„Jis atvyko, šiandien prasidės iškrovimo darbai“, – penktadienį BNS sakė „Litgrid“ komunikacijos projektų vadovas Mantas Bieliauskas.
Vokietijos „Siemens Energy“ gamykloje pagamintas kompensatorius yra išardytas į atskiras dalis, iš kurių didžiausia yra 12 metrų ilgio ir sveria 254 tonas. Jis į Klaipėdos uoste esančią jūrų krovinių kompaniją „Bega“ laivu „BBC Destiny“ atplukdytas iš Roterdamo.
Įrenginys iš Klaipėdos išplukdytas trečiadienį Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) barža, kuri Kuršių mariomis ir Nemunu įveikė 265 kilometrų ilgio maršrutą, ši kelionė vyko tik dienomis. „Litgrid“ teigimu, tai greitesnis ir pigesnis gabenimo būdas nei sausuma.
Vėliau įrenginys iš Marvelės prieplaukos prie Kauno sausumos keliu turėtų pajudėti link Alytaus specialiai paruoštu maršrutu. „Litgrid“ planuoja, jog krovinys pajudės rugsėjo 12 dieną ir 93 km atkarpą įveiks per tris naktis.
„Litgrid“ duomenimis, ruošiantis pervežti kompensatorių reikėjo įvertinti tiltų, pralaidų būklę, 181 sankirtą su elektros linijomis, pritaikyti penkias žiedines sankryžas, 20 posūkių, sustiprinti tilto per Peršekės upę prieigas.
Krovinio transportavimu sausuma rūpinasi įmonės „Mammoet“ ir „Deugro“. „Mammoet“ neseniai iš Klaipėdos į Mažeikių rajoną nugabeno ir „Orlen Lietuvai“ skirtą 1,5 tūkst. tonų sveriantį reaktorių.
Sekmadienį į Lietuvą atgabenti kompensatoriai yra du iš trijų, kuriuos yra užsakiusi „Litgrid“. Šie įrenginiai yra svarbūs Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizavimui su Vakarų Europa, jie bus statomi Alytaus, Telšių ir Vilniaus pastotėse.