Pagal ministro Gabrieliaus Landsbergio pasirašytą įsakymą, nuo rugpjūčio 1 d. šis skaičius bus padidintas penktadaliu.
Portalas ne kartą klausė ministerijos, kodėl didinamas leistinas keleivių skaičius. Tačiau ministerija atsisakė pateikti paaiškinimą, kol pats įsakymas nėra pasirašytas. Galiausiai informavo, kad leidžiamas maksimalus keleivių skaičius priklauso nuo COVID-19 pandemijos.
„Informuojame, kad keleivių ribojimas tranzitiniuose traukiniuose buvo įvestas dėl pandeminės situacijos 2020 m. balandį“, – galiausiai paaiškino ministerija.
Pasak jos specialistų, reaguojant į nuolat kitusią pandeminę situaciją, nuolat nežymiai kito ir didžiausias leistinas keleivių skaičius tranzitiniuose traukiniuose.
„Pasibaigus dėl pandemijos įvestam nepaprastosios padėties režimui, buvo priimtas sprendimas grįžti prie anksčiau jau galiojusio maksimalaus leistino keleivių skaičiaus – 300 žmonių viename traukinio sąstate. Tai nereikalauja papildomų finansinių, techninių ar žmogiškųjų pajėgumų“, – komentavo ministerija.
Jos specialistai atkreipė dėmesį, kad iki pandemijos keleivių skaičius esą iš viso nebuvo ribojamas.
„Iki pandemijos per metus vidutiniškai būdavo išduodama apie 220 tūkst. supaprastinto tranzito geležinkeliu dokumentų (STGD). Šiemet per pirmąjį pusmetį buvo išduota apie 80 tūkst. STGD“, – skaičiavo ministerija.
Pastaruoju metu viešumoje buvo daug diskusijų, dėl dėl geležinkeliu vežamų krovinių tranzito į Kaliningrado sritį. Lietuva ribojo tranzitą tų krovinių, kuriems Europos Sąjunga pritaikiusi sankcijas.
Tačiau Europos Komisija pateikė gaires, kuriomis leido tokį tranzitą.