„Visu pirma, ką reikia padaryti, tai reikia padirbėti su (Lietuvos – BNS) pašto įvaizdžiu. Tai yra didelė įmonė, atliekanti daug darbo, vežanti daug siuntų. Mes esame didžiausi Lietuvoje siuntų vežėjai ir reikia padirbėti su pašto įvaizdžiu, paaiškinti, kad jis atlieka darbą kokybiškai“, – žurnalistams Vilniuje ketvirtadienį teigė R. Zukas.
„Per paskutinius metus kokybė yra pagerėjusi, pristatymų laikai yra ypatingai pagerėję. Esate Vilniaus logistikos cente, kuris yra vienas didžiausių Lietuvoje, dar yra aštuoni logistikos centrai Lietuvoje, per kuriuos organizuojamas darbas – paštas turi apie tai pasakyti“, – pridūrė jis.
Pasak R. Zuko, šiuo metu vyrauja bendra nuomonė, jog Lietuvos paštas yra sena ir nekokybiškas paslaugas teikianti įmonė.
„Dabar tai nėra tiesa – paštas yra tikrai pagerinęs paslaugų tiekimo kokybę, ji atsinaujina, įmonė konkuruoja rinkoje, laimi kontraktus ir didina paslaugų teikimo apimtis“, – teigė Lietuvos pašto vadovas.
Anksčiau energetikos sektoriuje dirbęs R. Zukas teigė, jog siekiant suvaldyti energetinės krizės iššūkius Lietuvos paštas svarsto naudoti atsinaujinančių išteklių pagaminamą energiją.
„Galvojame apie saulės baterijų pagamintą elektrą arba vėjo, būtent žalios elektros energijos įsigijimą“, – teigė Lietuvos pašto vadovas.
Jis neįvardijo, ar žalioji energija būtų įsigyjama iš tiekėjų, ar būtų įrengiamos nuosavos elektrinės: „Tai yra ekonominis skaičiavimas. Aš dabar tiksliai nepasakysiu, koks galėtų sprendimas, bet apie tuos dalykus galvojame“.
„Kiekvieną dieną susiduriame su didėjančiomis kainomis, sprendžiama ir žiūrime, kokie yra tvarūs veiklos efektyvinimo būdai“, – teigė R. Zukas.
Lietuvos paštas ketina įsigyti 100 elektrinių minifurgonų
Lietuvos paštas jau šių metų pabaigoje siuntas ir korespondenciją Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje tikisi pristatyti elektromobiliais – bendrovė iki to laiko planuoja įsigyti 100 elektrinių minifurgonų, kainuojančių nuo 20 tūkst. iki 30 tūkst. eurų.
Įmonės generalinis direktorius Rolandas Zukas sako, kad įmonės tikslas – per 23 metus CO2 emisijas sumažinti 15 procentų.
„Lietuvos paštas atsinaujina ir strateginis Lietuvos pašto tikslas yra mažinti CO2 emisijas. Mes tikslus aiškiai išreiškėme skaičiais: tai yra per 23 metus 15 proc. turi sumažėti tos emisijos. Tą mes darome dėl žalumo, dėl tvarumo, dėl visuomenės ir gamtos“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo R. Zukas.
„Kaina gali siekti 2 milijonus eurų“, – žurnalistams sakė R. Zukas.
Lietuvos pašto tinklo vadovas Jonas Sadauskas teigė, kad nauji elektriniai furgonai važinės tik miestų centre, nes ten daugiausia taršos. Šios transporto priemonės nebus pritaikytos važinėti užmiestyje.
„Šitos priemonės bus skirtos senamiesčiams. Šiai dienai jau važinėja vienas Klaipėdoje, yra testuojamas, atsiliepimai puikūs, rytoj po vieną testavimui išvažiuos Kaune ir Vilniuje“, – teigė J. Sadauskas.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tokią pašto iniciatyvą vertino teigiamai – jis tikisi, jog ir kitos įmonės paseks Lietuvos pašto pavyzdžiu.
„Aš tikiuosi, kad šitas pavyzdys ne tik pasiteisins, bet ir užkrės kitus verslus šita kryptimi, nes galime kalbėti ką norime, bet tai yra ateitis“, – teigė M. Skuodis.
R. Zukas taip pat teigė, kad Lietuvos paštas galvoja ir apie kitas tvarias iniciatyvas.
„Galvojam apie saulės baterijų pagamintą elektrą, apie saulės arba vėjo elektros energijos įsigijimą“, – sakė jis.