Susitarimas atitinka ES nulinės taršos siekius ir gali lemti vidaus degimo varikliais varomų automobilių ir furgonų atsisakymą bloke.
Sprendimas bus dar kartą peržiūrėtas 2026 metais.
Taršių transporto priemonių pardavimų draudimas skirtas padėti pasiekti ES klimato apsaugos politikos, pavadintos „Fit for 55“, tikslą – iki 2030 metų bent 55 proc. sumažinti ES išmetamų teršalų kiekį, palyginti su 1990 metų lygiu, o iki 2050 metų užtikrintų ES poveikio klimatui neutralumą.
Diskusijos dėlto, ar nuo 2035 metų turėtų būti uždrausta pardavinėti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, buvo ilgų ginčų Vokietijos vyriausybėje objektas.
„Pasaulis keičiasi, ir mes privalome išlikti inovacijų priešakyje. Tikiu, kad galime pasinaudoti šiuo technologiniu perėjimu. Numatytas laikas taip pat leis automobilių gamintojams pasiekti iškeltus tikslus", – pažymėjo Čekijos pramonės ir prekybos ministras Jozefas Sikela.
Šiuo metu lengvieji automobiliai išskiria 12 proc. visos anglies dioksido emisijų bloke, o transporto sektoriui iš viso tenka apie ketvirtadalis taršos.
Maždaug 12 proc. ES parduodamų naujų automobilių yra elektrinės transporto priemonės, daliai vartotojų atsisakant anglies dioksidą išmetančių modelių augančių energijos sąnaudų ir griežtėjančios kovos su klimato tarša fone.
Tuo tarpu Kinija – didžiausia pasaulyje automobilių rinka – siekia, kad iki 2035 metų bent pusė visų naujų šalyje parduodamų automobilių būtų elektra ar vandeniliu varomos transporto priemonės ar įkraunami hibridai.