Anot didžiųjų prekybos centrų valdytojų, geresnės nuotaikos rinkoje leidžia prognozuoti, kad jų nuomininkų sąrašuose netrukus nebebus kinų prekybininkų.
Šie anksčiau prestižiniais save laikiusių centrų plotuose įsitvirtinti ėmė smogus krizei. Patys kinai verslu nesiskundžia, o vietas jiems nuomojančios įmonės sako, kad nuomininkams teko nemažai mokytis, kaip įtikti europietiškam pirkėjui, bet dabar ateina metas atsisveikinti, praneša LTV „Panorama“.
Sumenkusi žmonių perkamoji galia ir sunkūs laikai daliai vietos įmonių į prekybos centrus didžiuosiuose Lietuvos miestuose atviliojo kinų verslininkus.
Kiniškų prekių parduotuvės „Azijos centras“, įsikūrusios viename prekybos ir pramogų centrų Panevėžyje, vadovas Chan Fuvenas sako, kad prekyba sekasi normaliai.
Parduotuvės vadovo teigimu, itin gera apyvarta buvo tik pradėjus dirbti prieš 3 metus. Vėliau pabrangusi medvilnė kilstelėjo prekių kainas, bet vis dėlto pirkėjų srautams svarbūs ir kiti dalykai.
„Jaučiasi, kada [gaunamos] pašalpos, algos, pensijos, tada žmonių ateina daugiau, o mėnesio gale ir mėnesio pačioje pradžioje – nuo 1 dienos iki 10 dienos, va, patys matot, kiek [mažai] žmonių“, – kalbėjo „Azijos centro“ pardavėja-konsultantė Jūratė Peciukevičienė.
Prekybos centro valdytojo teigimu, palyginti pigesnių tekstilės ir įvairių kitokių prekių siūlantys kinai Panevėžio rinkai pagal žmonių uždarbį – pats tas. Ir nors centrui kinų įmonė nėra prioritetinis nuomininkas, bėdų nėra. Esą reikėjo tik išmokyti kelių gudrybių.
„Jie iki šiol mokosi dirbti civilizuotai, taip, kaip mes suprantame prekybą, darydami sezoninius išpardavimus, pasiūlydami lojalumo programas pirkėjams. Tačiau noriu pabrėžti, kad tai jiems vis dėlto yra nauja, na, Kinijoje jie nepratę taip prekiauti“, – sako „Babilono“ valdytojas Justinas Lapinskas.
Ne tik pavienėse parduotuvėse, bet ir didžiųjų prekybos centrų plotuose kinų prekybininkai masiškiau pasirodė 2009-aisiais. Centrai taip norėjo užpildyti tuščias vietas, o kinams tai buvo proga iš jų jau užpildytų rinkų, tokių kaip, pavyzdžiui, Vengrija, persikelti į naujas. Kinų parduotuvių atidaryta bene visuose didmiesčių prekybos centruose.
Kai kuriuose, pavyzdžiui, Vilniuje, „Madoje“, kinų prekybos plotas per kelerius metus išsiplėtė.
Tačiau kai kur jų jau nebelieka.
„Dabar mes, matyt, jau matom galutinę tos situacijos fazę, dabar jau kinų visur mažėja – tiek „Oze“, tiek BIG'e neliko, pas mus ruošiama rekontrukcija ir, aš manau, jie kelsis į miegamuosius rajonus“, – sako „Flagmano“ valdytojas Nerijus Jasinskas.
Prekybos centrų plotų nuomotojai sako negalintys teigti, kad, jei kinas, tai jau blogas nuomininkas. Tiesiog esą visada labiau pageidaujami tinklams priklausantys nuomininkai, tada mažesnė rizika, kad jie dings iš verslo žemėlapio. Be to, esą rinka po truputį atsigauna, tad rasis brangesnių ir solidesnių nuomininkų.
Irma JANAUSKAITĖ, Zina PAŠKEVIČIENĖ