Portalas tv3.lt pasidomėjo, kaip penki didžiausi šalies parduotuvių tinklai atsiskaitys už papildomus darbuotojų krūvius.
Mokės motyvacinius priedus
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė tvirtino, kad atsižvelgiant į dabartinę padėtį, pirkėjų srautus ir padidėjusį krūvį parduotuvių darbuotojams, kovo mėnesį trigubai buvo padidinti motyvaciniai priedai.
„Paprastai šis motyvacinis priedas siekia 65 eurus, o visą kovą dirbusiems darbuotojams jis didės iki 200 eurų, dirbusiems nuo kovo 18 iki mėnesio pabaigos – iki 130 eurų.
Taip pat iki karantino pabaigos parduotuvės dirba nuo 9 iki 20 val., tad ir pats darbo laikas darbuotojams yra sutrumpintas. Atsižvelgiant į susidariusią situaciją, prekybos tinklas lanksčiai dėlioja darbo grafikus, kad nekiltų rūpesčių darbuotojams, namuose turintiems mažamečių vaikų“, – pasakojo L. Skersytė.
Kiti prekybininkai apie darbuotojų paskatinimą kalba gana aptakiai.
Pavyzdžiui, prekybos tinklo „Norfa“ atstovas Darius Ryliškis teigė, kad darbuotojų darbo valandos nepasikeitė, su dirbusiais daugiau esą bus atsiskaityta, tačiau kaip tiksliai, neatskleidė:
„Darbuotojai dirba tiek pat valandų, kiek dirbo ir prieš karantiną, tačiau darbo krūvis išties padidėjo. Mūsų prekybos tinkle atlyginimas nėra fiksuotas, darbuotojai atlikę daugiau darbų, gauna didesnį užmokestį. Taip pat bus ir šiuo metu. Tie žmonės kurie padarys daugiau darbų, gaus ir didesnį atlyginimą.“
Krūvis sumažėjo, nes laikas sutrumpėjo
„Maxima“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė priminė, kad nuo karantino pradžios parduotuvėse buvo sutrumpintas darbo laikas.
„Šiuo metu parduotuvių darbuotojai dirba nuo 9 iki 20 val. po keturias dienas iš eilės, kaip ir anksčiau. Darbo valandos apskaičiuojamos ir už jas atsiskaitoma pagal Darbo kodeksą.
Darbo grafikus dažnai deriname atsižvelgdami ir į darbuotojo poreikius. Turime daug vaikus auginančių darbuotojų, kurie šiuo metu turi prižiūrėti vaikus. Esame nusprendę, kad jei darbuotojas, ypač vyresnio amžiaus, baiminasi dirbti pandemijos metu, gali pasiimti atostogas“, – tikino prekybos tinklo atstovė.
Pasak E. Dapkienės, taip pat jau antrą savaitę pastebimas gerokai sumažėjęs pirkėjų skaičius.
„Praėjusią savaitę – apie 34 procentų, o nuo šios savaitės pradžios – jau apie 40 procentų mažiau klientų nei pernai tuo pačiu metu.
Žmonės apsiperka rečiau, bet jų prekių krepšelis – gausesnis. Tokie pokyčiai lemia ir sumažėjusį darbuotojų krūvį. Žinoma, suprantame, kad dabartinė situacija yra pasikeitusi – mūsų darbuotojai atsidūrė pirmose karo su šiuo virusu linijose.
Tad dabar dedame visas pastangas pasirūpinti darbuotojų ir klientų saugumu mūsų parduotuvėse, užtikrinti prekių tiekimą. Po to bus sprendžiami ir kiti klausimai. Visada vertiname savo darbuotojų pastangas, išmokame priedus už darbo rezultatus“, – tikslesnių detalių apie priedus tinklo atstovė neatskleidė.
Ieško papildomų darbuotojų
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė pastebėjo, kad pastaruoju metu darbuotojai jaučia padidėjusį darbo krūvį, todėl siekiama palengvinti jų krūvius.
„Laikinai sutrumpinome parduotuvių darbo laiką, taip pat ieškome papildomų rankų. Ieškome įvairių sprendimų, kaip galėtume rasti pagalbos tiek darbui parduotuvėse, tiek sandėliuose, taip pat kalbamės ir su kitomis organizacijomis, įmonėmis dėl galimybių laikinai įdarbinti jų darbuotojus.
Mūsų darbuotojai gauna kasdienį maitinimą, šiuo sudėtingu metu taip pat stipriname jų imunitetą, darbuotojams taip pat bus mokami ir papildomi piniginiai priedai“, – teigė prekybos tinklo atstovė.
I. Baltrušaitienė tvirtino, kad prekybos tinklas deda visas pastangas, kad pirkėjai būtų aprūpinti būtiniausiais maisto produktais ir galėtų apsipirkti pagal savo poreikius.
Prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė teigė, kad įmonei ypač rūpi darbuotojų sauga.
„Labai gerai suprantame, kokia atsakomybė ir koks krūvis tenka mūsų prekybos centrų darbuotojams, todėl papildėme jų naudų paketą, pavyzdžiui, esant būtinybei ar norint likti namie šiuo karantino laikotarpiu, jie gali eiti atostogų, net jei nėra jų sukaupę.
Taip pat darbe jiems siūlomi papildomi sveikatingumo paketai, peržiūrimi atlyginimų priedų mechanizmai.
Visų trijų Baltijos šalių lygiu įmonė įsteigė specialų paramos fondą darbuotojams. Jie kviečiami kreiptis, jeigu patys ar jų šeima dėl koronaviruso susidariusioje situacijoje patiria didesnių finansinių sunkumų. Pavyzdžiui, sutuoktiniui netekus darbo sumažėjo pajamos ar reikia įsigyti kompiuterį namuose likusiam ir mokslus nuotoliniu būdu tęsiančiam vaikui“, – pasakojo prekybos tinklo atstovė.
R. Keršienė primena, kad nuo karantino pradžios prekybos tinklo parduotuvės sutrumpino darbo laiką: visos parduotuvės dirba sutrumpintu laiku – 9-20 val., išskyrus tris budinčius prekybos centrus – po vieną Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
„Darbo grafikai yra derinami su kiekvienu darbuotoju individualiai ir tarpusavyje sutariama, kokiu etato dydžiu dirbama, kiek laisvų dienų ar valandų darbuotojui reikia.
Tai individualiai aptariama ir papildomai sprendžiama ir tais atvejais, kai darbuotojui reikia pasirūpinti namie esančiais vaikais ar vyresnio amžiaus tėvais, giminaičiais“, – tikino prekybos tinklo atstovė.