• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

SEB ekonomistas Tadas Povilauskas sako, kad reikia būti pasiruošus nemažiems naftos kainų svyravimams. Pasak jo, staigų degalų kainos kilimą lėmė labai pabrangęs dyzelinas, nes didelė jo dalis į Europą  importuojama iš Rusijos, tačiau analitikas mano, kad didelės jo maržos yra trumpalaikės. 

SEB ekonomistas Tadas Povilauskas sako, kad reikia būti pasiruošus nemažiems naftos kainų svyravimams. Pasak jo, staigų degalų kainos kilimą lėmė labai pabrangęs dyzelinas, nes didelė jo dalis į Europą  importuojama iš Rusijos, tačiau analitikas mano, kad didelės jo maržos yra trumpalaikės. 

REKLAMA

„Orlen Lietuvos“ atstovas sako, kad milijoną tonų rusiško dyzelino greitai pakeisti kitų pasaulio regionų žaliava yra mažai tikėtina. 

„Visko gali būti (...) – ir 150, ir 200 JAV dolerių už barelį. (...) Tai, ką mes matome šiandien (pirmadienį – BNS) ryte – 110 JAV dolerių net nėra labai istoriškai aukšta kaina. Prisiminkime 2008 metus, kai nafta kainavo 148 JAV dolerius – įvertinus infliaciją šios dienos kainomis būtų apie 190 JAV dolerių. Kalbant apie žaliavinę naftą, tai dar nėra rekordai“, – pirmadienį Seimo Biudžeto ir finansų komiteto svarstymuose dėl kylančių degalų kainų ir galimų sprendimų teigė SEB atstovas.  

T. Povilauskas įsitikinęs, kad staigų degalų kainos kilimą lėmė tai, kad labai šoktelėjo dyzelino didmeninė kaina Europoje ir Lietuvoje. Jo teigimu, tai susiję su tuo, kad 60 proc. dyzelino į ES importuojama iš Rusijos. 

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar vyksta dyzelino siuntų iš Artimųjų Rytų, Indijos, kitų Azijos šalių ieškojimas, o tas ieškojimas reiškia, kad reikia mokėti daugiau. Ir ką mes matome? Kad labai stipriai sušoko dyzelino perdirbimo marža ir apie 30 centų to viso šuolio, ką matėme praėjusią savaitę, atėjo iš tos maržos šuolio. Tie pinigai gali atsidurti naftos perdirbimo versle trumpuoju laikotarpiu“, – komitete kalbėjo T. Povilauskas.  

REKLAMA

Jo teigimu, išaugusios perdirbėjų maržos yra atsakas į baimes, kad „galbūt trūks dyzelino tarptautinėje rinkoje ir todėl jo kaina staigiai šoko, o naftos kaina tiek stipriai nepaaugo“. 

Analitikas prognozuoja, kad didelės maržos yra trumpalaikės: „Skirtumas atsirado trumpuoju laikotarpiu, kai produkto kaina auga daug labiau nei žaliavos“. 

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdomos naftos perdirbimo gamyklos „Orlen Lietuva“ pardavimų palaikymo vadovas Ričardas Morkvėnas sako, kad iki karo su Ukraina Europa per mėnesį importavo milijoną tonų dyzelino iš Rusijos. 

REKLAMA
REKLAMA

„Staigiai pakeisti milijoną tonų alternatyviais tiekimais iš Indijos ar Vidurio Rytų labai sunku ir mažai tikėtina“, – komitete kalbėjo R. Morkvėnas. 

Todėl, pasak jo, rusiško dyzelino srautas išliks, nes jam pakeisti reikia trijų naujų vidutinio dydžio naftos perdirbimo įmonių: „Trumpuoju laikotarpiu tai neatsiras“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų