Lietuvių pirkimo įpročiai: įvardijo 7 geidžiamiausias prekes

Pandemija vienareikšmiškai pakeitė mūsų kasdienybę bei įpročius. O kaip konkrečiai ji tai padarė, galima suprasti iš perkamiausių 2020 metų prekių. Apžvelkime lietuvių geidžiamiausias prekes ir panagrinėkime, kodėl būtent joms šis laikas tapo tikru renesansu, rašoma pranešime spaudai.

2020 metai visiems buvo netikėti ir keisti: vieniems buvo kupini kūrybos ir atradimų, kitiems – sudėtingi ir gausūs pralaimėjimų. Vieno didžiausių prekybos centro internete „Varlė.lt“ įkūrėjas Marius Butauskas teigia, kad nors pandemija ir sukėlė daug panikos ir nežinios, tačiau perskirstė žmonių prioritetus – laikas su šeima tapo didžiule vertybe.  

„Galima daryti prielaidą, kad sutaupyti kelionių ir restoranų pinigai pandemijos metu buvo panaudoti buičiai pagerinti, kokybiškoms laisvalaikio, darbo ar mokymosi priemonėms įsigyti“, – teigia M. Butauskas.

Perkamiausios 2020 metų prekės

Kavos aparatas. Prasidėjus karantinui daugelis šalies gyventojų savo darbo vietas buvo priversti perkelti į svetaines, miegamuosius ir kitas namie esančias vietas. Nevertėtų pamiršti, kad neatsiejama biuro dalis – ne tik stalai su kompiuteriais, bet ir virtuvėlė, kurioje būtinas kavos aparatas su aromatinga kava, leidžiančia įkvėpti naujos energijos. Bene visiems ofisams užvėrus duris, malonumo atsigerti skanios kavos iš aparato nebeliko. Nenuostabu, jog į namus persikėlė ne tik darbai, bet ir poreikis pailsėti ir atsigauti, kaip įprastai, atsigeriant kavos iš aparato. 

„Žmonės buvo įpratę darbe gerti kokybišką kavą. Tai iki karantino buvusi rutina paskatino žmones pirkti kavos aparatus. Taip pat pastebėjome, jog klientai buvo ir vis dar yra linkę sumokėti kur kas daugiau, bet mėgautis skaniausia kava iš aukščiausios kokybės „Jura“ ar  „Miele“ aparatų“, – sako „Varlė.lt“ produktų vadovė Ina Gadeikienė. 

REKLAMA

Kombainai. Per daug nenutolstant nuo virtuvinės įrangos, pastebėtas didžiulis augimas būtent šiame sektoriuje. Tai galima paaiškinti paprastai – žmonės nustojo pietauti restoranuose, kavinėse,  teko daugiau laiko leisti gaminant virtuvėje. Kai norisi kokybės, laiko taupymo ir pagalbos  – kombainas puiki išeitis. Nors ir anksčiau virtuvinė technika buvo paklausi, bet karantino metu šių prekių paklausa labai ryškiai šoktelėjo.

„Kombainus klientai jau pirko iki pandemijos, tačiau jų pardavimai dar labiau kilo prasidėjus karantinui. Juk dabar maistas gaminamas namuose: čia pusryčiaujame, pietaujame ir vakarieniaujame. Žinoma, pardavimai kilo ir tokių prekių kategorijų, kaip: gruzdintuvių, kokteilinių, trintuvių. Galima daryti išvadą, kad karantino metu žmonės labiau pradėjo rūpintis savo sveikata ir puoselėti sveikos mitybos įpročius“, – pasakoja I. Gadeikienė.

Šaldikliai. Prekybos centro internete „Varlė.lt“ įkūrėjas M. Butauskas pasakoja, kad uždarytos fizinės parduotuvės labai paveikė stambių virtuvinių prekių pardavimus – jų gerokai sumažėjo. Vis dėlto, viena prekių kategorija – šaldikliai – kilo į aukštumas, pardavimai, lyginant su ne pandeminiu laikotarpiu padidėjo net 47 proc. 

Daugiausiai šaldiklius „šlavė“ per pirmą karantino bangą. Žmonės nežinojo, kas jų laukia, todėl pirko ne tik grikius, bet ir mėsą, šaldytus produktus. 

„Su pilnu maisto atsargų šaldikliu laukti krizės drąsiau. Šiemet virtuvinių įrenginių (šaldiklių, indaplovių ir kitų) pardavimai tikrai nebus blogi, bet ir nebus tokie geri, kaip praėjusiais metais.  Pastarosios prekės labai susijusios su rekordiškai išaugusiais nekilnojamojo turto sandoriais. Bet yra ir kita medalio pusė, jau pradeda trūkti „Bosch“, „Miele“, „Electrolux“ prekių, pranešama apie stabdomas gamyklas ir vis nukėlinėjamas prekių gavimo terminus. Gali būti, kad tai provokuos kainų kilimą“, – sako M. Butauskas. 

REKLAMA

Indaplovės. Prieš pandemiją buvome įpratę pietauti restoranuose ir kavinėse, todėl dėl nešvarių indų jaudintis nereikėjo. Kai namų virtuvė tapo vieta, į kurią mažiausiai po triskart per dieną užsukame, teko atkreipti dėmesį į tai, ko anksčiau nematėme – nešvarių indų kalną. 

„Indaplovės tikrai „sužydėjo“. Matyt, purvini indai namuose tikrai „bado akis“, o žmonės tiesiog nebenori gaišti savo brangaus laiko jų plovimui. Indaplovė tapo būtinuoju įrenginiu namuose besidarbuojančiam žmogui“, – pastebėjo I. Gadeikienė.

Monitoriai. Niekam net nekyla klausimas, kodėl būtent šis prietaisas tapo perkamiausias. Mokykloms bei ofisams užvėrus duris, teko ieškoti išeičių, kaip toliau patogiai dirbti ir mokytis, kad nenukentėtų atliekamų darbų kokybė ir kiekvienas šeimos narys turėtų darbo bei mokymosi įrangą. Ne paslaptis, kad dirbant dažnai naudojami dideli arba keli mažesni ekranai, padedantys aprėpti informacijos kiekį. Tad įkūrus ofisą namie – papildomas ekranas tapo būtinybe. 

„Informacinių technologijų sektorius ir toliau auga. Neslėpsime, tikrai jautėme, kad IT rinka bus ypač paklausi ir pranoks visus mūsų lūkesčius, bet nesitikėjome, kad taip stipriai. Ir visiškais IT prekių metų rekordininkais tapo monitoriai, kurių pardavimų augimas siekė net 81 proc.”, – pasakoja M. Butauskas.  

Televizoriai. Karantinas, o dar ir ilgi žiemos vakarai. Pirmą kartą nuo 2013–2014 m. televizoriai vėl tapo populiariausia ir perkamiausia preke bei atliko savo esminę, bet seniai užmirštą funkciją: subūrė šeimą bendram laiko praleidimui. „Šis laikas – tikras televizorių renesansas“, – sulygino M. Butauskas. 

Žmonių poreikiai per kelerius metus labai pasikeitė. Vis daugiau pirkėjų atkreipia dėmesį į kokybę, raišką ir ypač – televizoriaus dydį. Būtent pandemijos metu didžiausi 55, 60 ar 65 colių televizoriai buvo perkamiausi. 

REKLAMA

„Jei pandemija nepakoreguos planų, šiais metais laukia daug įdomių įvykių: sporto renginiai, olimpiada, Lietuvos krepšinio komandos atrankos į Japoniją turnyras, Europos futbolo čempionatas. Taigi, televizorių paklausa dar labiau augs ir lietuviai pirks juos vis brangesnius“, – prognozuoja M. Butauskas. 

Robotai siurbliai. Robotai siurbliai rinkoje nėra naujiena, tačiau per pandemiją jų perkamumas gerokai šoko į viršų.

„Robotai siurbliai visiškai „karaliavo“. Nors jie nėra pirmo būtinumo prekė, tačiau ta paklausa įrodė, kad žmonės tikrai turi santaupų ir vis labiau vertina savo laisvą laiką. Neabejoju, kad šiemet jų pardavimai taip pat stipriai augs, nes vienas patenkintas klientas „užkrečia“ penkis“, – prognozuoja M. Butauskas. 

Būtent šie įrenginiai buvo aktyviai reklamuojami 2020 metais, daugelis nuomonių formuotojų savo „Instagram“ platformose dalinosi robotais siurbliais, skelbdami, kad jie palengvina buities darbus ir taupo laiką. 

Kaip mūsų įpročius paveikė pandemija?

Ne paslaptis, kad prieš pandemiją buvo svarbu pasipuikuoti naujausiu išmaniuoju telefonu, viešumoje pasirodyti avint naujausius batelius ar dėvint žinomų dizainerių drabužius. Prioritetai pynėsi aplink išorę, išvaizdą demonstravimą.

Pandemija labai greitai ir reikliai perskirstė prioritetus – kai pasirodyti nėra kam, tuomet kyla klausimas: ar man tikrai to reikia? Ir pandemija atsakė – ne, nereikia.

M. Butauskas pastebėjo, kad išaugo laisvalaikio prekių pardavimai, o tai simbolizuoja, kad žmonės sutelkė savo resursus ir energiją visai kita linkme. Taip pat pandemija parodė, kad kaina nebėra svarbiau už kokybę. 


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų