklus už itin patrauklią kainą. Darome viską, kad pirkėjai turėtų iš ko rinktis“, – tikino prekybos tinklo atstovė.

Reikšmingą kainų mažėjimą pajusime po poros mėnesių?

Kainų lyginimo portalo Pricer.lt maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas pastebėjo, kad „Lidl“ ne pirmą kartą savo prekes lygina su kitų prekybos tinklų prekėmis. 

REKLAMA

„Toks lyginimas nieko nereiškia. „Lidl“ panašią reklamą buvo paleidusi ir 2021 metais.   

Aišku, dabar gamintojai reaguoja skausmingiau, nes vyriausybė ruošiasi pasiaiškinti kas kelia kainas, o čia ne tik palyginimas, bet ir netiesioginė nuoroda – va, žiūrėkite, „Dvaro“ varškė kainuoja 8,50 euro.  Be jokios abejonės konkuruojantys tinklai bandys atsakyti, jau atsakinėja, bet daro tai labai paviršutiniškai“, – apie „Lidl“ ir „Iki“ reklamas kalbėjo kainų specialistas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, dabar dėl kainų mažėjimo vartojimas nukrito ir pirmieji su problemomis susiduria nepertraukiamo ciklo gamintojai, kurie pastoviai tiekia žaliavą ir negali to tiekimo vienu rankos mostu sustabdyti. Tai yra pienininkai ir paukštininkai. 

„Kainų mažėjimas bus inicijuotas gamintojų, prekybininkai krentančias apyvartas pajus tik vasarį. O reaguoti pradės kovą. Tai darys rengdami akcijas, o ar sulauksime apskritai mažesnio maisto produktų kainų lygio, paaiškės ateityje. Pirma kregždė – dar ne pavasaris“, – retoriškai kalbėjo P. Čepkauskas.

REKLAMA

Prekybininkai stengiasi visais būdais prisivilioti pirkėjus

Komunikacijos ekspertė, įmonės „Berta&Agency“ vadovė Berta Čaikauskaitė pastebėjo, kad infliacija veikia pirkėjų apsipirkimo lūkesčius, visi nori apsipirkti kuo pigiau. 

„Prekybos tinklo „Lidl“ kampanija išsiskyrė drąsia linija, aiškiu vaizdiniu identitetu ir pažadu pirkėjui. Lietuvos pirkėjas yra itin jautrus kainai, o pastaruoju metu taip stipriai jaučiama infliacija dar labiau veikia mūsų pirkimo įpročius – kiekvienas norime būtiniausių pirkinių krepšelį įsigyti pigiau. 

REKLAMA

Jeigu prekybininkas mums sako, kad pas jį yra pigiausia rinkos kaina ir tai parodo per lyginamąją prizmę, mums tai yra mūsų lūkesčių atliepimas. Būtent todėl ši rinkodarinė kampanija sulaukė tiek daug visuomenės dėmesio. Nors iš tiesų tai yra paprasčiausia privačių prekių ženklų skatinimo akcija, tiesiog dažniau tokia forma pristatoma užsienyje“, – atkreipė dėmesį specialistė.

Anot B. Čaikauskaitės, „Lidl“ nėra pirmas tinklas, kuris metų pradžioje startuoja su privačių prekių ženklų skatinimo ar mažų kainų kampanija. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jau ne vienerius metus beveik visi Lietuvoje veikiantys prekybos tinklai pristato vienokias ar kitokias kampanijas, ne išimtis ir dabartinis laikotarpis. Tiesiog daugelis veiksmų nėra įdomūs iš rinkodarinės pusės, tai yra metai iš metų besikartojantys šūkiai ir vaizdinės priemonės, kurie jau nieko ne tik nenustebina, bet ir nepritraukia“, – komentavo B. Čaikauskaitė. 

Taip pat ji pastebėjo, kad metų pradžioje taupo ne tik pirkėjai, bet ir prekybininkai, todėl pirmieji metų veiksmai būna gana blankūs. 

REKLAMA

„Natūralu, kad pasirodžius „Lidl“ kampanijai, kiti jų konkurentai atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje. Pasirodyti su drąsiais ir konkrečiais veiksmais nėra taip paprasta. Visų pirma kiekvienas tavo veiksmas jau bus traktuojamas kaip atoveiksmis – reakcija į konkurento reklamą. 

Tokio vertinimo nenori nei vienas rinkos žaidėjas, nes, arba tu esi pirmas, arba... tu esi pirmas. Antra, kainų komunikacija yra itin jautri tema. Jeigu negali užtikrinti mažiausios kainos, tuomet ir nekomunikuoji“, – svarstė pašnekovė.

REKLAMA

Jos teigimu, Lietuvoje didelis pirkėjų segmentas stebi kainas ir „žvejoja“ nuolaidas, nes mano, kad didžioji jų finansų dalis yra išleidžiama būtent maisto prekėms.

„Taigi juokauti kainų tema būtų nedovanotina klaida, o sureaguoti į tokius drąsius konkurentų veiksmus greitai, tiesiog gali nepavykti. Nors, tiesa tokia, kad pirkėjas mato ne prekių ženklus, bet už jų stovinčius prekybos tinklus ir lygina būtent juos“, – prekybos tinklų ir pirkėjų elgseną komentavo komunikacijos ekspertė. 

REKLAMA
REKLAMA

Ji tikino, kad reklamomis prekybos tinklai tiesiog stengiasi prisivilioti pirkėjus į parduotuves. 

„Ateidami apsipirkti vedami reklamų galiausiai jie įsigyja tų prekių, kurių neplanavo, taip padidindami prekybininkų krepšelius. Tikėtis, kad tokios kampanijos bendrai sumažins kainas būtų, naivu. Vis dėlto, jeigu gebėsime aiškiai susidėlioti savo pirkinių prioritetus, gal ir pavyks šiek tiek sutaupyti“, – patarė B. Čaikauskaitė. 

Ne nuolaidas reikia taikyti, bet susimažinti antkainius nuo 100-300% iki normalių 25-30% ir kaipmat pienas kainuos 70-90 ct/l, rapsų aliejus 1.3-1.5 eur/l ir t.t. Dabar bando grobuonys "švelninti" situaciją ir matomai nujaučia, kad valdžia gali imti ir įvesti progresinius "antkainio" ir pajamų (ne pelno) santykio mokesčius. Kai kurie grobuonys sugalvojo pelnus ir tikrąsias prekių savikainas slėpti per grandinę "užsienio tiekėjų", taip sukurdami astronominių "savikainų" iliuziją, nors tos prekės kainuoja centus... Manot Numavičius (Numa) šiaip sau išsibogino iš Lietuvos?
Viešoje erdvėje ima konkuruoti kur už reklamą susimoka pirkėjas
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų