Parengtoje ataskaitoje teigiama, kad bankų klientų aptarnavimo srityje iš tiesų gali įvykti tam tikrų pokyčių.
„Bet koks darbas, susijęs su rutininėmis, pasikartojančiomis užduotimis, yra pavojuje. Tačiau dirbtinis intelektas visiškai tokio veiklos nepanaikins, o veikiau paskatins darbo jėgos transformaciją“, kalbėjo ataskaitą parengusio BI vyresnysis analitikas Tomaszas Noetzelis.
O beveik ketvirtadalis iš 93 respondentų prognozuoja, kad bendras darbuotojų skaičius finansų įstaigose sumažės dar labiau – nuo 5 iki 10 proc.
Į tyrimų grupę buvo įtrauktos tokios finansų įstaigos kaip: „Citigroup Inc.“, „JPMorgan Chase & Co.“ ir „Goldman Sachs Group Inc.“.
Be to, surinkti duomenys atskleidžia, kad 2027 m. bankų ikimokestinis pelnas gali būti net 12–17 proc. didesnis, t. y. jų bendras pelnas gali padidėti net 180 mlrd. JAV dolerių, nes dėl dirbtinio intelekto išaugs produktyvumas.
Tuo metu aštuoni iš dešimties respondentų tikisi, kad per ateinančius 3–5 metus dirbtinis intelektas padidins produktyvumą ir pajamų generavimą finansų įstaigose bent 5 proc.
Dalį darbo vietų išsaugos?
Bankai, kurie po finansų krizės pasaulyje ne vienerius metus modernizavo savo IT sistemas, tam, kad pagreitintų procesus ir sumažintų išlaidas, aktyviai naudojasi naujos kartos dirbtinio intelekto įrankiais, galinčiais dar labiau padidinti produktyvumą.
„Citi“ birželio mėnesį atliktoje ataskaitoje teigė, kad dirbtinis intelektas bankininkystės sektoriuje gali pakeisti daugiau darbo vietų nei bet kuriame kitame sektoriuje, o apie 54 proc. darbo vietų bankininkystės sektoriuje gali būti automatizuotos.
Visgi daugelis bendrovių mano, kad dirbtinis intelektas visiškai nepakeis dabar dirbančių asmenų. Štai bendrovės „JPMorgan“ atstovė Teresa Heitsenrether dar lapkričio mėnesį teigė, kad kol kas bankas, į kasdienę darbo rutiną įtraukdamas dirbtinį intelektą, esą kaip tik didina darbo vietų skaičių.
Vis dėlto daugelis įmonių pabrėžė, kad dėl šio pokyčio vaidmenys bus pakeisti technologijomis, o ne visiškai pakeisti. Teresa Heitsenrether, prižiūrinti „JPMorgan“ dirbtinio intelekto pastangas, lapkričio mėn. sakė, kad kol kas bankas, diegdamas generatyvinį dirbtinį intelektą, didina darbo vietų skaičių.
O 2023 m. „JPMorgan“ vykdomasis direktorius Džeimis Dimonas„Bloomberg“ televizijai sakė, kad dirbtinis intelektas, tikėtina, gerokai pagerins darbuotojų gyvenimo kokybę, net jei dėl jo bus panaikintos kai kurios darbo vietos.
„Jūsų vaikai dėl technologijų gyvens iki 100 metų ir nesirgs vėžiu. <...> Ir iš tiesų jie tikriausiai dirbs tris su puse dienos per savaitę“, – tąkart sakė J. Dimonas.