„Mes jums pristatysime jau greitai, kitų metų pradžioje, bet faktas, kad su šiomis statybomis (atvykimo terminalo – BNS) Vilniaus oro uosto statybos nesibaigs ir dar tų statybų tikrai bus gerokai daugiau“, – pirmadienį Vilniaus oro uoste žurnalistams sakė M. Skuodis.
„Kol kas negaliu atsakyti į šį klausimą (ar senasis atvykimo terminalas bus nugriautas – BNS), bet tikėtina, kad tas pastatas gali būti išfunkcintas ir nebenaudojamas oro uostų reikmėms“, – teigė ministras.
Senasis terminalas nebėra tinkamas
Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus sakė, kad senasis atvykimo terminalas jau nebėra tinkamas.
„Mes kaip oro uosto operatoriai labiausiai norėtume, kad ta terminalo dalis, – ji neatitinka oro uosto poreikių, mūsų darbuotojų poreikių, tai ieškom variantų, kaip tą funkciją būtų galima pakeisti“, – pirmadienį sakė S. Bartkus.
Anot M. Skuodžio, jau 2024 metais Lietuvos oro uostai skelbs viso Vilniaus oro uosto architektūrinį konkursą.
„Ko aš norėčiau ir ką mes esame sutarę su oro uostu, tai kad kitais metais bus skelbiamas tarptautinis architektūrinis konkursas, kur tikrai geriausi architektai galės pasiūlyti, kaip visas Vilniaus oro uostas gali atrodyti“, – sakė ministras.
S. Bartkus rugsėjį interviu BNS sakė, kad augant keleivių srautui atvykimo terminalas nebetenkina šiandieninių poreikių, tačiau paveldosaugininkams neleidžiant jo griauti galėtų būti statomas naujas terminalas – jis galėtų atsirasti per penkerius metus.
Anot S. Bartkaus, senajame pastate galėtų įsikurti prekyvietės, kavinės, aviacijos muziejus, erdvės kūrybai, konferencijoms.
M. Skuodis dar 2021 metais yra sakęs, kad atvykimo terminalas neatitinka šiandienos poreikių, todėl turėtų būti griaunamas ir statomas naujas. Anot jo, pastato rekonstrukcija būtų dukart brangesnė nei naujo statyba.
Tačiau pastatas įtrauktas į Kultūros vertybių registrą, todėl Kultūros paveldo departamentas nematė argumentų, kodėl jis galėtų būti nevertingas ir išbrauktas iš saugomų objektų sąrašo.
Vilniaus oro uosto atvykimo terminalas pastatytas 1954 metais, 1984 metais jis įtrauktas į Kultūros vertybių registrą, o nuo 1993 metų pastatas naudojamas tik kaip atvykimo terminalas.