Oficialioje paskyroje socialiniame tinkle „Luminor“ bankas praneša:
„Mielas kliente, dėl techninių nesklandumų šiuo metu laikinai gali nepavykti prisijungti prie banko svetainės, interneto banko ir mobiliosios programėlės. Dirbame, kad išspręstume šią problemą, ir atsiprašome dėl nepatogumų.“
Kada bus pašalinti techniniai nesklandumai, bankas nepraneša.
Reaguodami į tokį pranešimą, klientai gana kritiškai pasisakė apie banko gedimus: „Kažkaip per daug dažnai tie „laikini nepatogumai“, „Kiekvieną savaitę, kaip minimum“, „Reikėtų jiems pavadinti, ne laikini, o tradiciniai“, „Man dirbant, tai labai trukdo tokie pastovūs striginėjimai“.
Atnaujinta 15:05 val.
Apie 15 val. „Luminor“ bankas pranešė, kad antradienį po pietų techniniai trikdžiai buvo pašalinti ir banko svetainė, interneto bankas bei mobiliosios banko programėlės veikia įprastai.
„Luminor“ gavo didelę baudą
Iš tiesų tai jau ne pirmas kartas, kai „Luminor“ klientai negali naudotis banko paslaugomis ir pasiekti savo pinigus.
Pastarąjį kartą techninių nesklandumų bankas patyrė spalio 10 d.
Dėl to 2021 m. birželį finansų įstaigas prižiūrintis Lietuvos bankas skyrė „Luminor“ didžiules baudas.
Tuomet Lietuvos bankas nustatė, kad „Luminor“ nevykdė vienos iš esminių mokėjimo paslaugų teikėjo pareigų – neužtikrino kliento galimybės disponuoti jo sąskaitoje esančiomis lėšomis.
Per vieną iš incidentų komercinis bankas įvykdė 772 neautorizuotas (t.y. be kliento sutikimo) mokėjimo operacijas, kurios dubliavo patvirtintas operacijas, už didesnę nei už 1 mln. Eur sumą.
Paaiškėjus, kad jos buvo įvykdytos, komercinis bankas nesiėmė tinkamų priemonių problemai spręsti – daugumai nukentėjusių vartotojų pinigų negrąžino iki kitos darbo dienos pabaigos, kaip tai nustatyta Mokėjimų įstatyme. Už šį nusižengimą skirta 150 tūkst. Eur bauda.
Kita, 100 tūkst. eurų, bauda skirta už tai, kad incidentų metu „Luminor“ su klientais komunikavo netinkamai arba apskritai jiems nepranešė svarbios informacijos.
Toks elgesys turėjo pasekmių – skaičiuojama, kad per su mobiliuoju parašu susijusį incidentą.
Mažiausiai 5,5 tūkst. klientų, kurie keletą kartų bandė nesėkmingai jungtis su mobiliuoju parašu, prieiga prie interneto banko buvo visiškai užblokuota, tačiau „Luminor“ jiems nenurodė blokavimo priežasčių ir laiku nesiėmė priemonių blokavimui panaikinti.
Už šį pažeidimą komerciniam bankui skirta taip pat 100 tūkst. eurų bauda.