Tuo metu pirkėjų nuomonės išsiskiria: vieni stebisi, kad dažniausiai dėl darbuotojų klaidų turi mokėti tik daugiau, o kiti gėdina – jei nepatinka pardavėjų darbas, visada galima pasinaudoti savitarnos kasomis.
Prekes rinkosi vienas, o sumokėjo – už kitas
Šios savaitės pradžioje vienoje populiarioje socialinio tinklo „Facebook“ grupėje daugybės reakcijų ir komentarų sulaukė vienos „Lidl“ pirkėjos įspūdžiai iš pastarojo apsilankymo vokiško tinklo parduotuvėje.
Jeigu tikėsime moters istorija, per vieną apsipirkimą, jai bent du kartus pardavėja į kasą išmušė brangesnes prekes, negu ji iš tikrųjų pasirinko.
„Nusivyliau kelintą kartą žioplomis kasininkėmis Alytuje. Pirkau akcines bandeles su juodųjų serbentų uogiene 3 vnt. už 1 eurą. „Įkalė“ 3 vnt. batonų su kumpiu ir sūriu ir sumokėjau 5,07 euro. Bent jau nuotraukoje dydis akivaizdžiai skiriasi. Žinoma, vienas batonas buvo už 1,69 euro. Jį pastebėjo ir įskaičiavo papildomai. O kibinai su špinatais tapo su kiauliena, nes kaina „geresnė“.
Noriu paklausti vadovybės: ar darbuotojai regėjimą tikrinasi kaip priklauso? Pati kalta, kad čekio neperžiūrėjau. Bet dabar žinau, kokia kasininkė sėdi ir nestosiu į eilę. Jau kelias tokias turiu omeny, geriau visai ten neiti“, – piktinosi pirkėja, pasidalijusį pirkinių ir pirkimo kvito nuotraukomis.
Į šią įstoriją kaipmat sureagavo daugybė komentatorių. Vienas iš jų ironiškai pastebėjo: „O buvo kada suklydę pirkėjo naudai? Jaučiu retai.“
Kita komentatorė buvo atlaidesnė dėl klaidos ir pardavėjų darbo: „Klysti nėra žmogiška? Visų bandelių, duonos gaminių, spurgų kodus mintinai išmokti reikia. Jei suklydo kasos darbuotojas, informuokite ir klaida bus iškart ištaisyta. Ko čia verkti, nesuprantu.“
Nemažai komentatorių stebėjosi pirkėjos piktinimusi ir siūlė naudotis savitarnos kasomis, jeigu nepatinka, kaip dirba kasininkės.
„Nesuprantu, darote problemą lygioje vietoje. „Apvoginėja“ kasininkės – eikite į savitarną. Nepasitikrinate prekių čekio prie kasos, tai nekelkite triukšmo patys apsižioplinę. Lengva burnoti, kai nedirbote jų vietoje“, – rašė diskusijos dalyvė.
Tačiau taip pat buvo pastebėjusių, kad ir apsipirkimas savitarnos kasoje gali apkarsti:
„Tiems, kurie taip drąsiai siunčia į savitarną. Šiandien „Lidlo“ savitarnoje perkant duoną su vaisiais kasa „praleido“ kiekio įvedimo žingsnį. Nesutampančio svorio irgi nematė. Vietoje vienos „nupirkau“ dvi. Pamačiau gavusi čekį, pinigus grąžino paprastoje kasoje.“
Atsiprašo dėl žmogiškos klaidos
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė apgailestavo, kad dėl darbuotojo žmogiškos klaidos įvyko toks nesusipratimas.
Paklausta, ką pataria tiems, kas atsiduria panašiose situacijose, ji sakė: „Pirkėjams visada rekomenduojame kasos kvitą po apsipirkimo pasitikrinti dar parduotuvėje, kad įsivėlus klaidai, būtų galima nedelsiant ją ištaisyti.“
Pasak L. Skersytės, tokiais atvejais, kuomet pastebėjote, kad kaina kvite nurodyta neteisingai, reikėtų kreiptis su kvitu į parduotuvės personalą ir kainos skirtumas bus grąžintas.
„Minimu atveju įvyko žmogiškoji klaida, kuomet buvo sumaišyti prekių kodai – vietoje vienų šviežių kepinių buvo įvesti kitų šviežių kepinių kodai, kadangi perkant sveriamus vaisius ar daržoves, taip pat šviežius kepinius, kodai yra suvedinėjami ranka.
Apgailestaujame dėl šios žmogiškosios klaidos ir visada tokiais atvejais kviečiame kreiptis į parduotuvės personalą dėl permokos grąžinimo“, – komentavo prekybos tinklo atstovė.
„Sodros“ duomenimis, šiuo metu „Lidl Lietuva“ mūsų šalyje turi 2747 darbuotojus. Vidutinis jų darbo užmokestis yra 1895 eurai neatskaičius mokesčių. Į rankas tai būtų apie 1184 eurai.
2021 m. „Lidl Lietuva“ fiksavo 673 mln. eurų apyvartą ir 35 mln. eurų grynąjį pelną.
Lietuvoje parduotuvių pardavėjai yra antra populiariausia profesija iš visų. Šiuo metu pardavėjais dirba 56,4 tūkst. darbuotojų. Daugiau yra tik sunkvežimių vairuotojų – 80,5 tūkst.
Ką pataria vartotojų teisių gynėjai
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba informuoja, kad pardavėjas privalo tinkamai informuoti vartotoją apie prekės kainą ir parduoti prekę už tą kainą, kuri buvo skelbiama.
„Jei prekė parduota kita kaina, nei buvo nurodyta, arba nebuvo pritaikyta skelbiama nuolaida, vartotojas turėtų užfiksuoti nurodytą prekės kainą/skelbimą ir su pirkimo kvitu nedelsiant kreiptis į pardavėją, nurodant savo reikalavimą (pavyzdžiui, grąžinti permoką)“ – aiškina tarnyba.
Pasak jos specialistų, jeigu pardavėjas atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą, siūloma pardavėjui pateikti savo reikalavimą raštu.
Taip pat apie pastebėtus kainų nurodymo neatitikimus pranešti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, nurodant prekybos vietą, kainą ar skelbimą bei kitą reikšmingą informaciją apie vykdomą galimai nesąžiningą komercinę veiklą.
Tarnyba gali ir ne kartą yra baudusi skirtingus prekybos tinklus dėl pirkėjų klaidinimo etiketėse ir nurodant kitą kainą nei matoma kasos kvituose.