• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žmogui priklausančias išmokas „Sodra“ paprastai perveda ilgiausiai per mėnesį. Tačiau kartais užtrunka ir ilgiau nei metus.

Žmogui priklausančias išmokas „Sodra“ paprastai perveda ilgiausiai per mėnesį. Tačiau kartais užtrunka ir ilgiau nei metus.

REKLAMA

„Sodros“ aiškinimu, gyventojai turi tiek laiko laukti pinigų dėl to, kad patys blogai pateikia prašymus ar dokumentus, reikalingus pinigams pervesti.

Išmoką gavo po dviejų metų

Su tokia keista situacija, kai „Sodra“ perveda pinigus po ilgo laiko, susidūrė portalo tv3.lt skaitytojas Gediminas (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma).

„Sulaukiau elektroninio laiško iš „Sodros“. „Ne prieš gerą. Jau pinigų norės“, – sumečiau. Drebančiomis rankomis atplėšiau elektroninį voką ir išėmęs iš jo elektroninį laišką skaičiau ilgai. Nes nesupratau, ką rašo. Nė vieno žodžio apie „nepriemokas“, „skolas“, „išieškojimus“, „užšaldymus“.

Užtat puikavosi žodis – „išmoka“. Trumpai tariant, siaubingoji „Sodra“ nutarė man duoti pinigų“, – pasakojo skaitytojas.

REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, „Sodra“ pervedė daugiau kaip 100 eurų už tai, kad jis prieš dvejus metus sirgo ir nedirbo.

„Už ligą. Covid-19, kuria „apylengve“ forma sirgau per pandemiją, 2022-aisiais. Lygiai prieš dvejus metus. Pakrapštęs makaulę prisiminiau, kad išties teikiau paraišką „Sodrai“ nedarbingumo išmokai gauti. Nesulaukiau jokio atsakymo nei tai, nei kitais metais. Galiausiai išvis užmiršau. O dabar – še“, – ironizavo Gediminas.

REKLAMA

Jis pripažino, kad geriau pinigus gauti vėliau, nei niekada.

„Nenoromis sumokėjo jie tą išmoką. Bet prieš tai 20 proc. pajamų mokestį nuskaitė. Nesu chroniškas ligonis, todėl nežinau, ar išmokos išties apmokestinamos, ar čia tik tokius nedrausmingus ir nepastovius gydymo įstaigų lankytojus baudžia? Bet tiek to. Tepasiuntie. Tegu pasilieka tuo procentus. Vis į namus, ne iš namų“, – apibendrino pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Kodėl laukė 2 metus?

„Sodros“ Komunikacijos skyriaus patarėja Malgožata Kozič neatskleidė, kodėl Gediminui pinigai buvo pervesti tik po dviejų metų.

Patarėja paaiškino, kad sprendimas dėl ligos išmokos skyrimo priimamas per 10 darbo dienų nuo prašymo su visais reikiamais dokumentais ir (ar) duomenimis gavimo „Sodros“ skyriuje dienos.

Ligos išmoka išmokama per 7 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

„Žmonės, dirbantys pagal individualios veiklos pažymas, yra draudžiami ligos draudimu ir susirgę gali gauti ligos išmokas, jeigu jie turi nustatytą stažą, o laikinasis nedarbingumas prasidėjo tuo laikotarpiu, kuriuo šie žmonės laikomi apdraustaisiais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dirbantys pagal individualios veiklos pažymą žmonės laikomi apdraustaisiais, jeigu jie iki pirmosios laikinojo nedarbingumo dienos yra sumokėję ligos socialinio draudimo įmokas už praėjusį kalendorinį mėnesį“, – komentavo M. Kozič.

Pasak jos, savarankiškai dirbantys gyventojai pajamas dažnai deklaruoja ir įmokas „Sodrai“ sumoka už visus metus iki kitų metų gegužės 1-osios.

„Tik tuomet „Sodra“ gali įvertinti, ar jie teisės į išmoką dieną buvo draudžiami, ar buvo įgiję reikalingą socialinio draudimo stažą, ir apskaičiuoti išmokos dydį pagal sumokėtas įmokas“, – aiškino patarėja.

REKLAMA

Ji pateikė tokį pavyzdį: pvz., jei žmogus susirgo ir turėjo išduotą nedarbingumo pažymėjimą šių metų sausį, tačiau nemokėjo einamųjų valstybinio socialinio draudimo (VSD) įmokų, ligos išmoka jam galėtų būti paskirta ir išmokėta tik po to, kai jis kitais, 2025 metais, deklaruos pajamas ir sumokės VSD įmokas už visus 2024 metus.

M. Kozič teigimu, be žmogaus prašymo „Sodra“ negali nagrinėti jo asmens duomenų.

„Teorinės priežastys, dėl kurių gyventojas, kaip jis teigia, gavo ligos išmoką po dviejų metų nuo prašymo pateikimo dienos, gali būti įvairios. Jei tai žmogus, dirbantis savarankiškai, galbūt jis tikslino arba perskirstė savo draudžiamąsias pajamas – tai daryti galima 5 metus.

REKLAMA

Galbūt prašyme žmogus nurodė neteisingą sąskaitos numerį ir tik vėliau patikslino duomenis. Jei tai žmogus, dirbantis pagal darbo sutartį, galbūt jo darbdavys ilgai neteikė NP-SD2 pranešimo „Sodrai“, – komentavo patarėja.

Ji priminė, kad informacijos apie konkretų atvejį geriausia teirautis telefonu (+370) 5 250 0883 – asmeniniai duomenys pateikiami, kai klientas patvirtina savo tapatybę.

Be to, prisijungus prie asmeninės paskyros „Sodros“ interneto svetainėje galima matyti informaciją apie visas savo sumokėtas įmokas, pateiktus prašymus, draudiminius laikotarpius, „Sodros“ išmokėtas išmokas ir t.t.

Esą prisijungus prie asmeninės paskyros galima taip pat užduoti klausimus konsultantams arba siųsti elektronines užklausas.

Šiuo metu vidutinė ligos išmoka yra 45,3 euro už vieną ligos dieną arba 951,3 euro už vieną mėnesį.

Kad Sodroje dirba ne per daug darbuotoju? Kam reikalinga biurokratine Sodros valdyba?Kam tas skambuciu centras su virs 100 dirbanciu darbuotoju, kurie tik trafaretinius atsakymus pateikia. Dar kiekviename mieste yra Klientu aptarnavimo skyriai. Kam visa tai dubliuoti?
Dar turejo prideti procenta del nuvertejimo.
Na o pinigainuvwrtėjo per pusę. Čia toks Sodros biznio planas.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų