• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis daugiau Lietuvos gyventojų nusprendžia apsidrausti – tiek siekdami apsaugoti savo turtą, tiek užsitikrinti finansinį saugumą netikėtais gyvenimo atvejais. Draudimo paslaugų populiarumas auga, o gyventojai vis aktyviau renkasi įvairias apsaugos formas – nuo transporto priemonių iki nekilnojamojo turto, sveikatos ar gyvybės draudimo.

Vis daugiau Lietuvos gyventojų nusprendžia apsidrausti – tiek siekdami apsaugoti savo turtą, tiek užsitikrinti finansinį saugumą netikėtais gyvenimo atvejais. Draudimo paslaugų populiarumas auga, o gyventojai vis aktyviau renkasi įvairias apsaugos formas – nuo transporto priemonių iki nekilnojamojo turto, sveikatos ar gyvybės draudimo.

REKLAMA

Visgi, nors draudimo paslaugos tampa vis populiaresnės, neretai pasitaiko atvejų, kai žmonės persigalvoja, nusprendžia nebetęsti sutarties arba net nežino, kad ji jau buvo pratęsta. Tokiose situacijose kyla ne tik neaiškumų, bet ir finansinių pasekmių, kurios gali nemaloniai nustebinti.

Su portalo tv3.lt redakcija susisiekė skaitytoja Irma (vardas pakeistas), kuri pasidalijo nemalonia patirtimi – esą be jos žinios atsiradusia skola vienoje iš Lietuvos draudimo bendrovių.

REKLAMA
REKLAMA

Anot moters, „Lietuvos draudimas“ jai automatiškai pratęsė sutartį, nors ji leidimo bendrovei nesuteikė. Dėl to Irma dabar turi apmokėti naują sutartį, kurios jai nereikia.

REKLAMA

„Man pratęsė draudimo sutartį be sutikimo ir savitarnoje rodo skolą už naują laikotarpį. Kas gresia, jei nesusimoki skolos? Ar galima reikalauti nutraukimo, jei buvo pratęsta be sutikimo?“ – kėlė klausimą Irma.

Portalas susiekė su „Lietuvos draudimu“, tačiau bendrovės atstovas S. Abraškevičius atsisakė plačiau komentuoti situaciją motyvuodamas tuo, kad neva neaišku, ar tikrai buvo tokia klientė, ar tikrai sutartis su buvo pratęsta automatiškai.

REKLAMA
REKLAMA

„Apgailestaujame dėl kliento patirtų nepatogumų, tačiau neturėdami detalesnių duomenų, negalime patikrinti laiško turinio autentiškumo. Neaišku, apie kokią draudimo rūšį kalbama, kokios sutarties sąlygos ir panašiai.

Norime pabrėžti, kad iškilus bet kokiems klausimams dėl sutarties administravimo, jos pratęsimo, įmokų mokėjimo raginame klientus kreiptis tiesiai į paslaugos teikėją – tai greičiausias ir operatyviausias būdas spręsti iškilusius klausimus. Vėlgi, duomenų apie tai, ar klientas kreipėsi į mus, mes neturime“, – komentavo S. Abraškevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klientai visada informuojami iš anksto

„Lietuvos draudimo“ atstovas atkreipė dėmesį, kad sutartys šioje bendrovėje yra pratęsiamos tik numatytomis sąlygomis, o apie jų atnaujinimą klientai yra visuomet informuojami ir gali jo atsisakyti.

„Pranešimas apie sutarties atnaujinimą el. paštu ir SMS žinute klientui siunčiamas likus 30 dienų iki atnaujinimo. Klientas visą laiką gali išreikšti valią sutarties nepratęsti pasiūlytomis sąlygomis.

REKLAMA

Nepratęsiant sutarties papildomi mokesčiai nėra taikomi. Jei klientas turi poreikį pratęsti sutartį kitomis sąlygomis, galima susisiekti mūsų konsultantais ir aptarti kitas sutarties sąlygas“, – nurodė S. Abraškevičius.

Tai reiškia, kad jei buvo sudaryta sutartis su automatiniu pratęsimu, draudimo bendrovė turi teisę ją pratęsti, jei klientas nenurodo daryti kitaip.

REKLAMA

Automatiškai sutarčių nepratęsinėja

Tuo metu draudimo bendrovė „If“ pabrėžė, kad paprastai draudimo sutarčių automatiškai nepratęsia.

„Pratęsimo procesas grindžiamas kliento pasirinkimu – prieš pasibaigiant draudimo galiojimui, klientui elektroniniu paštu pateikiame naują pasiūlymą. Tai nėra sutarties sudarymas – draudimo apsauga pratęsiama tik klientui aiškiai apsisprendus, tai yra, apmokėjus pasiūlymą“, – pažymėjo bendrovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi, pasak „If“, pasitaiko situacijų, kai klientai yra sudarę sutartį su savo banku dėl automatinio sąskaitų apmokėjimo. 

„Jei klientas pats pasirinko tokį mokėjimo būdą ir nenurodė, kad jis taikomas tik konkrečiai sutarčiai, bankas gali automatiškai apmokėti ir naujai pateiktą draudimo pasiūlymą. Tokiu atveju tai yra banko vykdoma operacija pagal kliento nustatytus kriterijus“, – nurodė bendrovė.

REKLAMA

Ji taip pat pabrėžė, kad jei klientas nusprendžia draudimo nepratęsti, bet turi aktyvią automatinio nuskaitymo paslaugą visoms sutartims ir neinformuoja apie sprendimą nebepratęsti – gali įvykti automatinis apmokėjimas. 

 „Visuose siunčiamuose pasiūlymuose aiškiai informuojame, kad esant aktyviai automatinio apmokėjimo paslaugai, nauja sąskaita taip pat gali būti apmokėta automatiškai. Tokiu būdu siekiame užtikrinti nepertraukiamą draudimo apsaugą ir išvengti netikėto draudimo galiojimo nutrūkimo.

REKLAMA

Klientas visada gali paprastai atsisakyti pasiūlymo – apie tai informuojame kiekviename laiške. Atsisakymas vykdomas paprastai: tereikia mus informuoti el. paštu arba tiesiog neapmokėti pasiūlymo, jei nėra nustatyto automatinio mokėjimo“, – dalijosi draudimo bendrovė „If“.

Tai reiškia, kad jeigu įvyko tokia situacija, tai veikiausiai buvo todėl, kad pats žmogus praleido svarbią informaciją ir į ją nesureagavo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis daugiau lietuvių naudoja draudimo paslaugas

Lietuvos banko duomenimis, šalyje draudimo rinka pernai ir toliau augo. Pasirašytų įmokų suma, palyginti su 2023 m., padidėjo beveik dešimtadaliu, draudikai vėl skaičiavo rekordinį pelną.

Vienam gyventojui vidutiniškai tenkanti draudimo įmokų suma pasiekė beveik 550 eurų, tačiau ir toliau aktyviau buvo draudžiamas turimas turtas, o ne gyvybė ar sveikata.

REKLAMA

Didžioji dalis – net 77 proc. visų įmokų (1,214 mlrd. eurų) – teko ne gyvybės draudimui. Gyvybės draudimas sudarė 23 proc. rinkos ir siekė 370 mln. eurų.

Ypač sparčiai augo kasko draudimo (12,9 proc.), turto draudimo (12,8 proc.) ir medicininių išlaidų draudimo (18,8 proc.) įmokos. Vien tik kasko paslaugoms gyventojai sumokėjo 283,8 mln. eurų, o turto draudimui – 282,1 mln. eurų.

REKLAMA

Stabiliai augo ir privalomasis transporto priemonių draudimas – 4,4 proc. iki 350,7 mln. eurų, ir toliau išlaikantis didžiausią rinkos dalį (28,9 proc. ne gyvybės draudimo).

Tuo metu gyvybės draudimo rinkoje dominuoja investicinis draudimas – įmokų suma per metus išaugo iki 298,5 mln. eurų (6 proc. augimas), o sutarčių skaičius šoktelėjo 5,2 proc.

REKLAMA
Draudimas Jus apgaudineja, nes jis jauciasi nenubaudziamas. Normaluose salyse tra atsakomybe pries kluentus, pagarba, savo vardas. O pas mus, kaip tik apgauti, surinkti imokas ir nusimuilinti, pasitelkiant teisininkus. Gudriai ir teisiskai nusimuilinti, tai viskas ka jie moka ir rinkti pinigus.
Čia dar nieko, palyginus su pvz. Tele2. Vienašališkai keičia sutartį, nors ji terminuota ir pyst staiga privalai mokėti trečdaliu daugiau. Bet "smagiausia" tai, kad savavališkai įjungia mokamas paslaugas! Nors tu nieko neužsisakei, nieko nepatvirtinai, bet pyst sąskaita ateina stulbinati :) Deja, bet apmokėti turėsite, labai atsiprašom :)
Visos draudimo kompanijos yra sukčiai. Taip pat ir komunikaciju bendroves. Niekada nesudaryk su jais jokiu sutarčių, čia kaip velniui parduoti siela. Reikia dar nenaudoti jokiu papildomu banku paslaugu. O pilitikai dauguma vagys siekiantys pasipildyti savo kišenes jūsų saskaita. Jokia tavo gyvybe neverta tokios vagių valstybes kur tokiu vagiu vilos stovi ant ezeru krantu ir gerose vietose ir jie tikisi kad ginsi jų turta savo gyvybes kaina. Špyga tokiems ir tokiai su 3.14 ai sistemai.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų