„Šiandien pasiekėme bendrą sutarimą, kad tolesnių darbų kryptis – parengti tokį viešųjų transporto paslaugų organizavimo modelį, kai valstybė arba savivalda perka viešojo transporto paslaugas tuose maršrutuose, kurie nėra patrauklūs vežėjams komerciniais pagrindais“, – Prezidentūros pranešime sakė šalies vadovas, trečiadienį apsilankęs Kupiškio rajone.
Diskusijoje su Kupiškio ir Utenos rajono merais, susisiekimo ir vidaus reikalų viceministrais, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ bei Lietuvos transporto saugos administracijos vadovybe konstatuota, kad vietos viešojo transporto pasiūla tiesiogiai priklauso nuo ribotų savivaldybių finansinių galimybių, ir kad viešasis transportas atokesniuose regionuose nėra užtikrinamas.
Tolimojo viešojo transporto komercinė rinka po pandemijos taip pat yra susitraukusi.
Diskusijos dalyviai sutarė ruoštis įdiegti viešųjų paslaugų modelį viešajame transporte – remiantis duomenimis, apibrėžti tas viešojo tinklo dalis, kuriose rinka neveikia, suformuoti kokybiškų paslaugų kriterijus, reisų tankio, finansų poreikį.
Buvo sutarta prireikus greitai inicijuoti teisės aktų pakeitimus, kurie įgalintų viešųjų paslaugų instrumentą viešajam transportui naudoti plačiai visoje Lietuvoje.
G. Nausėda atkreipė dėmesį į mažėjančią šių paslaugų pasiūlą. Konstatuota, kad, valstybei viešąsias paslaugas telkiant didesniuose regionų centruose, vežėjai mažina maršrutų ir reisų skaičių.