Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė Žydrė Gavelienė susitikimo su žiniasklaida metu apžvelgė naujausius kelionių agentūrų rezultatus bei pasidalijo, kaip atrodo lietuvių „darbostogos“ ir kodėl Lietuva nepritraukia verslo keliautojų iš užsienio.
Kainos Lietuvoje verčia žmones atostogauti užsienyje
Ž. Gavelienė dalijosi, kad kelionių agentūrų rezultatai šių metų pirmą pusmetį, lyginant su tuo pačiu 2022 metų laikotarpiu, yra žymėtinai geresni – tai parodo 47 proc. didesnis kelionių organizatorių pelnas per pirmąjį šių metų pusmetį.
Įvardydama, kas lėmė tautiečių susidomėjimą poilsiu svetur, Ž. Gavelienė nurodė, jog lietuviai į užsienio šalis vyko dėl kelių faktorių: „Žmonės yra išsiilgę kelionių, o reguliarių skrydžių, krypčių ir dažnių kiekis yra nepakankamas, todėl keliautojas, norėdamas turėti atostogas už gerą kainą be rūpesčių, yra priverstas rinktis kelionių organizatorių paslaugas“, – sakė Lietuvos turizmo rūmų prezidentė pridurdama, kad atostogauti užsienyje lietuvius taip pat paskatino ir infliacija Lietuvoje.
Ž. Gavelienė teigė, kad nors metai kelionių organizatoriams yra geri, iššūkių taip pat netrūksta:
„Prisiminkime Korfu, Turkijos gaisrų, žemės drebėjimo atvejus. Bet kokia stichinė nelaimė ar politiniai neramumai daro didelę įtaką kelionių organizatorių verslui“, – dalijosi ji.
Tiesa, turizmo specialistė pabrėžė, kad pastarieji neramumai Maroke neturėtų stabdyti keliautojų. Anot moters, šalyje tikrai nėra tokia prasta situacija, kad turistai negalėtų ten vykti:
„Maroko ekonomika 15 procentų priklauso nuo turizmo. Taigi, turėtume Marokui padėti ne žodžiais, o pinigais ir tikrai skatinu visus keliautojus važiuoti į Maroką. Ten tikrai nėra blogai, o turistai padės šaliai atsigauti“, – teigė ji.
Turkija brangsta, tačiau jos populiarumas neblės
Ekspertė, apžvelgdama turizmo situaciją, išskyrė lietuvių mėgstamą Turkijos kryptį, kur keliones siūlo net šeši organizatoriai. Visgi, pasak Ž. Gavelienės, kelionių agentūros nelinkusios džiaugtis šios šalies populiarumu, mat dėl infliacijos Turkijoje viskas yra labai brangu, o tai atsiliepia kelionių savikainai. Tačiau akcentuojama, kad netgi aukštos kainos vargu ar atbaidys turistus nuo šios krypties.
„Vienareikšmiškai Turkija yra populiariausia. Manau, kad ir kitais metais jos nenurungsime. Jeigu tik lietuviai įpirks – jie ir toliau keliaus į Turkiją. „Viskas įskaičiuota“ kelionės yra tik viena to dalis, negalima sakyti, kad tai yra vienintelis kelionių organizatorių produktas“, – teigė specialistė.
Ji taip pat pridūrė, kad su tokių kelionių pasiūlymais stipriai konkuruoja kruizų rinka: „Laive tikrai gali gauti tą patį, ką gauni „viskas įskaičiuotą“ kelionėse, plius, kiekvieną rytą keičiasi uostas ir galima patirti naujus malonumus.“
Ypač šalyje laukiami yra verslo keliautojai
Ž. Gavelienė užsiminė, kad didelį pelną kelionių organizatoriams neša verslo keliautojai, nes, anot jos, vis daugiau verslų planavo „darbostogas“ arba renginius užsienyje. Kelionių organizatoriai pastebi, kad įmonės daug investuoja į žmones ir tai prisideda prie kelionių augimo.
Ekspertė dalijosi, kad Lietuva nėra itin patogi kryptis verslo kelionėms dėl vieno trūkumo: „Minusą turime neturėdami konferencijų centro. Jei turi konferenciją, kuriai reikia daugiau nei 250 žmonių, užtikrinant jiems ir apgyvendinimą – Vilniuje turime vieną tinkamą objektą. Jei jis yra užimtas – viskas, nebėra kur tokios konferencijos daryti“, – sakė ji.
Kaip teigė Ž. Gavelienė, tinkama konferencijoms vieta ir verslo keliautojų pritraukimas į Lietuvą yra svarbus dėl to, kad būtent verslo keliautojai šalyje palieka keturis kartus daugiau pinigų nei laisvalaikio keliautojai.