Palangiškis Remigijus Jonaitis rodo, kas liko iš jo 2016 metų gamybos „Opel Vivaro“. Mašina stovi mechanikų dirbtuvėse, išimtu varikliu. Ten jo automobilis pateko po techninės apžiūros „Transkonoje“. Tiesa, joje tikrintojai mašinos gedimų nenustatė ir Remigijų išleido įduodami žalią lapą, patvirtinantį, jog automobilis yra tvarkingas.
„Išvažiavus iš techninės aptarnavimo kiemo, už kilometro pradėjo „kalti“ variklis. Ir viskas“, – pasakojo palangiškis.
Remigijaus automobilyje įrengtas vaizdo registratorius užfiksavo, kaip mašina įriedėjo patikrai. Variklis dirbo gerai. Išjungus variklį išsijungė ir registratorius, tad kitas vaizdas, kaip Remigijus išvažiavo į Klaipėdos gatves. Variklis vis dar dirbo gerai.
Po kiek laiko pasigirdo nei vienam vairuotojui nepatinkantis variklio kalenimas. Keisti garsai iš variklio nenutilo ir tai jau buvo paskutiniai metrai, kuriuos įveikė mašina.
„Mano nuomone, buvo perlenkta lazda su dūmingumo testo tikrinimu. Tiesiog pergazavo chebra“, – sakė Remigijus.
Vyras parodė patikros išrašą, kuriame nurodyta, jog tikrinant dūmingumą apsukos buvo sukeltos iki 4500. Internete Remigijus rado, jog tokios mašinos variklio apsukų tikrinimo riba yra 3500, mat aukštesnės gali sukelti per dideles apkrovas.
„Prieš metus ėjau su kitu automobilių „technikinį“, buvo dar toks atvejis. Žmogus buvo mano amžiaus, supratingesnis, pažiūrėjo į mašinos metus ir jam užteko 3000 apsukų, kad nustatytų dūmingumą, kurio net nebuvo. Tai manau, kad čia viskas priklauso nuo darbuotojo“, – kalbėjo palangiškis.
Tikina, kad viskas pagal taisykles
Vis tik „Transkonos“ vadovai tvirtina, kad patikrą darbuotojai vykdė pagal visas taisykles ir sako, jog su varikliu kažkas buvo blogai dar iki techninės apžiūros. Mat prieš patikrą darbuotojai peržiūri automobilio gamintojo rekomendacijas, kiek apsukų galima sukelti, kol įsijungia tam mašinose įrengti ribotuvai, kad neperkaistų variklis.
„Šiam atvejui jos buvo nustatytos pagal gamintojo specifikaciją – 4500 apsukų. Tai kaip ir nebuvo pagrindo, kad variklis dirba netinkamai ir buvo atliekamas toliau dūmingumo matavimas“, – teigė „Transkonos“ techninis direktorius Evaldas Kuliauskas.
Anot pašnekovo, būna, kad automobiliai sugenda ir pačios patikros metu. Bet vėlgi, tai reiškia, jog vairuotojas pristatė netvarkingą automobilį.
O štai kitų Klaipėdos vairuotojų nuomonės skiriasi. Vieni palaiko palangiškį Remigijų, kiti gi stoja patikros įmonės pusėn:
„Pats turi kažkaip žmogus savininkas nors biški savo mašiną prižiūrėti, o ne paskui varyti ant kito.“
„Vairuotojas pats turi prižiūrėti automobilį, O „Transkona“ gal rimtai sukėlė tas apsukas.“
„Čia aiškintis reikia, sunku pasakyti. Gali būti ir jų, ir mašinos kaltė.“
Automobilių variklius remontuojantis ir tobulinantis mechanikas Irmantas Vasiliauskas sako, kad Remigijui iškart, sugedus mašinai, reikėjo kviesti nepriklausomus ekspertus. O dabar automobilio savininkui bus sunku ką nors įrodyti, mat variklis sugesti gali dėl daugelio priežasčių.
„Nes būna ir, kad variklio indėklai užvelia dėl netvarkingo tepalo ar kažkas panašaus“, – sakė mechanikas.
Vis tik Remigijus tvirtina, kad jo mašina buvo tvarkinga, nuriedėjusi 200 tūkstančių kilometrų. Naujas variklis ir jo sumontavimas atsieis apie 5000 eurų, tad vyras žada visko taip nepalikti. Juolab, kad automobilis būtinas darbui.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:
































































































































































































































































Sako gamintojas nurodo =D tu ta gamintojo rekomendacija gali susikist i viena vieta po gamintojo garantinio termino.
FAKTAS TAS KAD MAŠINA VAŽIAVO. PO TIKRINIMO NEBEVAŽIUOJA, PERLENKTA LAZDA 100PROC. TAI IR PURKSTUKAS IR SIURBLYS IR TURBINA GALI UŽLINKT MAIGANT BE TIKSLO PEDALA.