• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Sąjungos (ES) šalys ir įstatymų leidėjai ketvirtadienį susitarė, kad nuo 2035 metų bloke nebebus parduodamos naujos transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, pranešė šiuo metu pirmininkaujanti Čekija.

Europos Sąjungos (ES) šalys ir įstatymų leidėjai ketvirtadienį susitarė, kad nuo 2035 metų bloke nebebus parduodamos naujos transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, pranešė šiuo metu pirmininkaujanti Čekija.

REKLAMA

Susitarimas atitinka ES nulinės taršos siekius ir gali lemti vidaus degimo varikliais varomų automobilių ir furgonų atsisakymą bloke. 

Sprendimas bus dar kartą peržiūrėtas 2026 metais. 

Taršių transporto priemonių pardavimų draudimas skirtas padėti pasiekti ES klimato apsaugos politikos, pavadintos „Fit for 55“, tikslą – iki 2030 metų bent 55 proc.  sumažinti ES išmetamų teršalų kiekį, palyginti su 1990 metų lygiu, o iki 2050 metų užtikrintų ES poveikio klimatui neutralumą.

Diskusijos dėlto, ar nuo 2035 metų turėtų būti uždrausta pardavinėti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, buvo ilgų ginčų Vokietijos vyriausybėje objektas. 

REKLAMA
REKLAMA

„Pasaulis keičiasi, ir mes privalome išlikti inovacijų priešakyje. Tikiu, kad galime pasinaudoti šiuo technologiniu perėjimu. Numatytas laikas taip pat leis automobilių gamintojams pasiekti iškeltus tikslus", – pažymėjo Čekijos pramonės ir prekybos ministras Jozefas Sikela.

REKLAMA

Šiuo metu lengvieji automobiliai išskiria 12 proc. visos anglies dioksido emisijų bloke, o transporto sektoriui iš viso tenka apie ketvirtadalis taršos.

Maždaug 12 proc. ES parduodamų naujų automobilių yra elektrinės transporto priemonės, daliai vartotojų atsisakant anglies dioksidą išmetančių modelių augančių energijos sąnaudų ir griežtėjančios kovos su klimato tarša fone.

Tuo tarpu Kinija – didžiausia pasaulyje automobilių rinka – siekia, kad iki 2035 metų bent pusė visų naujų šalyje parduodamų automobilių būtų elektra ar vandeniliu varomos transporto priemonės ar įkraunami hibridai.

Reikia pirma isgyventii iki 2035 metu.Galbut teks vazinetis dviraciais,arkliais ar vaikcioti pesciomis.
O elektrą gamins dujinėse elektrinėse, vėliau perduos per transformatorius, šimtais kilometrų laidų su nuostoliais ir kraus tuos elektrinius vežimus, kurie galutiniame rezultate 1 km nuvažiuoti išskirs 4 kartus daugiau CO2 nei šiuolaikiniame vidaus degimo variklyje tiesiai verčiant iškastinio kuro energiją į mechaninę energiją ?
kinijoje geri dzipai elektromobiliai nuvaziuojantys 500 km kainuoja apie 20 tukstanciu EUR, tik JAV ir EUROPOS gamintojai del to ir blokuoja kinija, bijo jos pigiu technologiju, kad gali uzkariauti rinkas, ypac jav kakoja i kelnes, jau priesas pas juos Nr. 1 ne rusija o kinija...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų