„Investiciniai arbitražai nėra kažkas naujo. Lietuva yra jų turėjusi ir net neabejoju turės tikrai daug. Tai yra normali procedūra, jeigu kažkuri šalis atsižvelgiant į tarpvyriausybinius susitarimus skundžia vieną ar kitą nuostatą“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė M. Skuodis.
Motyvuodamas arbitražų procesų konfidencialumu susisiekimo ministras „Belaruskalij“ skundo detaliau nekomentavo.
„Iš kitų arbitražų įvairiausių patirties mes matome, kad net neaiškūs politikų elektroninio pašto laiškai kartais naudojami tokiose procedūrose, tai tiesiog geriau yra susilaikyti nuo komentarų ir bendrai priimti tą kaip normalią procedūrą“, – teigė M. Skuodis.
Baltarusijos bendrovė investicinio arbitražo procesą pradėjo po to, kai Lietuvos Vyriausybė pernai sausį negaliojančia pripažino „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ krovinių gabenimo sutartį – nuo vasario 1-osios kalio trąšų gabenimas per Lietuvą buvo sustabdytas.
Pirmasis apie „Belaruskalij“ skundą antradienį pranešė naujienų portalas tv3.lt. Pasak jo, Baltarusijos trąšų milžinė reikalauja atlyginti apie 1 mlrd. eurų siekiančius nuostolius.
Vyriausybė pernai sausį patvirtino strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvadą, jog sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl nuo vasario 1-osios turi būti nutraukta.
Tranzitas nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto vyko ilgiau nei dešimtmetį ir pagal sutartį turėjo tęstis iki 2023 metų pabaigos. „Belaruskalij“ trąšas uoste krovė verslininko Igorio Udovickio ir „Belaruskalij“ kontroliuojamas Birių krovinių terminalas.