Anot ministerijos, dabar Alkoholio kontrolės įstatyme yra nuostatų, iškreipiančių konkurenciją, pavyzdžiui, kai kuriose vietose ar renginiuose galima prekiauti tik tam tikrais alkoholiniais gėrimais.
„Šiuo metu yra susidariusi diskriminacinė situacija, kai renginių metu yra sudaromas barjeras prekiauti vynu ar alkoholiniais kokteiliais. (...) Masinių renginių metu galima prekiauti tik fermentuotais, tačiau ne stipresniais kaip 7,5 proc. alkoholiniais gėrimais (alumi ir sidru) (...) neleidžiant prekiauti kitais, nors ir tiek pat laipsnių turinčiais, alkoholinių gėrimų produktais ar jų mišiniais“, – nurodo ministerija.
Kokiu alkoholiu siūloma leisti prekiauti?
Parodose, mugėse ir masiniuose renginiuose siūloma leisti prekiauti alumi, alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais, natūralios fermentacijos midumi ir sidru (iki 8,5 proc.), natūralios fermentacijos vynuogių vynu, vaisių vynu, kitais fermentuotais gėrimais ir alkoholiniais kokteiliais (iki 15 proc.).
Be to, siūloma nustatyti, kad po kaimus važinėjančiose automobilių parduotuvėse būtų leidžiama prekiauti iki 8,5 proc. stiprumo alumi, alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais, sidru.
Ministerija taip pat siūlo panaikinti dalį vienkartinių prekybos alkoholiu licencijų rūšių, vietoj 9 įvedant tik tris. Dabar penkios licencijos yra vienkartinės, išduodamos prekybai įvairiuose renginiuose ir mugėse.
„Toks didelis skirtingų licencijų skaičius ne tik suponuoja painiavą licencijos prašytojams, kurie norėdami vykdyti veiklą, turi įsigyti pasirinktos rūšies licenciją, bet ir licencijas išduodančioms institucijoms“, – teigia ministerija.
Be to, siūloma numatyti galimybę rengti degustacijas ne tik parodose ir mugėse, bet ir šių gėrimų gamybos įmonių patalpose.
„Draudimas vykdyti degustacijas alkoholinių gėrimų gamybos įmonių patalpose neturi poveikio alkoholio vartojimo prieinamumo didinimui ir vartojimo skatinimui, nėra tikslingas ar proporcingas. Degustacijos metu gamintojai turės galimybę didinti savo produkcijos žinomumą išimtinai pristatant savo gėrimus“, – teigia ministerija.
Siūlo išplėsti reklamos išimtis
Be kita ko, ministerija siūlo išplėsti kai kurias reklamos išimtis – siūloma, kad reklama nebūtų laikoma objektyvi pažintinė, mokslinė, istorinė informacija apie gėrimų vartojimo būdus, gamybą, tradicijas, pelnytus apdovanojimus.
Taip pat nurodoma, kad „Bolt“, „Wolt“, „Last Mile“, Pigu.lt, Amazon.com ir kitoms bei internetinėms tarpininkavimo platformoms sudėtinga savo puslapiuose eksponuoti partnerių parduodamus alkoholinius gėrimus ir pateikti jų kainas – juose pateikta informacija laikoma reklama.
Todėl siūloma nustatyti reklamos ribojimų išimtį, pagal kurią leistina informacija galėtų būti pateikiama ne tik prekybos ar viešojo maitinimo vietose, alkoholį gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių interneto svetainėse, bet ir oficialiose socialinių tinklų paskyrose ar tarpininkų platformose.
Ministerijos teigimu, projektas turi būti pateiktas notifikuoti Europos Komisijai.