Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė geriausiai ir blogiausiai vertę išlaikančius BMW modelius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Visureigiai vertę išlaiko geriau
Pastarąjį dešimtmetį miesto visureigiai buvo populiarumo viršūnėje. BMW taip pat ne išimtis. Tarp visų šio gamintojo automobilių geriausiai vertę išlaiko „X“ serija, aplenkdama tokius žinomus modelius kaip 3-oji ar 5-oji serija. 3-ejų metų senumo „BMW X1“ išliekamoji vertė – 62,4 proc., kas reiškia, kad automobilis per pirmuosius gyvenimo metus praranda beveik 38 proc. savo vertės.
Praėjus 5 metams nuo pagaminimo, jo vertė nukrenta iki 48,8 proc., o po 10 metų – iki 24,5 proc. Visose amžiaus grupėse visureigiai vertę išlaiko geriausiai iš visų BMW modelių: 3-ejų metų „X3“ išliekamoji vertė 49,8 proc., „X5“ – 66,6 proc., o „X6“ – 73,3 proc.
Žinoma „X“ serijos automobiliai nėra nemirtingi – per ilgesnį laikotarpį jų vertė irgi ženkliai krenta. 10 metų „X6“ išliekamoji vertė vos 21,7 proc., „X1“ – 24,5 proc., „X3“ – 28,4 proc., o „X5“ – 20,3 proc. Nors „X6“ yra vienas brangiausių visureigių rinkoje, po 10 metų jis praranda didžiąją dalį vertės.
Naują BMW perkantys vairuotojai nori gauti visą įmanomą prabangą ir naujausias technologijas. Antrinėje rinkoje šie dalykai mažiau svarbūs, nes pirkėjai labiau ieško automobilių, kurių priežiūra pigesnė.
Kai kurie modeliai per pirmuosius 3 metus praranda daugiau nei pusę savo vertės
7-osios serijos BMW yra vienas brangiausių modelių šio gamintojo paletėje, tačiau vos išriedėjus iš salono jo vertė pradeda staigiai kristi. 3-ejų metų 7-osios serijos BMW išliekamoji vertė – 40,5 proc., o po 10 metų nukrenta iki 14,4 proc.
7-osios serijos BMW – automobilis sukurtas specifinei vairuotojų kategorijai, vertinančiai prabangą ir automobilio suteikiamą statusą. Visgi komplikuota ir brangi priežiūra daro šį
automobilį mažiau patrauklų antrinėje rinkoje. Naudotas transporto priemones besirenkantys vairuotojai paprastai siekia išleisti kuo mažiau pinigų remontams – 7-oji serija šiuo klausimu nėra geras pasirinkimas. Visureigių populiarumas nurėžė nemažą rinkos dalį nuo tradicinių automobilių, tuo pačiu paveikdami ir jų išliekamąją vertę. 3-ios ir 5-os serijos BMW per pirmuosius 3 metus praranda pusę savo vertės. Po 10 metų 3-ios serijos vertė tėra 18 proc., o 5-os – 19,3 proc., kas yra mažiau už bet kurį „X“ serijos automobilį.
Sportiniai kupė gali būti gera investicija, tačiau yra vienas „bet“
Nors kai kurie išskirtiniai modeliai kaip 6-oji serija po 3 metų turi aukštą išliekamąją vertę (90,9 proc.), tačiau vėliau šio automobilio vertė pradeda sparčiai kristi. 5 metų 6-osios serijos BMW jau turi vos 56,2 proc. išliekamąją vertę, kas yra ganėtinai staigus kritimas vos per porą metų.
Praėjus 5 metams nustoja galioti automobilio garantija, dėl kurio smarkiai išauga 6-osios serijos aptarnavimų kaštai. Kadangi tai yra ganėtinai prabangus automobilis, niekas nenori rizikuoti didelėmis išlaidomis įsigydami tokį automobilį, todėl jo kaina antrinėje rinkoje krenta.
Tai nėra didelis netikėtumas, turint omenyje, kad daugybė parduodamų naudotų transporto priemonių turi nuslėptų defektų, kuriuos gali būti brangu sutvarkyti. Prabangūs automobiliai, tokie kaip 6-oji serija, labai tinka norint apgauti pirkėjus ir nemažai uždirbti. Brangių kupė automobilių įsigijimas, net ir po to, kai jie nuvertėja, ganėtinai rizikingas sprendimas, todėl patartina prieš perkant patikrinti automobilio istoriją ir nuvežti jį apžiūrai į autoservisą.
Tas pats galioja tokiems sportiniams BMW modeliams kaip „M2“, „M3“ ar „M5“, kurie bėgant metams gerai išlaiko vertę. Kai kurie senesnės kartos „M“ serijos automobiliai gali kainuoti net ir brangiau nei prieš 10-20 metų, kai tik išriedėjo iš gamyklos. Tiesa, šis vertės augimas nėra susijęs su praktiniais motyvais – šiuos automobilius renkasi tik kolekcionieriai ir entuziastai.