„Lietuvos geležinkelių“ pranešime teigiama, kad sprendimas priimtas atsižvelgiant į Nacionaliniam saugumui svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos ir Konkurencijos tarybos rekomendacijas.
„Lietuvos geležinkeliai“ įtaria, jog „Skinest Baltija“ ir „Askita“ veikia koordinuotai – tas pats darbuotojas trumpu laiko intervalu redaguoja bei teikia konkurso dokumentus, abu tiekėjai turi ar turėjo bendrų darbuotojų, abu tiekėjai pateikia identišką produktų dokumentaciją, įvairiuose dokumentuose pastebimos vienodos klaidos.
Registrų centro duomenimis, „Askita“ buvo įregistruota 2018-ųjų vasarį. „Sodros“ duomenimis, įmonėje šiuo metu dirba 2 žmonės.
Abi bendrovės šalinamos iš pirkimų konkursų, kuriuose dalyvavo kartu – bėgių kelio metalinių tvirtinimo detalių, iešminės produkcijos, bėgių kelio izoliuojančių detalių ir medinių ir kietmedžio pabėgių pirkimų.
„Skinest Baltiją“ valdo Estijos įmonė „Skinest Rail“.
Vyriausybė pernai skelbė, kad „Skinest Rail“ savininkas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis. Be to, O. Osinovskis buvo įtariamasis byloje dėl korupcinio nusikaltimo Latvijoje.
Be to, Vyriausybė taip pat buvo nutarusi, kad „Lietuvos geležinkelių“ planuojamas sudaryti daugiau nei 3 mln. eurų vertės sandoris su „Skinest Baltija“ dėl pabėgių pirkimo neatitinka nacionalinio saugumo interesų.
Tuo metu „Skinest Rail“ valdoma įmonė „Vitras-S“ šiuo metu atstoto 2008 metais išardytą Rengės ruožą.