Reputacijos agentūra „Winning“, kuriai vadovauja žinomas komunikacijos specialistas Andrius Baranauskas, savo socialinėje paskyroje paskelbė darbuotojų paiešką.
Nors asmeninio gyvenimo aprašymo iš kandidatų, kurie galėtų užimti darbo vietą, agentūros vadovas nereikalauja, visgi kiekvienas specialistas turi parašyti motyvacinį laišką.
Darbo skelbime nurodoma, kad kiekvienas kandidatas, gavęs pasiūlymą dirbti minėtoje bendrovėje, taip pat sulauktų 20 arba 30 proc. didesnio atlyginimo, nei gavo ankstesnėje įmonėje, kurioje dirbo.
„Šitas postas bus skirtas gerbiamiems komunikacijos fronto kovotojams. Keliame šiandien jums algą.
Viskas vyks taip: visi žinome, kad geriausiems klientams reikia geriausių žmonių. Veržlių, darbščių, aistringų, lengvai išprotėjusių – bet jei gerai varot, imsime ir sunkiai išprotėjusius.
<...> Matot save? Viskas, siunčiat laišką; CV mums nereikia, užtenka parašyti laišką taip, kad suprastumėm – be jūsų mums niekaip. <...> Geriausi darbuotojai turi gauti geriausias algas – todėl, jei viskas visiems OK, tai mes ramiai mokam 20 proc. O jei labai vienas kitą įsimylėsim – tai ir 30 proc.“, – rašė jis.
Pasitelkė žinomą strategiją
Darbo paieškos portalo „CV-online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė pasakoja, kad tokiu būdu darbdavys naudojo strategiją, kuri yra gerai žinoma darbo rinkoje.
Pasak pašnekovės, toks būdas, kuriuo siekiama pritraukti darbuotojo dėmesį, ypač aktualus tada, kai ieškoma patyrusių, savo darbą išmanančių specialistų.
„Įmonės, kurios gali pasiūlyti konkurencingą atlyginimą, naujokams, siekdamos juos privilioti ar persivilioti iš kitos įmonės, siūlo daugiau, nei jie gaudavo paskutinėje darbovietėje ar gauna dabar. Neretai atlyginimą lengviau pasikelti keičiant darbą, nei liekant toje pačioje įmonėje.
Tai įprasta praktika ir naudojama ne tik Lietuvoje. Ir, žinoma, tai dažniau suveikia tokiais atvejais, kai ieškomi patyrę specialistai arba rinkoje nėra didelis ieškomų specialistų pasirinkimas, arba, kitaip pasakius, sunku surasti gerą darbuotoją“, – paaiškino R. Karavaitienė.
Pašnekovei antrina ir darbo skelbimų portalo „CVMarket.lt“ marketingo vadovė Raimonda Tatarėlytė. Tiesa, ji priduria, kad patikrinti, kiek darbuotojas tiksliai uždirbo ankstesnėje įmonėje, gali būti sudėtinga.
„Patikrinti, kiek žmogus tiksliai gaudavo kitoje įmonėje, būtų sudėtinga. Yra buvę įmonių, kurios, peržiūrėjusios darbo pasiūlymus rinkoje, pasiūlo 15–20 proc. didesnį atlygį nei vyraujantis vidurkis. Taip ieškoma itin patyrusių, šiuo metu rinkoje deficitinių specialistų arba tinkamo darbuotojo reikia labai skubiai“, – kalbėjo R. Tatarėlytė.
Atlyginimai siekia ir 3 tūkst. eurų
„CVMarket.lt“ atstovės pastebėjimu, komunikacijos specialistų algos dydis priklauso nuo įgytos kompetencijos, o taip pat ir vietovės, kurioje dirba.
„Komunikacijos specialisto atlyginimai priklauso nuo lygmens ir lokacijos. Komunikacijos specialisto Vilniuje atlyginimas svyruoja nuo 1 iki 2 tūkst. eurų prieš mokesčius, jeigu tai Kaune, Klaipėdoje – nuo 800 iki 1,8 tūkst. eurų. Komunikacijos vadovams, marketingo ir komunikacijos vadovams vidutiniškai nuo 1,6 iki 3 tūkst. eurų prieš mokesčius.
Kaune ir Klaipėdoje – vidutiniškai 1,5–2,8 tūkst. eurų prieš mokesčius. Regionuose atlyginimas gali būti šiek tiek mažesnis, tačiau priklauso nuo įmonės. Jeigu tai didelė bendrovė ir nori prisitraukti gerus specialistus, uždarbis nenusileidžia Vilniaus atlyginimams“, – nurodė R. Tatarėlytė.
R. Karavaitienė taip pat įvardija, kad šiuo metu komunikacijos specialistų atlyginimai, kaip ir daugelyje kitų sričių, priklauso nuo sukauptų žinių, darbo patirties.
„Komunikacijos specialistų atlyginimo vidurkis į rankas šiuo metu yra 1160 eurų. Žinoma, atlygio intervalas yra platesnis, nes komunikacijos vadybininkas komunikacijos vadybininkui nelygus“, – paaiškino ji.