„Dokumentai yra paruošti. Kalbant apie steigimą, kai buvo tvirtinamas biudžetas, jame tiesiog nebuvo galimybių numatyti lėšų. Ar yra galimybių šiuo metu, pavyzdžiui, perskirstyti Europos Sąjungos lėšas, RRF lėšas, tai čia mums jau reikės pasižiūrėti su Finansų ministerija, ir mes tada pasitarę atsakysime“, – per Vyriausybės valandą Seime ketvirtadienį sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis, atsakydamas į Seimo nario „valstiečio“ Valiaus Ąžuolo klausimą.
Remdamasis ekspertų skaičiavimais, susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete teigė, kad tokio fondo įstatiniam kapitalui reikėtų 300 mln. eurų. Jo teigimu, šios lėšos yra vienintelis likęs su fondo steigimu susijęs klausimas.
„Šiuo metu su Finansų ministerija esame diskusijų stadijoje dėl tų lėšų gavimo. (...) Nėra pasiekta lėšų gavimo sutarimo“, – teigė J. Skačkauskas.
„Mes esame šiek tiek užstrigę su pačio fondo įsteigimu – čia yra pagrindinis (faktorius – BNS), kodėl jo dar nėra“, – teigė viceministras.
Jo teigimu, planuojamas įsteigti infrastruktūros fondas galėtų pritraukti investicijų fondų ir kitų tarptautinių struktūrų lėšų ir jas perskolinti už patrauklias palūkanas.
Susisiekimo ministerijos atstovai anksčiau teigė, kad kelių finansavimui būtinas pastovus pajamų šaltinis – tai galėtų būti infrastruktūros fondas.
Fondą ketinama steigti remiantis Lenkijoje veikiančio Valstybinio kelių fondo pavyzdžiu. Pasak J. Skačkausko, į valstybinio Lenkijos banko valdomą fondą nukreipiamos iš kelių mokesčių, vinječių bei degalų mokesčio surenkamos lėšos.
Tiek ministras M. Skuodis, tiek prezidentas Gitanas Nausėda Lenkiją nekart yra pateikę kaip kelių priežiūros bei finansavimo pavyzdį.
Lietuvoje keliams šiemet numatoma skirti 872 mln. eurų, tačiau lėšų kasmet trūksta sutvarkyti visus šalies kelius bei tiltus.