• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje siūloma panaikinti lengvatas degalams, kuriuos naudoja ūkininkai. Tačiau kitos Europos Sąjungos šalys kol kas to nesiima daryti. Tad ekonomistas siūlo ir Lietuvai irgi neskubėti naikinti lengvatų ūkininkams.

Lietuvoje siūloma panaikinti lengvatas degalams, kuriuos naudoja ūkininkai. Tačiau kitos Europos Sąjungos šalys kol kas to nesiima daryti. Tad ekonomistas siūlo ir Lietuvai irgi neskubėti naikinti lengvatų ūkininkams.

REKLAMA

Socialiniame tinkle „Facebook“ SEB ekonomistas Tadas Povilauskas klausia ir atsako:

„Ar reikia visiškai panaikinti lengvatinį akcizo tarifą žemės ūkyje sunaudojamiems degalams Lietuvoje per 3 metus?

Ne, jeigu kitos Europos Sąjungos (ES) šalys to irgi nedarys. Toks akcizo lengvatų mažinimas ar panaikinimas turėtų būti atliekamas kartu visose ES šalyse. Toks sutarimas ES mastu gali būti įsibėgėjant Žaliojo kurso bangai, tačiau ne anksčiau kaip po kelerių metų“, – teigė ekonomistas.

Tačiau pasak T. Povilausko, apie tai kalbėti būtina, nes po tam tikrų logiškų pastebėjimų daromos korekcijos.

„Prieš dvejus metus jau buvo kilusios diskusijos dėl šios lengvatos ir tuomet kėliau klausimą, kodėl Lietuvoje 1 ha skiriama daugiau degalų su lengvatiniu akcizu negu Latvijoje ar Lenkijoje. Panašu, kad Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) sureagavo į tokias rinkos pastabas ir nuo šių metų liepos 1 d. už grūdinių kultūrų pasėlių hektarą skiriamas degalų kiekis sumažės nuo 115 iki 102 litrų. Šis sprendimas sutaupys Lietuvos biudžetui 6 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA

O vienas iš galimų kompromisinių sprendimų trumpuoju laikotarpiu gali būti planas, kaip per kelerius metus didės taikomas akcizas dyzelinui, naudojamam žemės ūkio veikloje“, – pastebėjo ekonomistas.

REKLAMA

Jo teigimu, reikia nubrėžti lengvatinio akcizo tarifo ribą, iki kurios galėtume judėti trumpuoju laikotarpiu.

„Galbūt 100 eurų lengvata 1000 litrų degalų kaip ir Estijoje? Tokiu atveju toltume nuo Latvijos ir Lenkijos – mūsų konkurentų?

Todėl siūlau lengvatos nesieti su įsigytu kuro kiekiu, nes tai kertasi su Žaliojo kurso tikslais, t. y., lengvatinis tarifas neskatina mažinti degalų suvartojimo žemės ūkyje. Tad galbūt verta panaikinti lengvatinį akcizą žemės ūkyje naudojamam kurui, išeitų sutaupyti 87 mln. eurų, kuriuos būtų galima skirti kaip paramą žemės ūkio veikla užsiimantiems asmenims, o kur ją išleisti, jie pasirinktų patys“, – siūlė T. Povilauskas.

src="https://connect.facebook.net/lt_LT/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0" nonce="GQw7WrXb">

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų